آیا باید به گوشی‌های شیائومی اعتماد کنیم؟

۷ خرداد ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

این روزها، با بالارفتن بی‌سابقه قیمت گوشی‌های هوشمند، بازار گوشی‌های هوشمند چینی رونق خوبی پیدا کرده‌اند. اما آیا باید به قیمت پایین و امکانات بالای این گوشی‌ها اعتماد کنیم؟ اگر قصد خرید گوشی هوشمند دارید بد نیست نگاهی به این مقاله داشته باشید.

اگر یادتان باشد، پارسال همین روزها بود که بازار گوشی‌های هوشمند و کالای تکنولوژیک، افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای را تجربه کردند. افزایش نرخ دلار، اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه و هم‌چنین عدم عرضه موبایل توسط فروشندگان، همگی جزو عواملی بودند که به افزایش قیمت این کالای تکنولوژیک دامن زدند. از دلایل افزایش قیمت عجیب و غریب گوشی‌های همراه که بگذریم؛ از همان روزها بود که خرید گوشی‌های رده‌بالای هوشمند، برای بسیاری از کاربران تبدیل به یک آرزوی دور و دراز شد.

با گذشت بیشتر از یک‌ سال از افزایش قیمت‌ها و تلاش‌ها برای کاهش قیمت موبایل، تغییر خاصی در قیمت‌ها مشاهده نشده‌است. به همین دلیل، بسیاری از کاربران ترجیح داده‌اند که برای خرید تلفن همراه به بازار برندهای  چینی سر بزنند. امکانات عالی، طراحی جذاب و البته قیمت پایین، از مهم‌ترین دلایل جذابیت برندهای چینی در بازار موبایل بوده‌است. اما آیا زمان آن رسیده‌است که ضرب‌المثل «هیچ ارزونی بی‌حکمت نیست» را فراموش کنیم؟

این روزها برند شیائومی، تبدیل به رقیبی سرسخت برای برند هوآوی میان خریداران و کاربران تلفن همراه شده‌است. اما آیا صرف قیمت پایین این برند چینی، دلیل محبوبیت آن میان کاربران شده‌است؟ دلایل کاربران و کارشناسان برای خرید گوشی‌های این برند چیست؟

به خاطر یک مشت دلار

همیشه پای پول در میان است! همانطور که می‌دانید، مهم‌ترین علت محبوبیت و فراگیر شدن گوشی‌های شیائومی، قیمت پایین، نسبت به امکانات سخت‌افزاری فراوان است. امکاناتی که گوشی ۳۰۰ تا۴۰۰ دلاری شیائومی در اختیار کاربران قرار می‌دهد را می‌توان در گوشی‌های ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دلاری برندهایی مانند سامسونگ، اپل و موتورولا پیدا کرد. به‌همین دلیل، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا به جای صرف هزینه‌ای هنگفت برای برندی خاص، برای گوشی‌های پرچمدار شیائومی پول بدهند.

به گواه بسیاری از کارشناسان، ارزان بودن گوشی‌های شیائومی در دو علت مهم قابل توضیح است. نکته اول اینکه شیائومی برخلاف بسیاری دیگر از محصولات دیجیتال در دنیا، بدون واسطه و با شبکه‌ای وسیع از فروشندگان آنلاین، به فروش می‌رسد. فروش بی‌واسطه محصولات این شرکت و عرضه مستقیم آن به مشتری، یکی از مهم‌ترین دلایل ارزان بودن آن است. نکته دوم این است که شرکت شیائومی، هزینه‌ای برای تبلیغات تلویزیونی و رسانه‌ای نمی‌پردازد. تمام تبلیغات این شرکت، از محور شبکه‌های اجتماعی و در بستر اینترنت صورت می‌گیرد. این عامل، موجب کاهش هزینه تمام شده محصولات شرکت شیائومی شده‌است.

فناوری‌های پیشرفته

همانطور که قبلا هم اشاره کردم، گوشی‌های شیائومی تکنولوژی‌هایی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که در برندهای دیگر، با قیمت‌های بسیار بالاتر آن‌ها را خواهید دید. شیائومی، در هر مدل، کاربرانش را شگفت‌زده می‌کند. تکنولوژی شارژ سریع کوآلکام، پردازنده‌های فوق سریع، صفحه نمایش AMOLED، حسگر اثر انگشت و فیس‌لاک، نمونه‌هایی از فناوری‌های به‌کار رفته در این تولیدات این برند هستند. هم‌چنین، به ادعای بسیاری از منتقدین، دوربین گوشی‌های شیائومی کیفیت بسیار بالایی دارند.

این مساله به خوبی در گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی قابل مشاهده‌ است. وجود دو دوربین با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در دوربین اصلی، به شما این امکان را می‌دهد تا تجربه متفاوتی را در عکاسی تجربه کنید. هم‌چنین دوربین‌های این گوشی، برای عکاسی در نور کم هم ایده‌آل هستند.

باطری پربرکت

تجربه کاربران در استفاده از گوشی‌های شیائومی، ثابت کرده‌است که ذخیره انرژی در این گوشی‌ها، به طرز هیجان‌انگیزی قدرتمند است. باطری گوشی‌های شیائومی قادرند ساعتها انرژی را ذخیره کنند و به این زودی‌ها خالی نمی‌شوند. از طرف دیگر، به راحتی فول شارژ می‌شوند و شما را منتظر نمی‌گذراند.

گرافیک چشم‌نواز

صفحه نمایش خیره‌کننده با فناوری AMOLED، و رنگ‌های خیره‌کننده در صفحه نمایش یکی دیگر از دلایل کاربران برای انتخاب محصولات برند شیائومی است. رابط کاربری چشم‌نواز MIUI، که یکی از محبوب‌ترین رابط‌های کاربری میان گوشی‌های اندروید است هم یکی از نقاط قوت محصولات این برند است. در کنار همه این نقاط مثبت، این نکته را هم لحاظ کنید که گارانتی گوشی‌های شیائومی، با روت کردن آن باطل نمی‌شود.

این‌ها همه دلایلی هستند که کاربران را به خرید محصولات جذاب و خوش قیمت شیائومی ترغیب می‌کنند. اما گل بدون خار نمی‌شود و موبایل‌های شیائومی هم مثل هر محصول دیگری نقاط ضعف خودشان را دارند. در ادامه برخی از مشکلات خریداران شیائومی را مرور می‌کنیم. اگر قصد خرید محصولات شیائومی را دارید نکات مثبت را کنار نکات منفی قرار دهید تا ببینید محصولات این برند مناسب نیازهای شما هستند یا خیر.

عمر کوتاه

با آنکه در خرید هر محصولی، خواندن نظرات کاربران در مورد تجربه استفاده از آن محصول بسیار مهم است، باید به این مساله توجه کنید که درصد بالایی ازنظرات مثبت در مورد استفاده از کالای دیجیتال، مربوط به روزهای اول خرید این محصولات است. معمولا کاربران علاقه دارند که به محض خرید محصولات مختلف، تجربه کوتاه خود در استفاده از این محصولات را در اختیار دیگران قرار دهند. درحالیکه عیار دوام و کیفیت محصولات، علی‌الخصوص محصولات دیجیتال، به مرور و طی استفاده مداوم مشخص می‌شود.

با آنکه درصد بالایی از کاربران از استفاده از گوشی‌های شیائومی ابراز رضایت کرده‌اند، با بررسی دقیق‌تر نظرات تخصصی، به این مساله رسیده‌ایم که درصد قابل توجهی از مصرف‌کنندگان، پس از استفاده بیش از چندماه از گوشی‌های شیائومی، از کار افتادن بسیاری از قسمت‌های این گوشی‌ها را گزارش کرده‌اند.

دوربین، دکمه ولوم و حسگر اثر انگشت، بیشترین فراوانی را میان خرابی‌های گزارش شده داشته‌اند.

استحکام نامناسب بدنه

نکته مهمی که در مورد گوشی‌های شیائومی وجود دارد این است که این گوشی‌ها، بدنه با کیفیتی ندارند. اکثر مواد استفاده شده در بدنه این گوشی‌ها از جنس پلاستیک هستند ومقاومت چندای در برابر ضربه و خوردگی ندارند. بسیاری از کاربران از آسیب بدنه گوشی‌های شیائومی در مقابل ضربه شکایت کرده‌اند.

لوازم جانبی محدود و عدم پشتیبانی سخت‌افزاری مناسب در ایران

از آنجایی که گوشی‌های شیائومی، از محصولات نسبتا جدید دیجیتال بازار هستند، هنوز جای خود را میان نمایندگی‌های فروش محصولات دیجیتال و تعمیرکاران موبایل باز نکرده‌اند. به همین دلیل، احتمالا بعد از خرید گوشی‌های این برند، با خرید بسیاری از لوازم جانبی محصولات این برند، مانند قاب و محافظ صفحه، مشکل پیدا خواهید کرد.

از طرفی، اگر گوشی شیائومی شما دچار مشکلات سخت‌افزاری خاصی شود، پیدا کردن قطعات و تعمیرکار حرفه‌ای این گوشی، برایتان سخت خواهد بود. شما که دوست ندارید فاتحه گوشی‌تان را با یک مشکل سخت‌افزاری کوچک بخوانید؟

نمایندگی رسمی

اگر زمانی نیاز به تعمیر گوشی خود داشته باشید، احتمالا این کار در مورد برندهای دیگر ساده‌تر انجام می‌شود تا شیائومی. البته تعدادی شرکت هستند که خودشان را نماینده‌ی رسمی شیائومی در ایران معرفی می‌کنند، اما توقع نداشته باشید محصولات این گوشی مشابه رقبای کره‌ای و حتی آمریکایی خود در ایران خدمات و پشتیبانی دریافت کنند.

عدم ارائه آپدیت مناسب

معمولا آپدیت اندروید گوشی‌های شیائومی، تنها برای گوشی‌های پرچم‌دار این برند به صورت منظم ارائه می‌شود. این به آن معناست که سایر گوشی‌های این برند از ارائه آپدیت‌های منظم محرومند و اکثر اپدیت‌های ارائه شده برای این مدل‌ها، آپدیت رابط کاربری است که به سنگین‌تر شدن آن منجر می‌شود. بسیاری از کاربران از ارائه نشدن آپدیت نسخه اندروید گوشی‌هایشان شکایت دارند و آن را یک نقطه ضعف بزرگ و اساسی برای محصولات این برند می‌دانند.

جمع بندی

علت محبوبیت و فراگیر شدن استفاده از برندهای چینی در بازار محصولات الکترونیک، قابل درک است. با اوضاع نامناسب اقتصادی این روزها، اکثریت ما در خریدهای خودمان، با محدودیت بودجه مواجهیم و طبیعی است که ترکیب قیمت پایین و امکانات عالی، ما را برای خرید محصولی ترغیب کند. از طرفی، هیچ محصولی، مطلقا خوب و یا مطلقا بدنیست. این اولویت‌ها و نیازهای ماست که تا حد زیادی به محصولات مختلف اعتبار می‌بخشد یا آنها را از ارزش ساقط می‌کند.

اگر از آن دسته از کاربران گوشی‌های همراه هستید که ماکسیمم استفاده از گوشی برایتان ۲سال یا کمتر است، احتمالا انتخاب برند شیائومی برایتان منطقی و معقول به‌نظر برسد. گوشی‌های شیائومی برای استفاده‌های نسبتا کوتاه مدت، گزینه عالی و خوبی هستند.

اما اگر هم با محدودیت بودجه مواجه هستید و هم طول مدت استفاده‌تان از گوشی همراه بیشتر از ۲سال است، به هیچ وجه خرید محصولات شیائومی را به شما پیشنهاد نمی‌کنم. پیشنهاد من به شما، خرید گوشی‌های میان‌رده از محصولات برندهای معتبرتر بازار است.

بسیاری از امکانات ارائه شده در گوشی‌های شیائومی، شاید حتی یک بار هم به کار شما نیایند و نبودشان، اتفاق خاصی را ایجاد نمی‌کند. مطمئن باشید گوشی‌های میان رده محصولاتی مانند سامسونگ، اچ‌‌تی‌سی و یا ال‌جی، می‌توانند به اکثریت نیازهای شما به خوبی پاسخ دهند. شاید فکر کنید که شیائومی برندی تازه‌کار است و هنوز نتوانسته‌است امتحان خود را پس بدهد و شاید بدنباشد که شانس امتحان شدن را به آن بدهیم. اما تجربه استفاده از محصولات چینی در بازار ایران نشان داده‌است که این محصولات، معمولا قابل اعتماد نیستند.

حتی اگر این محصولات، از کیفیت قابل قبولی در سطح جهانی برخوردار باشند، معمولا اجناس بی‌کیفیت و سطح پایین‌شان به دست مصرف‌کننده ایرانی می رسد. پس ریسک کردن روی این دسته از محصولات، چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. اگر به ضرب‌المثل «هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست» اعتقاد ندارید، شما را به این ضرب‌المثل انگلیسی ارجاع می‌دهم: «من آن قدر پولدار نیستم که وسایل ارزان بخرم!»

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۰۶ دیدگاه
  1. Kurd

    سلام
    این نقد کاملا مغرضانه و به دور از انصاف است
    مطالبی که در نقد گفته شده کاملا بدون سند است
    زمانی هم همین نقدهای بی معنا به هواوی نسبت داده میشد اما دیدیم که هواوی چگونه پله های ترقی را طی کرد
    شیائومی الان در رده چهارم فروش برندهای موبایل است و ردمی نوت ۷ از فروش ۱۰ میلیون گذشت، این ها دلایلی بر اثبات کیفیت در عین ارزانی است
    قیمت بالای سامسونگ و اپل بیشتر به خاطر برند معتبر آنها است

    1. سینا گلستانه سینا گلستانه

      سلام مبنای این مقاله کامنت های خریداران در فروشگاه های اینترنتی و تحقیقات میدانی نویسنده هست. ما بیشتر اوقات در مورد نقاط قوت و مزایای محصولات تکنولوژی صحبت می کنیم، اما دوست داریم گاهی اوقات هم انتقاد کنیم و به نقاط ضعف بپردازیم.
      ما دوست داریم به جای اینکه فقط خودمون صحبت کنیم دیالوگ دو طرفه برقرار باشه و نظرات شما رو هم بشنویم. در روزهای آینده باز هم مطابق معمول به ویژگی های جذاب محصولات شیائومی می پردازیم و سعی می کنیم در مورد نقاط ضعف برندهای دیگه صحبت کنیم.

    2. سلام دوست عزیز
      اگر قرار بود متن مغرضانه و به دور از انصاف نوشته شود، حتما از اصالت شیائومی و تقلید محض در طراحی بدنه و مدل و حتی اسم مدل گوشی‌های این برند نوشته میشد. راه برای تخریب شیائومی بسیار ساده‌تر از استفاده از نقدهای کارشناسان و استفاده از تجربیات کاربران بود. اکثر کاربرانی که از نقدهای این نوشته متعجب شدند و انها را بی‌اساس دانستند، از کاربران پرچم‌داران شیائومی بودند و تجربه استفاده آنها از شیائومی، هیچ تناقضی با نوشته‌های این مطلب نداشته. هدف این پست بررسی همه جانبه همه محصولات شیائومی بود و اگر قرار به تخریب این برند و محصولاتش بود، قطعا نکات مثبت آن در ابتدای مطلب بیان نمی‌شد.
      ممنون از دیدگاه شما.

      1. محمد

        مشخصا بنظر من هم مقاله مغرضانه نبود چون خیلی از نقاط قوت هم ذکر شده پس ما هم توی نظرها بهتره از حق نگذریم!
        ولی چیزایی که به عنوان ضعف گفته شده بود یا اصلا ضعف نبودن یا اینقدر نباید بزرگنمایی میشدن(چون مثلا بعضیاش مختص همه ی برند هاس مثلا آئدیت های رابط کاربری برای همه ی گوشیا باعث سنگین شدنش هس!)
        سینا گلستانه توی بررسی های ویدئوییش برای گوشیای مختلف یه چیزو خیلی موقع ها میگه اینکه:
        رنکینگ، همیشه همه چیز نیست و باید استفاده از گوشی رو تجربه کرد(مثلا میاد میگه که فلان گوشی توی dxo فلان رتبه ی دوربین رو داره ولی خب بازم بیاید خودمون ببینیم که آیا واقعا دوربین همینقد خوب هس!؟)
        اینکه با استفاده از نظرات کاربران که میتونه مغرضانه هم باشه بخصوص نظرات کاربران ایرانی و فن هواوی و اینجوری عنوان زدن که آیا به تولیدات این برند اعتماد کنیم یا نه؟ اشتباس
        جواب این سوال بنظرم تماما نظر کارشناسانه میخواد نه نظر کاربران

        کاربر با توجه به سلیقه،نیازهاش و نظرات مختلف اعم از کارشناس و غیر کارشناس تصمیم به خرید میگیره
        بنظرم عنوان و اون قسمت در مورد تجربه ی کالای چینی و ضرب المثل های این مقاله بشدت نامناسبن و حرفه ای بودن مقاله رو زیر سوال میبره حتی اگر اساس مقاله تحقیقات میدانی باشه
        واقعا هنوز کسی هم هس که بگه جنس چینی هس پس بدرد نمیخوره! دیجی کالا چند سال پیش با حذف بخش کشور سازنده توی مشخصات کالاهاش و جایگزین کردن کشور مبدا برند، بنظرم اومد که این سوءتفاهم رو برطرف کنه ولی شما با این قسمت ها دوباره بذر اون دیدگاه های غیرحرفه ای رو کاشتید!

      2. سلام دوست عزیز
        ممنونم از دیدگاه خوب شما.
        نمیشه منکر نقاط منفی گوشی‌های این برند شد و من برای نوشتن این مطلب، تمام مدل‌ها رو در نظر گرفتم. تجربه اکثر کسانی که مخالف این نوشته بودند، استفاده از گوشی‌های رده بالای شیائومی بود و همین مساله باعث شد تا این مطلب به نظر این دسته از کاربران، مغرضانه به‌نظر برسه. در مورد تیتر هم واقعا هدفی جز بیان دغدغه ذهنی وجود نداشت. غرض از نوشتن این مطلب با این عنوان،صرفا به چالش کشیدن ذهن کاربران در خرید گوشی‌های این برند بود. اگر قرار بود تیتر، هدف دیگری رو دنبال کنه، میتونست جور دیگری هم نوشته بشه. پایان‌بندی متن هم هدفی جز همون دغدغه ذهنی و چالش رو دنبال نمی‌کرد. درهرصورت، اگر این متن غیرکارشناسی و غیرتخصصی به‌نظر رسید، غیرحرفه‌ای بودن این متن رو پای تجربه کم نویسنده و نه تحریریه بگذارید.

  2. ali

    تنها ایرادی که میشه گرفت فقط سخت پیدا شدن قطعات شیائومی هست نه پیدا نشدن … بقیه موارد گفته شده به هیچ وجه قابل قبول نیست مخضوضا عمر کم و عدم ارائه آپدیت … من ۴ سال هست که از گوشیredmi 4 استفاده میکنم و هنوز هم از اون راضی هستم … آخرین آپدیت رابط کاربری miui 10 هم منتشر شده …. نمیدونم با چه دیدگاهی این مطلب رو منتشر کردید????????????
    موفق باشید

    1. محمد

      توی نقل قول قبلی اونقد چونه م گرم صحبت شد که فراموش کردم جواب این قسمت از نظرتون رو بدم
      شما گفتید اگر میخواستید برند رو تخریب کنید از تقلید برند توی طراحی و نام میگفتید
      اول عرض کنم که بهرحال الان گفتید!
      دوم اینکه الان از سامسونگ و موتورولا و نوکیا و الجی گرفته تا اوپو و ویوو و میزو و … همه طراحی گوشیاشون عین همه
      پس اینم نه میتونه سلاحی برای تخریب این برند تنها باشه نه حتی نقطه ضعف این برند به تنهایی باشه
      اگر قراره در مورد یک برند خاص مطلب نوشته بشه نقاط ضعف انحصاری اون برند رو باید گفت نه چیزی که توی ۹۹درصد برند ها هس
      توی طراحی الان فقط اچ تی سی و سونی از بقیه کپی نزدن که اونام واسه اینه که دارن ورشکست میشن و درست درمون گوشی تولید نمیکنن!

      1. نه دوست عزیز. اتفاقا من این رو به عنوان مثالی از یک مساله بی‌ربط عرض کردم که میتونست برای نقد مغرضانه نوشته بشه و تاثیرگذار هم باشه.

  3. پویا

    سلام من دو ساله شیائومی Redmi 4x دارم
    کاملا راضی هستم هیچکدام از مشکلاتی که گفتید پیش نیامده
    تنها مشکلم نبود فراوانی گارد گلس هستش

  4. علی

    دلایلی که شما ذکر کردید همگی مردود است خصوصا مساله «عمر کوتاه»
    من و اطرافیانم شاید حدود پنج سال است که با شیائومی هستیم و از امثال سامسونگ برای ما بهتر کار کرده است

    1. سلام دوست عزیز
      این مطلب براساس نظرات کاربران و تجربیان آنها در استفاده از همه مدل‌های گوشی شیائومی نوشته شده و تجربه محدود استفاده از یک مدل محدود، نظر چندان معتبری درمورد کارایی محصول به ما نخواهد داد. ضمن اینکه قصد این مطلب ارزش‌گذاری بر برند شیائومی و دادن امتیاز به آن نیست. صرفا بررسی یک محصول با همه ویژگی‌های مثبت و منفی آن است. حتی معتبرترین برندها هم نمی‌توانند ادعای کامل بودن داشته‌باشند.

  5. مهران

    سلام
    با اتمام احترامی که برای نویسنده این مطلب قائلم، بیش از نصف مواردی که ذکر شده نادرسته
    درضمن شیائومی اصلا از اون برند های چینی ک ما برا کاهش خرجمون میخریم نیست!

    1. سینا گلستانه سینا گلستانه

      از لطف شما ممنونم، اسم من اشتباها به عنوان نویسنده ثبت شده بود که اصلاح شد

  6. مجید محمدی

    بنده طی ۵ سال ۳ مدل اپل داشتم و در حال حاضر ۱ سال هست گوشی شیائومی دارم

    ۲ مورد در این مطلب اصلا واقعیت نداشت

    ۱/ گوشی بعد از ۱ سال اصلا افت کیفیت نداشته در صورتی که بارها زمین خورده

    ۲/ به طور هفتگی آپدیت میشه

    Xiaomi a2

  7. حمید حاتمی

    سلام روز بخیر
    مطالب این پست شما کاملا به دور از واقعیت هست و ایراداتی از برند شیائومی گرفتید که اصلا این گونه نیست.
    ۱. عمر کوتاه

    در پاسخ به این سوال باید گفت کاملا اشتباه، شرکت شیائومی بیش از ۹ سال است که به ساخت گوشی های هوشمند مشغول شده و تا به الان حتی در داخل ایران افرادی هستند که درحال استفاده از گوشی هایی قدیمی این شرکت مانند Mi 4 و Redmi 2 می باشند که از عمر آنها بیش از ۴ سال میگذرد اما همچنان عملکرد مناسبی از خود ارائه می دهند، تنها با کمی تحقیق و پرسش سوال در گروه های تلگرامی از افرادی که واقعا از گوشی های شیائومی استفاده کرده اند می‌توان از عمر بالای گوشی های این شرکت مطمئن شد.

    ۲. استحکام نامناسب بدنه

    گوشی Mi 5، در سال ۲۰۱۶، یکی از گوشی های شیائومی بود که دربرابر استحکام عملکرد مناسبی از خود به نمایش نگذاشت اما شیائومی این ایراد را در گوشی های بعدی خود اصلاح کرد، در ادامه گوشی های Mi 6، Mi Note 3، سری Mix و حتی PocoPhone مورد تست های مختلف قرار گرفتند که نشان از استحکام بالای بدنه گوشی های شیائومی دارد.

    ۳. لوازم جانبی محدود و پشتیبانی سخت افزاری نامناسب در ایران

    مطلب فوق را تا حدی می‌توان درست در نظر گرفت، قطعات گوشی های شیائومی به وفور همانند گوشی های دیگر برند ها در ایران یافت نمیشود اما با کمی جستجو در اینترنت و یا بازار شهرتان، می‌توانید قطعات سخت افزاری گوشی های شیائومی را پیدا کنید.

    ۴. نمایندگی رسمی

    طی چند سال اخیر مشاهده شده که نمایندگی های رسمی شیائومی در ایران تنها با افزایش قیمت ها آشنایی دارند و در بین تمامی شرکت های ضعیفترین خدمات پس از فروش را ارائه می دهند.

    سخت افزار بسیار ارزان گوشی های شیائومی و سهولت انجام تمامی تغییرات نرم افزاری بر روی گوشی های شیائومی، کاربر را از نیاز به گارانتی و خدمات پس از فروش بی نیاز می‌کند.

    عدم ارائه اپدیت نامناسب

    این مورد را با چند مثال توضیح خواهم داد.

    گوشی Mi 4 : عرضه با اندروید ۴.۴ و MIUI 6 – تولید سال ۲۰۱۴

    آخرین بروزرسانی:
    اندروید ۶، MIUI 10 سال ۲۰۱۸
    – – – – – – – – – – – –
    گوشی Redmi 2: عرضه با اندروید ۴.۴ و MIUI 6 – تولید ماه اول ۲۰۱۵

    آخرین بروزرسانی:
    اندروید ۶، MIUI 9 سال ۲۰۱۷

    و بسیاری از مثال های دیگر که خود شما نیز می‌توانید با کمی جستجو در گوگل چنین ادعایی را نقض کنید.

    گوشی های میانرده شیائومی ۳ سال و پرچمدار های آن ۴ سال بروزرسانی ها را دریافت خواهند کرد و البته از همه مهمتر، بروزرسانی ها فقط دانلود های اضافه و بدرد نخور نیستند، بلکه امکانات مختلف به مرور زمان به گوشی های شیائومی اضافه خواهد شد از جمله انتشار حالت پرتره تک دوربینه برای گوشی های Redmi Note 4X و Mi 5s که هیچ شرکتی به جز Google چین بروزرسانی را برای گوشی های قدیمی خود ارائه نداد.

  8. امید

    نظرمون هم ک نمیذارین وقتی بر ضد پستتونه

    1. صبو باشید دوست عزیز

  9. محمد

    قطعا هر برند و کالای دیجیتالی نواقص و معایب خاص خودش رو داره
    ولی اینایی که گفتید بنظرم بهیچ عنوان از معایب این برند نبود
    شاید با ارفاق بتونم خرابی کلیدهای فیزیکی رو ازتون بپذیرم که اونم نه خرابی به معنی کامل کلمه بلکه به معنی روون نبودن مثل روز اول که این بنظرم در مورد همه ی برند ها صدق میکنه
    دوربین و اثرانگشت به واسطه ی آپدیت رابط کاربری روز به روز بهتر و بهتر میشن
    جنس بدنه توی اکثر گوشیای شیائومی فلز و شیشه هس و پلاستیک خیلی خیلی کم در تولیدات این برند جای داره واقعا متعجبم از این قسمت مقاله!!!!! و اینکه گویا امسال حتی برای اقتصادی ترین گوشیاش هم داره از شیشه استفاده میکنه
    حتی همون گوشیای پلاستیکیش هم ظاهر پرمیوم و خیلی خوبی دارن به عنوان نمونه پوکو اف وان!
    استفاده وسیع از پردازنده های کوالکام که خیلیا معتقدن نسبت با کایرین و اگزینوس پایداری و سازگاری(در مورد سازگاری منظورم انطباق عالی با کاستوم رام ها و پروژه ی اندروید متن باز و تربل و این چیزاس) بهتری داره
    از نظر جنس بدنه شیائومی از اواخر ۲۰۱۷به مراتب بهتر شده و رسیده به الان که اکثر گوشیاش چه در بدنه چه صفحه از گوریلا گلس ۶ بهره میبرن و با وجود نداشتن گواهی های IP بازم مقاومت خیای خوبی در برابر رطوبت و خاک و ضربه دارن
    آپدیت های اندروید رو باهاتون موافقم ولی چیزی که دارم میبینم در یک سال و نیم اخیر این نقص بشدت کمرنگ شده و آپدیتهای اندروید راهشون رو به گوشیهای اقتصادی این شرکت هم باز کردن(از دلایلی که خود من مجبور به مهاجرت به کاستوم رام ها شدم همین نبود آپدیت بود!که امیدوارم این روند جدیدشون در مورد آپدیت های اندروید ادامه دار باشه)
    واسه من که از پروژه ی متن باز اندروید استفاده ی زیادی میکنم گوشیای این برند بی نظیرن
    من توی مارکت اندروید بجز شیائومی فقط حاضرم از تولیدات وان پلاس استفاده کنم ولاغیر
    مهم ترین دلیل ارزونی این برند در کنار این همه نقاط قوت از جمله تکنولوژی های بروز،باتری عالی،جنس بدنه ی خیلی خوب،دوربین خیلی خوب و … که بنظرم از دید شما پنهون مونده تبلیغات موجود در رابط کاربری هس
    در کل این مقاله رو هر کسی جز سینا گلستانه نوشته بود نمیومدم این همه کامنت مینوشتم ولی اینقدر متعجب شدم که نتونستم بگذرم

    1. سینا گلستانه سینا گلستانه

      سلام نام بنده اشتباها به عنوان نویسنده ثبت شده بود که اصلاح شد، از اینکه نظرتون رو با ما در میون میذارید ممنونیم

    2. سلام و احترام.
      ممنونم از نظر مفید شما. قطعا هدف این متن اثبات یا نفی خوب و بد بودن گوشی‌های برند نبود و صرفا بررسی معایب و مزایای آن بود. نویسنده به اشتباه آقای گلستانه درج شده.

    3. شهروند

      متاسفانه اصلا انتظار نگارش چنین نقدی رو نداشتم.
      نقد باید توسط منتقدی ارائه بشه که محتوای اون نقد ، هیچ ضرر یا منفعتی رو برای منتقد به ارمغان نیاره.
      (نقد توسط فروشنده ذاتأ مستعد اعمال جانب داری هستش).
      نقد حقیقی شامل نظرات کاربران در بازه های زمانی متفاوت استفاده از محصوله.
      دو عامل بسیار مهم بر دوام و عملکرد محصول تاثیرگزاره «۱-شرایط نگهداری و مراقبت ۲-انتخاب محصول متناسب با نوع استفاده مورد انتظار کاربر»
      پس همیشه اعداد و ارقام گویای احوال و عملکرد کالا نیست.

      حداقل ۸ تا ۱۰ مدل مختلف میان رده یا پرچم دار شیائومی بین خودم و دوستام داره استفاده میشه از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ و هنوز به مشکل جدی برنخوردن بلکه آسیب دیدگی ناشی از ضربه یا آب خوردگی.
      کند شدن گوشی بخاطر قدیمی شدن سخت افزار امری طبیعیه ولی گوشیا درحد خودشون بازدهی مناسبی دارن.
      شیائومی دربخش دوربین عملکرد مناسبی داره و عکس ها افکت و جزییات قابل قبولی رو دارن (حداقل نسبت به رقبای شرکت های دیگه بهترن)..
      طراحی شیائومی نسبت به قبل واقعا عالی و متنوع عمل کرده.
      راندمان باتری بستگی به نحوه استفاده کاربر داره.
      فقط ی مورد که بعضی دوستان ازش ناراضی بودن استحکام کانکتور شارژر و عدم وجود لوازم جانبی متنوع تو بعضی شهرستاناس.
      خیلی از گوشیای میان رده شرکت های دیگه هست که علیرغم قیمت های نامعقول تو قسمت های مهمی مثل دوربین و هارد مشکل اساسی دارن.
      کیفیت مواد استفاده شده در شاسی و قاب گوشیها نسبت به قبل خیلی بهتر شده.

  10. کیوان

    به هیچ وجه با عمر کم و جنس خراب بدنه و این حرفها موافق نیستم،من خودم دارم استفاده میکنم و واقعا کیفیت خوبی هم داره،گوشی من ۲۰۱۶ هست و مثل ساعت کار میکنه،جنس بدنه ش هم عالیه

  11. حسین

    مقاله از خودتونه یا منبع داره؟
    اگر ترجمه اس لطفا منبعش رو بزارید.

    1. سلام و احترام.
      متن ترجمه نیست البته از نظرات کارشناسان وبسایت‌های خارجی هم برای نوشتن این متن استفاده شده.

  12. غلوم

    متاسفانه باهاتون مخالفم. چندین ساله که گوشی های شاومی را دارم و بیش از ۳ سال هم دستم بوده. آپدیت های منظم، استحکام بدنه و راحتی کار با این گوشی ها را همیشه دوست داشتم. هنوز دارم گوشی می۶ حدود ۳/۵ سال پیش را استفاده می کنم وآپدیت هم برایش میاد.

    1. دوست عزیز همانطور که در نوشته هم عنوان شد، آپدیت اندروید در شیائومی برای گوشی‌های پرچم‌دار این برند، به طور منظم ارائه می‌شود. کامنت شما با متن تناقض ندارد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه