آیا سامسونگ می‌خواهد تایزن را جایگزین اندروید کند؟

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت سامسونگ سرویس‌های زیادی برای دستگاه‌ها و گوشی‌های هوشمند خودش ساخته است؛ طوری که می‌توان گفت به غیر از سیستم عامل، تمام سرویس‌ها و خدماتی که در گوشی‌های سامسونگ ارایه می‌شود، متعلق به این شرکت هستند. سامسونگ خودش مثل اپل و گوگل، یک سرویس پرداخت دارد و همین هفته‌ی پیش هم برای اینکه از این دو شرکت عقب نیافتد، شرکت هارمن را خرید و صاحب بهترین سیستم هوشمند خودرو شد. به نظر می‌رسد سامسونگ برای سیستم عامل گوشی‌های‌اش هم برنامه‌هایی در سر دارد.

چند روز پیش بود که شنیدیم سامسونگ ۹ میلیون دلار به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار کمک مالی خواهد کرد تا برای سیستم عامل موبایل «تایزن» (Tizen) نرم‌افزار بسازند. واضح است که سامسونگ برنامه‌های بزرگی برای تایزن در نظر گرفته است؛ این شرکت خبر داده که می‌خواهد با مایکروسافت همکاری تازه‌ای راه بیاندازد.

Tizen-.NET

طبق بیانیه‌ای که سامسونگ منتشر کرده است، این شرکت و مایکروسافت می‌خواهند روی پروژه‌های متن باز، مثل .NET Core یا Xamarin.Forms کار کنند و هم‌چنین پشتیبانی از رابط .NET مایکروسافت را به تایزن بیاورند.

این خبر بدین معناست که توسعه‌دهندگان می‌توانند از این پس با استفاده از نرم‌افزار Visual Studio شرکت مایکروسافت و در زبان سی، برای سیستم عامل تایزن، نرم‌افزار تولید کنند.

اپ‌ها و نرم‌افزار بزرگ‌ترین عامل برای تعیین وضعیت یک سیستم عامل هستند؛ طوری که سیستم عامل ویندوز موبایل مایکروسافت به این دلیل از رقبا پایین‌تر قرار گرفته که هیچ اپ درست و درمانی روی‌اش پیدا نمی‌شود.

اگر سامسونگ بتواند کاری کند تا اپ‌ها روی سیستم عامل تایزن هم عرضه شوند، شاید بتوانیم این سیستم عامل را هم به زودی در کنار اندروید و iOS قرار دهیم.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar Alireza

    آقای میرزایی عزیز
    یه انتقاد کوچیک داشتم از شما .
    نمیدونم شاید هم من اینطوری فکر میکنم ولی هر وقت مقاله های شما رو میخونم یجوری خواستید ویندوز فون رو در نظر خواننده بد جلوه بدید .
    لطفا به همه ی سیستم عامل ها یک جور نگاه کنید آقای میرزایی چون هیچکسی خبری از آینده نداره و هر چیزی ممکنه !
    شاید iOS هم مثل سیمبین به تاریخ پیوست ….

  2. Avatar علی خدائی

    دوستان عزیزم ، دعوا نکنید ، یه زمانی همه میگفتن فقط جاوا ، یه سری هم میگفتن سیمبیان جاودانه است و فقط پایتون ، بعد هم که سیستم عامل های مختلفی اومدن و رفتن ، نمیشه نظر قطعی داد حتی در مورد زنده موندن IOS یا اندروید ، فعلا که خوده اندروید هم به انجمن .NET پیوسته ، پس بنابراین تایزن و یا اندروید آینده همشون یکی هستن .

  3. Avatar Next is Now

    بنازم قدرت سامسونگ رو که سیستم عاملش هم داره اختصاصی میشه

  4. Avatar ex-me

    ویندوز موبایل اپ درست و حسابی نداره؟ شوخی میکنی! اونوقت انتظار داری بلطف ویژوال استودیویی که کمپانی سازنده ش همین سیستم عامل که اپ درست و حسابی نداره رو ساخته بیاد و با سامسونگ همکاری کنه و سیستم عامل بزنن و بیاد در ردیف اندروید و ای او اس قرار بگیره و …؟ شوخی میکنی!

  5. Avatar شسیب

    زبان برنامه نویسیش سی شارپه نه سی.

  6. Avatar فرهاد

    اگر این طرح و در ادامه سیستم عامل جا بیوفته و همه گیر بشه مثل ios بی شک نتیجه عالی داره. چون ویژگی متمایز کننده محصولات اپل نسبت به رقبا سیستم عاملشه که شما نمیتونی روی یک گوشی ۳۰۰ هزار تومنی داشته باشیش. ولی در حال حاظر اندرویدی ک روی گوشی ۲/۵ ملیون تومنی نصب هست روی گوشی ۳۰۰ تومنی هم نصبه و این یک مقدار…
    امیدوارم فقط در حد طرح نباشه و صورت بگیره چون خیلی موضوع جنجالی و پر طرفداری میشه.????

  7. Avatar علي

    بلاخره همه شرکتا سیستم عامل خودشون رو میسازن و اندروید کم میشه

  8. Avatar سهراب

    سامی باید بره تو زباله دونی و تمام… اینکار ها فایده نداره سامکپ…
    فقط فناوری، فناوری ژاپن…

  9. Avatar علیرضا

    ویندوز موبایل ۱۰ اپ درست درمون زیاد داره بیلد های آخر هیچ مشکلی ندارن تقریبا حتی به جزئت میشه گفت کیفیت نرم افزاری از اندروید و ios بالاتره ولی خب بخاطر سیاست های اشتباه ماکروسافت باعث شد استقبالی صورت نگیره ! بزرگترین اشتباه ماکروسافت جنس بدنه و طراحی گوشی هاش بود که از پلاستیک و طراحی های نچندان دلچسب استفاده می کرد و ویندوز موبایل رو قبل از کامل شدن ارائه داد .

  10. Avatar محمد

    سامسونگ زیادی غرور برش داشته.
    تایزن هم مثل بادا منسوخ میشه.

    1. Avatar من

      درسته دقیثا مثل ios

    2. Avatar امیررضا

      شما از آینده اومدی؟؟؟؟
      کسی فعلا چیزی نمیدونه ممکنه از ios هم پیشی بگیره ممکنه به طوری منسوخ بشه که هیچ سیستم عاملی نشده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه