آیا وان‌پلاس اطلاعات شخصی کاربران را می‌دزدد؟

۴ دی ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در دنیای تکنولوژی، بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا فضای امنی را برای مشتریان خود فراهم کنند تا بدون نگران، از امن بودن اطلاعات شخصی خود اطمینان حاصل کنند. در این میان گزارشی منتشر شده که خبر از دزدیده شدن اطلاعات شخصی کاربران توسط وان پلاس (OnePlus) می‌دهد.

در جدیدترین گزارش‌ها، اطلاعاتی به دست آمده که وان پلاس را به شکستن حقوق شخصی کاربران و جمع‌آوری اطلاعات شخصی آن‌ها متهم می‌کند. وان‌پلاس یک شرکت سازنده‌ی تلفن‌های هوشمند چینی است که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد. تا سال ۲۰۱۶، این شرکت توانست به ۴۲ کشور محصولات خود را عرضه کند. درحال حاضر این شرکت ۶ مدل از محصولات خود را معرفی کرده است.

وان‌پلاس ۲ یکی از محصولات این شرکت بود. طی تحقیقاتی که سال پیش انجام شد، مشخص شد که این گوشی اطلاعاتی از گوشی کاربر به دامین HTTPS که به وان‌پلاس تعلق داشت، می‌فرستاد. نکته جالب اینجاست که وان‌پلاس به این مسئله‌ی حقوق شخصی کاربران اعنتا نکرهده و حالا بعضی از رسانه‌ها دوباره به این موضوع مهم دامن زده‌اند.

Christopher Moore کسی بود که ابتدا متوجه این موضوع شد. او متوجه شد که گوشی اطلاعاتی را به دامین open.plus.net ارسال می‌کرد؛ اطلاعاتی از صفحه‌نمایش، سریال نامبر، شماره تماس تلفن، نام شبکه‌ی موبایل و بسیاری جزییات دیگر. او هم‌چنین دریافت که OxygenOS اطلاعات دیگری مثل زمان باز و بسته شدن اپلیکیشن‌ها را جمع‌آوری میکرد. این فرآیند توسط دو برنامه با نام‌های OnePlus Device Manager و OnePlus DeviceManager Provider انجام می‌شد. OxygenOS نام نسخه‌ی سفارشی سازه شده از سیستم عامل اندروید است که توسط شرکت وان‌پلاس برای گوشی‌های این شرکت طراحی شده است.

انتظار می‌رود که وان‌پلاس به این گزارش‌ها و اتهامات هرچه زودتر پاسخ دهد اما تا امروز این شرکت تلاش کرده که این موضوع را مخفی نگه دارد. هنوز مشخص نیست که این شرکت از جمع آوری این اطلاعات چه هدفی را دنبال می‌کند و اطلاعات کجا مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. کی کاووس

    شرکت های دیگه از جمله سامسونگ و ال جی و هوآوی و شیائومی و سونی و گوگل و بسیاری از اندرویدی های دیگه چی؟؟؟ اونا دزدی نمیکنن؟؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه