آیا شما هم حاضرید برای این پلاک‌ها میلیاردها تومان هزینه کنید؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

همان‌طور که می‌دانیم، پلاک شناسنامه‌ی خودرو است و کم‌تر کسی پیدا می‌شود که در طول روز برای چیدمان اعداد و حروف آن‌ اهمیتی قائل ‌شود. این در حالی است که این چیدمان، برای عده‌ای چنان ارزشمند است که حاضرند برای آن بهای گزافی بپردازند، گاها ارزشی قیمتی این پلاک‌ها از قیمت یک سوپراسپرت نیز گران تر است. شاید به جرات تنها کاربرد مفید پلاک رند را برای پلیس‌ راهنمایی رانندگی دانست که در صورت تخلف راننده، به زحمت کمی برای جریمه کردن نیاز است!

2

سال‌ها پیش، بازار شماره‌ تماس‌های رند بسیار داغ شده بود، طولی نکشید که با جا افتادن گوشی‌های هوشمند، این هیجان کم‌رنگ شد. دلیل آن هم واضح بود؛ چراکه برای تماس با نزدیک‌ترین عضو خانواده یا دوست خود، اطلاعات زیادی بر روی تلفن‌ همراه ذخیره شده است و نیازی به حفظ شماره‌های راحت و سخت نیست و دیگر الگوی ویژه با ریتم منحصر‌به‌فرد برای شماره تلفن‌، بجز احساسی متفاوتی برای دارنده، کاربرد دیگری ندارد؛ همین امر در مورد پلاک‌های خودرو صادق است. در میان ما، عده‌ای هستند که برای به دست آوردن چنین احساسی، حاضرند میلیاردها تومان هزینه کنند!

به همین دلیل، امروز می‌خواهیم با ۵ عدد از گران‌ قیمت‌ترین پلاک‌های انگلیس آشنا شویم که صاحبین آن، برای جلب توجه امروز شما هزینه‌ی گزافی را متحمل شدند! پس با دنبال کردن این مطلب، آن‌ها را ناامید نکنید!

۱- ۲۵O

3

شاید در نگاه اول، این ترکیب هیچ جذابیتی برای شما نداشته باشد اما هنگامی که صاحب یک دستگاه فراری مدل ۲۵۰ GTO باشید، حاضر هستید برای ظاهر مشابه این ترکیب با مدل خودروی خود هزینه‌ی بالایی را نیز متقبل شوید! این پلاک، ۵۱۸,۴۸۰ پوند هزینه برداشته که ارزش امروز آن چیزی در حدود ۲.۵ میلیارد تومان است. از این مدل فراری، تنها ۳۹ دستگاه ساخته شده است. در سال ۲۰۱۳ شخصی ادعا کرده است که یکی از این خودروهای کلاسیک که به دهه ۶۰ میلادی تعلق دارد، در مزایده‌ای به قیمت ۳۵ میلیون دلار ( ۱۳۰ میلیارد تومان) به فروش رفت. حال با دانستن این اطلاعات، ۲ میلیارد تومان ناقابل برای پلاک چنین فراری کلاسیک و بی‌نظیری، حتی شاید مبلغ کمی هم باشد!

۲- X1

4

احتمالا درست حدس زده‌اید، صاحب این پلاک دارنده‌ی یک دستگاه ب.ام.و X1 است. ب.ام.و X1 یک خودروی کراس‌اور کوچک است که در ایران جزو خودروهای تقریبا لوکس شناخته می‌شود اما در بازار جهانی، مدل پایه‌ آن ۳۳ هزار دلار قیمت دارد. این پلاک در نوامبر ۲۰۱۲، هزینه‌ی ۵۰۲.۵۰۰ پوندی رو دست خریدار خود گذاشت.

حال با آوردن یک ماشین حساب، درمی‌یابیم که این خودرو ۱۵۰ میلیون‌ تومان در بازار جهانی ارزش دارد و ارزش پلاک آویخته‌ شده بر روی آن، ۲۵۰۰ میلیون تومان است که به تنهایی معادل ۱۶ دستگاه از این خودرو است!

۳- G1

5

تا سال ۲۰۱۱ گران‌‌‌ترین پلاک متعلق به G1 بود. بنا به احترام به حریم شخصی دارنده، هیچ‌گاه اطلاعات موثقی از مدل خودرو در فضای رسانه‌ منتشر نشد اما نکته قابل توجه در مورد این پلاک قیمت آن است که G1 پیش از پلاک X1 با هزینه‌ی ۲۵۰۰ پوند خریداری شد اما طولی نکشید که در سپتامبر همان سال، به ارزش نیم میلیون پوند واگذار شد.

اگرچه این گونه خرید و فروش‌ها با منطق سازگار نیستند اما به هرحال اگر ثروتمند باشید، باید پول‌های خود را به‌ روش‌های مختلفی خرج کنید. ارزش امروزی این پلاک حدود ۱ میلیون پوند تخمین زده شده است. حدس‌هایی که در مورد این خودرو زده می‌شد، مدل‌های G کلاس شاسی‌بلند مرسدس بنز و G1 بود. G1 یک خودروی جنگی مرسدس‌بنز با کد W103 است که از سال ۱۹۲۶ تا ۱۹۲۸ تولید شد. این در حالی است که اخیرا در فضای مجازی عکسی منتشر شده که حکایت از رولز‌رویسی دارد که به این پلاک ویژه‌ مزین شده است.

۴- F1

6

بوگاتی ویرون، نام سوپر اسپرتی است که دیدن آن، طراوت خاصی را به روح آدم هدیه میدهد؛ حال تصور کنید تصویری از این خودرو با یک پلاک منحصربه‌فرد روبروی شما قرار بگیرد، چه غروری به شما دست می‌دهد ؟ F1، جزو گران قیمت‌‌ترین پلاک‌های یک دهه‌ی اخیر بوده که امروز به صاحب یک بوگاتی ویرون تعلق دارد.

این پلاک پیش‌تر متعلق به دارنده‌ی ولوو S80 بود که طی معامله‌ای در سال ۲۰۰۸ و با مبلغ ۴۴۰.۶۲۵ پوندی صورت گرفت، دارنده‌ی یک سوپراسپرت و پرچم‌دار آن را تصاحب کرد. صاحب این پلاک ادعا می‌کند که اگر روزی قصد فروش F1 را داشته باشد، آن را زیر ۱۰ میلیون دلار نمی‌فروشد؛ مبلغی که می‌توان با آن حدود ۶ دستگاه بوگاتی ویرون ۱.۷ میلیون دلاری خریدار کرد.

۵- S1

Jed Leceister Audi Q3 WhitePhotographer - Stan Papior Autocar Magazine Haymarket Publishing Mercedes Benz S350 Black Photographer - Stan Papior Chevrolet Camaro Black

اشتباه نکنید! صاحب این پلاک دارنده‌ی آئودی S1 نیست. اصلا شاید هیچ منطقی پشت S1 و این خودرو نباشد مگر یک عنوان راحت و متمایز برای اتومبیل نیمه لوکس که تا حدی هزینه‌ی گزاف آن را توجیه کند. شاید اگر یک خودروی معمولی داشتید، ۴۰۴.۰۶۳ پوند هزینه برای پلاک S1 دور از منطق بود اما هنگامی‌ که صاحب یک دستگاه رنج‌رور باشید، این هزینه می‌تواند عنوان منحصربه‌فردترین خودرو شاسی‌بلند را در خاک کشور انگلیس، برای شما رقم بزند.

این پلاک که در سپتامبر ۲۰۰۸ با هزینه‌ی حدودی ۲ میلیارد تومانی خریدار شد، ارزش امروز آن بیش از دو برابر تخمین زده شده است.

اگر شما نیز جزو همین دسته از ثروتمندان بزرگ بودید، حاضر به پرداخت هزینه‌ها‌ی میلیاردی برای پلاک خودروی خود بودید؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar امیرحسین مصطفوی

    به نظر من این بندگان خدا به قدری ثروتمند هستند که نمی‌دونن چطور پولشون رو خرج کنند.

  2. Avatar پوریا

    عکس مازراتی از بازیه Gran Turismo هست.. یادش بخیر 😀

  3. Avatar محمد

    سلام
    چرا پلاک p1 که روی مک لارن و چند سوپر اسپرت دیگه نصب شده رو نذاشتین؟

  4. Avatar احمد

    پلاک رند بیشتر از همه جای دنیا برای شهروندان امارتی و اختصاصا برای شیخ نشینهای دبی اهمیت بسزایی داره، گاهاٌ ارزش یک پلاک تک رقمی یا حتی دو رقمی در مزایده، ۳۰ برابر ارزش یک خودروی سوپر اسپورت فروخته میشه .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه