آیفون‌های بازار ایران در یک‌شب غیب شدند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چهار روز پیش در دیجی‌کالا مگ خبری منتشر کردیم و از احتمال اجرایی شدن ابلاغیه‌ی جمع‌آوری آیفون‌های بازار خبر دادیم. از دیروز ظهر این ماجرا ابعاد جدیدی به خود گرفت. چند فروشگاه محصولات اپل در تهران پلمپ شده‌اند و بسیاری از فروشندگان از فروش آیفون به خریداران امتناع می‌کنند.

چند روز پیش عباس نخعی، مدیر کل دفتر مبارزه با کالای قاچاق گفته بود که اگر شرکت اپل تا روز اجرای طرح رجیستری، به ثبت نمایندگی رسمی در ایران اقدام نکند، قطعا تمام گوشی‌های تلفن همراه این برند از بازار جمع‌آوری خواهند شد و به‌هیچ‌عنوان قابلیت رجیستر شدن را نخواهند داشت. او پیش از این هم به احتمال اجرایی شدن این موضوع از اوایل مرداد خبر داده‌ بود. او در خصوص زمان اجرای طرح رجیستری موبایل نیز گفته بود که با توجه به اتمام مقدمات طرح رجیستری و تاکید معاون اول رییس‌جمهور بر اجرای هرچه سریع‌تر آن، طرح رجیستری موبایل تا اول مرداد ماه اجرایی خواهد شد. از دیروز شاهد هستیم که در راستای همین ماجرا، چند مرکز فروش محصولات اپل و چند مغازه در ایران پلمپ شده‌اند.

تا این لحظه مشخص شده که فروشگاه‌های عمده‌ای که پلمپ شده‌اند در دو مرکز خرید چارسو و بازار موبایل واقع هستند و به وابسته به دو شرکت عمده‌ی واردکننده‌ بوده‌اند.

تحت تاثیر این شوک، عمده‌ی فروشندگان محصولات اپل از فروش آیفون به خریداران امتناع می‌کنند. اتفاقات چند روز اخیر سوال‌های بی‌شماری را در ذهن ما ایجاد می‌کند؛ آیا این موضوع موقتی است و به‌زودی ختم به خیر می‌شود یا ماجرای خرید آیفون و دیگر محصولات اپل به کابوسی برای طرفداران این برند مبدل خواهد شد؟ آیا این بحران درنهایت به نفع مصرف‌کننده‌ی نهایی خواهد بود؟ آیا رقبای اصلی اپل در ایران از این موضوع منتفع خواهند شد؟ شما چه فکر می‌کنید؟

بروزرسانی [۹۵/۵/۲]: آیفون همچنان در کما؛ آیا طرح رجیستری اجرایی شده؟

     ‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰۱ دیدگاه
  1. مهدی

    خدا کنه نمایندگی بزنه ………

  2. hmd

    سلام
    الان اتفاقی که میفته اینه که یه مدت کش و قوس ایجاد میشه قیمتها چند برابر میشه بعدشم یا اپل نمایندگی میزنه یا نمیزنه ولی مسئله می‌خوابه و دوباره فروشش قانونی میشه و قیمتش یه مقدار خیلی کمی از اون قیمت نجومی جدید افت میکنه مثل پراید که از ۷ میلیون رسید به ۲۱ میلیون بعدش ۲۰۰ هزار تومن ارزون شد تو بوق و کرنا کردن

    1. JIM

      دقیقا….!

  3. امیر حسین

    سلام
    خب تکلیف دیجی کالا چی میشه؟
    هنوز گوشی دارین تو سایت انگاری!!!!!

  4. مهدی

    الان تکلیف مردمی که اپل دارن چی میشه ؟ ما لان بخریم یانه

  5. ali

    ضمن احترام گذاشتن به همه طرفدارای اپل و آیفون لطفا بیاین کلی تر قضیه رو ببینیم. الان چند درصد ایرانیا آیفون دارن؟ هرسال چند تا آیفون تو ایران فروش میره؟ در عوض چه خدماتی رو شرکت اپل به ما ایرانیا میده؟
    کیفیت و قابلیت های آیفون بالاست، قبول ولی از خودتون پرسیدین دلایل اصلی که آیفون رو به خصوص تو خود آمریکا پر فروش کرده چیه؟ همکاری با اپراتور های مختلف موبایل، خدمات پس از فروش عااالی، قابلیت های نرم افزاری خیلی خوب مثل اپ استور (که برای ما دائم بسته میشه) اپل مپ که ایرانو در حد بیابون نشون میده ، سیری که از زبان فارسی کلا پشتیبانی نداره و…
    بیاین یکم به حق و حقوقمون سخت گیر باشیم، وقتی اینقدر به شرکتی سود میرسونیم توقع داشته باشیم اونم به ما احترام بزاره و توقعاتمون واسش اهمیت داشته باشه . این طرحی که داره اجرا میشه اگه درست پیاده بشه و آخرش به سود یه سری دلال تموم نشه خیلی خوبه اینطوری حساب کار دست شرکتای دیگه مثل گوگل و مایکروسافتم میاد که ایرانی جماعت فقط یه مصرف کننده صرف نیست اونم خواسته هایی داره که باید بهش احترام گذاشته بشه.
    ضمنا این درباره شرکتای داخلی هم هستا مخصوصا خودرو ساز ها گه حتر جون مردم واسشون اهمیت نداره. اینا همه تقصیر خودمونه بیاین باهم درستش کنیم.

    1. فردین

      ایول، امیدوارم مردم هم کم کم به این سمت پیش برن.

  6. امیرحسین

    اکنون شاهد کامنت های کثیری از سهامداران اپل هستیم که از این خبر عصبی شدن!!! به خدا مشکلات مهمتر از اینم داریم…….

  7. Amin

    ایفون ۶ پلاس دارم ۱۲۸ گیگ ۵ میلیون میفروشم 😀
    چون هم نزنید قیمتم منصفانست :))
    دارم خدمت میکنم به علاقمندان به گوشی اپل :)))))

  8. داوود

    با سلام .بنده احساس میکنم این کار نوعی تلافی به حساب میاد …در هر صورت اگه به این حساب نباشه خیلی بهتر میشد با این کار مبارزه کرد تا جمع کردن فروشگاه ها گوشی های اپل …بنده فکر نمیکنم موفق بشن

  9. AHMAD

    هر چی کالاهای لوکس و تجملی نا کار آمد مثل محصولات اپل کمتر باشند بهتر!!

    1. sepehr

      سطح پایین اطلاعات خودتو به اپل نچسبون

    2. JIM

      بی سوادی تا به کجا؟

    3. Mohammadreza

      ناکارامد!!!اپل!!!????????????.یه باره بگوglxکارامده.جک جالبی بود واقعا خندیدم

    4. Bardiya

      اقای محترم اگ خود شما تا حالا با ایفون کار میکردی و میدیدی چقدر فرق داره با این اندروید های بیخود ک سیستم عاملشون اینقد سنگینه و بعد چندماه دیگ حتی کسی نگاهشون هم نمیکنه و قیمتشون ب یک پنجم قیمت خریدش میرسه ، این حرف ر و نمیزدی…

    5. کاترین

      متاسفانه مردم ایران تجمل گرا شدند و خرید کالاهای لوکس رو به کالاهای اساسی ترجیح میدهند. حتــــــــــــــــی با وجود مشکلات فراوان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    6. H.A

      سیستم عامل ویندوزفون بهینست ولی باگ داره. Ios هم بهینست و کلا یک نوع ویروس داره ولی حالا اندروید نه تنها اصلا بهینه نیست بلکه خودش یک ویروسه

  10. parsa

    یعنی کل مشکلات مملکت این بود که نزارین مردم آیفون بگیرن مشکلات مهم تری هم هستند که باید رسیدگی بشن.

  11. حسن

    دوستان این تصمیم در نهایت به نفع همه ما هست.
    این نوعی فشار برای شرکت های خارجی هست تا بیان و در ایران نمایندگی بزنن. در اصل برای عزت و آبروی کشورمون هست.
    بدتون میاد تا از حراجی های آخر سال و آخر فصل خود اپل خریداری کنین ؟ قطعات اصلی خرید کنین و از فیک ها در امان باشین ؟
    یا وقتی گوشیتون خراب شد ببرین در مرکز تعمیرات اصلی اپل براتون تعمیر کنن ؟

    هر برند خارجی که تو ایران نمایندگی زده بسیار به نفع مصرف کننده شده چون دست دلال بریده شده
    کمی زاویه دیدتون رو باز کنین و دوردست ها رو ببینین.

    1. کاترین

      خب خیلی ها صحبت شما رو درک نمی کنند. کاملا موافقم.

  12. Ali

    اگه دست من بود قبلیا را هم از شبکه خارج میکردم.

    1. ابوالفضل

      خدا رو شکر دست تو نیست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه