آیا گوگل هدست واقعیت مجازی مستقلی تولید می‌کند که نیاز به کامپیوتر ندارد؟

۲۷ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به‌نظر می‌رسد که شرکت گوگل قصد داشته یک هدست واقعیت مجازی مستقل تولید کند؛ اما در جدیدترین گزارش‌ها به این موضوع اشاره شده که این پروژه متوقف شده و هدست واقعیت مجازی مستقل گوگل راهی بازار نخواهد شد. براساس اطلاعات قرار گرفته در سایت Wall Street Journal، هدست واقعیت مجازی مستقل گوگل نیازی به کامپیوتر و کنسول بازی نداشته است.

در این اطلاعات گفته شده که دلیل متوقف شدن روند تولید چنین محصولی، تمرکز گوگل روی موبایل اعلام شده است. شرکت گوگل با معرفی پلتفرم Daydream VR کاری کرد که توسعه‌دهندگان بتوانند مضامین واقعیت مجازی بیشتری را برای پلتفرم‌های موبایل به‌خصوص پلتفرم‌های اندرویدی تولید کنند. البته مشخص شده که هدست واقعیت مجازی مستقل گوگل از سیستم عامل جدیدی هم استفاده می‌کرد که اندروید نبوده است. همچنین بیش از ۵۰ نفر از کارمندان گوگل روی این پروژه کار می‌کرده‌اند.

در جدیدترین شایعات گفته شده که گوگل همچنان در حال ساخت هدست مخصوص خودش است. همچنین گفته شده که این هدست می‌تواند بدون تلفن همراه هوشمند مضامین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پخش کند.

هنوز اطلاعات بیشتری درباره‌ی این هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی گوگل منتشر نشده و نمی‌دانیم به چه صورت کار می‌کند؛ اما در بهمن ماه سال گذشته گفته شده که این محصول یک دوربین خواهد داشت و از سنسورهایی مخصوصی بهره می‌برد.

منبع: EngadgetReCode

‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه