آیفون‌های ۲۰۲۰ از تراشه‌های ۵ نانومتری بهره می‌برند

۸ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آیفون های 2020

طبق گزارش منتشر شده از جانب سایت معتبر Nikkei، هر سه مدل آیفون های ۲۰۲۰ از تراشه ۵G کوالکام X55 بهره می‌برند. در کنار این مودم، اپل قرار است از نخستین تراشه ۵ نانومتری خود که احتمالا A14 Bionic نام دارد، استفاده کند. روی هم رفته، بهره‌گیری از فناوری ساخت کوچک‌تر به شرکت‌های سازنده این اجازه را می‌دهد که تراشه موردنظر را با اندازه کوچک‌تر و در عین حال قدرت بیشتر و مصرف انرژی بهینه‌تر روانه‌ی بازار کنند.

این اولین باری نیست که خبر مربوط به پشتیبانی آیفون های ۲۰۲۰ از فناوری ۵G منتشر می‌شود. مدت‌ها قبل هم «مینگ چی کو»، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، چنین موضوعی را مطرح کرده بود. اما در این گزارش جدید، به مدل دقیق مودم ۵G آیفون های ۲۰۲۰ اشاره شده است. در همین زمینه باید اشاره کنیم که اپل چند ماه قبل با خریداری بخش مودم موبایل اینتل، نشان داد که در زمینه‌ی توسعه مودم‌های موبایل کاملا جدی است.

همچنین طبق این گزارش، در مورد آیفون‌های مذکور دیگر شاهد استفاده از تراشه ۷ نانومتری نخواهیم بود. لازم به ذکر است تراشه A12 Bionic که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، اولین تراشه اپل مبتنی بر فناوری ساخت ۷ نانومتری بود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ظاهرا هواوی هم مشغول توسعه تراشه ۵ نانومتری است تا در سال آینده گوشی‌های مبتنی بر آن را روانه‌ی بازار کند.

آیفون های ۲۰۲۰ علاوه بر پشتیبانی از فناوری ۵G، قرار است برای اولین بار بعد از سال ۲۰۱۷، از طراحی جدیدی بهره ببرند و احتمالا دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر خواهند بود. به غیر از سه آیفون پرچم‌دار، گفته می‌شود در اوایل سال ۲۰۲۰ نسل دوم آیفون SE هم روانه‌ی بازار می‌شود.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. رضا

    چه شود سه تا ایفون ۵g امیدوارم هرچه سریعتر اپراتورهای ایران هم از ۵g پشتیبانی کنن
    همچنین امیدوارم هرچه سریعتر اپراتورهای ایرانی قابلیت استفاده از esim رو فراهم کنن (تو گوگل پیکسل ۴ و ایفون ۱۰ به بالا استفاده شده)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه