آیفون برای بازی کردن هنوز هم بهترین است

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
iphone 6 gaming

بازی کردن به امر مهمی در دنیای تلفن‌های همراه هوشمند تبدیل شده است. اینکه گوشی‌های جدید بتوانند بازی‌ها را به شکل بهتری اجرا کنند برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد. اگر از جمله بازی‌کننده‌های موبایلی هستید، باید یک گوشی خوب بخرید. در حالی که گلکسی S7، اچ‌تی‌سی ۱۰ و ال‌جی G5 به تازگی راهی بازار شدند و از تراشه‌های قدرتمندی بهره می‌برند، آیفون همچنان گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

آیفون ۶s، آیفون SE و حتی آیفون ۶ همچنان بهترین محصولات برای بازی کردن به شمار می‌روند. به‌تازگی سایت Gizmodo آزمایشی روی گوشی‌های آیفون و پرچم‌دارهای جدید اندروید انجام داده تا بتوان بهترین محصول برای بازی کردن را انتخاب کرد.

در این آزمایش‌ها مشخص شده که پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی یک تلفن همراه هوشمند تنها المان‌های تاثیرگذار در اجرای یک بازی نیستند. یکی از ویژگی‌های اصلی، سیستم عامل گوشی‌ها و قابلیت‌هایی است که برای اجرای بازی‌های مختلف در آن قرار گرفته است.

برنامه‌ی GameBench به خوبی شرایط یک گوشی برای اجرای بازی‌های مختلف را به نمایش در می‌آورد. این برنامه میزان فریم‌ریت، سرعت پردازنده و سرعت پردازنده‌ی گرافیکی و باتری را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این برنامه مشخص می‌شود که بازی‌های موبایلی روی ۳۰ فریم یا ۶۰ فریم برثانیه اجرا می‌شوند و از همه مهم‌تر میزان مصرف باتری را هم بیان می‌کند.

GalaxyS7-Gamin

آیفون‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد می‌توانند بازی‌ها را روی ۶۰ فریم برثانیه اجرا کنند و این درحالی که است که گوشی‌های گلکسی S7 ،HTC 10 و LG G5 نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

گوشی آیفون SE یکی از ازران قیمت‌ترین محصولاتی که است که می‌تواند بازی‌های جدید را با کیفیت بسیار خوبی اجرا کند و از همه بهتر هم آیفون ۶s است.

در این آزمایش‌ها مشخص شد که حتی آیفون ۶ که دو سال پیش راهی بازار شده بود می‌تواند بازی‌های جدید را روی ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. در همین آزمایش مشخص شد که گوشی گلکسی S7 با تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 530 می‌تواند بازی‌های روز را ۴۴ فریم بر ثانیه و گوشی LG G5 هم که همین سخت افزار را دارد بازی‌ها را روی ۴۲ فریم برثانیه اجرا می‌کند. گوشی HTC 10 هم با سرعت ۴۴ فریم برثانیه بازی‌ها را اجرا خواهد کرد.

mobile-gaming1

این آمار در گوشی‌های اندرویدی قدیمی‌تر و حتی میان‌رده بسیار پایین‌تر است. سخت افزار گوشی‌های اندرویدی مانند سخت افزار گوشی‌های آیفون تجربه‌ی خوبی برای بازی کردن به بازی‌کننده‌ها منتقل نمی‌کنند. همچنین بازی‌سازان بازی خودشان را به شکل خوبی برای گوشی‌های اندرویدی بهینه نمی‌کنند و تمرکز اصلی خودشان را روی اجرای خوب بازی‌ها برای آیفون می‌گذارند.

شرکت گوگل ویژگی‌های خوبی را برای بازی کردن روی پلتفرم‌های اندرویدی در نظر گرفته است. آن‌ها یک API جدید به نام Vulka را در نسخه‌ی جدید اندروید قرار داده‌اند که باعث می‌شود بازی‌سازان به شکل بهتری بتوانند برای این پلتفرم‌ها بازی تولید کنند.

تا زمانی که گوگل بتواند روش‌های بهتری برای ساخت بازی روی اندروید به وجود بیاورد، آیفون‌های مختلف همچنان گزینه‌ی مناسبی برای بازی کردن به شمار می‌روند. الان بهترین زمان برای خرید یک آیفون ۶ با حافظه داخلی بالا است تا بتوانید به دنیای بازی‌های موبایلی وارد شوید.

‌‌‌‌‌

منبع: BGR

‌‌‌‌‌‌

  ????? ?????? ???? ???? ??

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Makluas

    اندروید دنیای اعداد و ریاضی هست … برای بهتر بودن باید بزرگتر باشی ولی اپل دنیای شیمیایی هست و یه کاتالیزور به اسم ios سرعت رو به شدت افزایش میده ………………….
    حتی اگه S7 هم داشته باشید از این قضیه مطمئن هستید که سال ۲۰۱۹ گوشی شما یه گوشی پایین رده محسوب میشه و مقبولیت سال ۲۰۱۶ وحتی ۲۰۱۷ رو هم نداره …..
    ولی اگه کسی iPhone 5s داره میدونه که گوشیش تو سال ۲۰۱۷ هم از پشتیبانی اپل برخورداره و گوشیش با اینکه تولید سال ۲۰۱۳ هست در ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هم مقبولیت خودشش رو داره…….
    اگر یه مقایسه سرعت بین S7 هشت هسته ایی و ۴ گیگ رم با iPhone 6s دو هسته ایی با ۲ گیگ رم داشته باشید، متوجه میشید که در دنیای تکنولوژی همیشه ریاضی پیروز نیست ….

  2. سهراب

    فقط میخواستم ببینم اگهX Performance تست میشد که صفحه نمایش بهینه بازیه و فول اچ دی و فریم ریت۸۰ میزنه، الان این سایت bgr که داره تبلیغ آیفونی که قدرت gpuضعیفتری از adreno 530 داره، میتونست یاوه بگه….متاسفانه کوالکام چند مدت بابت پردازنده های جدیدش و در اختیار گذاشتن اون به شرکت ها عادلانه برخورد نمیکنه. همین عامل باعث تاخیر مثلا گوشی های سونی سری Xهستدکه مجبو ر هست دو الی سه ماه دیرتر اونو به بازار عرضه کنه. در هر صورت، کاربراهایی که به سونی ایمان دارند، این دو سه ماه چیزی را تغییر نمیده و می ایستند تابهترین تجربه را داشته باشند….

  3. امین محمدی

    با اذعان به تفاوتها و برخی برتریهای سخت افزاری و صدالبته سیستم عامل بهینه برای سخت افزار که در اپل وجود داره باید این رو هم در نظر گرفت که عمده گوشیهای همرده اندرویدی از وضوح نمایشگر بالاتری استفاده میکنند و همین امر درصد زیادی از منابع سیستم رو (به خصوص در رندر کردن سه بعدی بازیها با وضوح تمام اچ دی یا بالاتر) به خودش اختصاص میده.
    موضوع بعدی که هزینه رو برای توسعه دهندگان اندروید بالا میبره تنوع سخت افزار و در نظر گرفتن قابلیت سازگاری با بسیاری از اونهاست در حالی که روی پلتفرم اپل شباهت خیلی زیادی در سطوح پایینی سخت افزار در مدل های مختلف اون وجود داره و توسعه دهندگان هزینه زیادی بابت سازگاری محصولشون با مدلهای مختلف اپل نمیکنند.
    و نکته سوم اینه که توسعه دهندگان به خوبی به وسواسهای اپل و مصرف کنندگانش آگاهی دارند بنابراین در بسیاری مواردهدفشون رو روی اجرای روان بازی میزارن و میتونن کمی از جزئیات کم کنن تا فریم ریت بالا بره.(همون کاری که تو کنسولها انجام میشه چون خیال توسعه دهنده ها راحته که سخت افزار ثابته. در حالی که همون بازی تو پی سی کلی مکافات داره.)

    با تشکر

    1. فر پیتزا ریلی

      ممنون از شما…

    2. كامران

      استاد یعنی شما میگید که بازی ها روی اندروید گرافیک و جزئیات بیشتر و بالا تری دارن ؟؟!! شما تا حالا گرافیک بازیه infinity blade 3 رو دیدی که داری این حرف رو میزنی ؟ رزولیشن آیفون ها پایین تره قبول ، اما گرافیک رو واسه آیفون پایین نمیارن استاد . مثال پی سی و کنسول هم کاملا بی ربط بود چون که پردازنده گرافیکی آیفون و آیپد بسیار قوی تر از پردازنده ی این گوشیای اندرویدیه .

      1. Ali S

        اگه اینطوری تحقیق کنید بعد نصب اندروید روی آیفون چه بلایی سرشون اومد
        در ضمن هیچوقت ۲ گیگ رم قویتر نمیشه

      2. كامران

        فعلا که دو گیگ رم اپل تو همه چیز جلوتر از اسباب بازی های چینی و کره ایه . اون از تست مولتی تسکینگ که قویترین اندرویدی دنیا رو بلعید، اینم از تست گیم . بنچمارک انتوتو رو هم که سال پیش با همین دو گیگ از نوت ۵ با ۴گیگ رم تقریبا ٢ برابر امتیازش بیشتر بود . بله اندروید کلا سیستم عامل سنگین و داغونی هست هر قدر هم که رم روش بندازن بازم براش فرقی نمیکنه ، مثل یه آدم خیلی چاقه که میره بهترین و گرون ترین کفش مخصوص دویدن رو میخره و انتظار داره که با اونا بتونه تند بدوه ، خب نمیشه دیگه .

      3. Ali S

        اینکه از اولش معلومه…. اسباب بازی همیشه بهترین وسیله برای بازی بوده و هست و خواهد بود مگه غیر از اینه خخخخ

      4. كامران

        اتفاقا دوست عزیز قابل توجه شما عرض کنم که اپل به هیچ وجه اسباب بازی نیست ، در سیستم عامل IOS بهترین و تخصصی ترین نرم افزار های مهندسی ، نقشه کشی ، ادیت کردن حرفه ای فیلم، آهنگ سازی ، گرافیک و پزشکی و … موجوده و به شکل کاملا گسترده ای مهندسان ، پزشک ها و هنرمندان در تمام جهان دارن از اونها استفاده ی حرفه ای میکنن . اما اندروید چی ؟ به چه دردی میخوره ؟ حرفه ای ترین اپلیکیشنی که میتونی روش نصب کنی همون اپل میوزیک و move to ios هست . تازه اگر گوشیت موقع اجرا کردنش هنگ نکنه خخخخخ

      5. Developer

        من مثالهایی نرم افزارهای حرفه ای را نمیخوام بزنم که هر چی در اپل هست همان یا حتی بهترش در اندروید هست…احتمالا شما یک گوشی اندروید نداشته اید و در گوگل پلی جستجو نکرده اید…..
        فقط یک اشاره کنم که مخت وایسه و بری تعریف کنی برای اپلی ها….
        در اندروید شما حتی حتی حتی میتونید اپلیکیشن اندرویدی بنویسی ….. اصلا اپلیا میدونم سنگ کوب کردند , حتی اندرویدها فکر همچین چیزی را نمیکردند….. با اپلیکیشن AIDE شما میتونید از مرحله صفر که شامل طراحی رابط کاربر و کدنویسیه تا مرحله کامپایل و ایجاد apk هست را انجام بدید و تو تبلت و حتی گوشی نرم افزار بنویسی و همونجا اجرا و تست کنی و پکیجش را درست کنی و روی هر گوشی و یا اسمارت واچ و یا تبلت نصب کنی. از نرم افزارهای بازی گرافیک ۳D تا اپلیکیشن برای Android Wear و ساعت های هوشمند اندروید تا اپلیکیشن های مختلف برای گوشی و تبلت. نه نیازی به کامپیوتر انچنانی داری و نه هیچ چیز دیگه. فقط یک گوشی یا تبلت اندرویدی کافی است. این یعنی توسعه نرم افزار در اندروید و برای اندروید و تمام.

      6. Makluas

        در جواب Developer
        دقیقا فرق شخصی که با ios کارکرده و اونی که فقط با اندروید کارکرده و کورکورانه ازش دفاع میکنه اینجاست که معلوم میشه ….
        شما اگه یه بازی ساده مثل Asphalt 8 رو دو گوشی iPhone 6s plus و Galaxy Note 5 بازی کرده باشی متوجه میشی که کیفیت و سرعتی که در آیفون هست رو روی هیچ گوشی اندرویدی نمیتونی ببینی (نمونش همون نوت ۵ که اشاره کردم) ….
        برنامه ایی که هم معرفی کردید یه برنامه کاملا ساده برای آماتور هاست …. که منجر به ساخت همون نرم افزار های بی کیفیتی میشه که در اندروید هست …. فرق اندروید با ios دقیقا همین جاست که شخصی که برای ios بازی تهیه میکنه مستقیما با پردازنده گرافیکی اپل رو به رو میشه و همین باعث ساخت بازی های پر قدرت و با کیفیت تر میشه ….
        اندروید به دلیل سنگینی حجم و هماهنگ نبودن با سخت افزار و همچنین دستکاری اون توسط شرکت های دیگه از جمله سامسونگ باعث میشه که هر چقدر که گوشی پردازنده قوی داشته باشه باز هم در انجام یک سری کارها گوشی کم بیاره و نتونه باب میل کاربر اون عمل رو انجام بده…..
        حالا شما برو با همون برنامه برای خودت اپ اندرویدی درست کن و فکر کن که بهترین سیستم عامل دنیا رو در اختیار داری ……..
        یه چیز دیگه هم که هست اینه که متاسفانه چون قانون کپی رایت در کشور ما هیچ ارزشی نداره، مردم گوشی اندرویدی رو انتخاب میکنن تا بعدا مجبور نشن برای اجرا و نصب یه بازی پول برنامه نویس و بازی ساز رو پرداخت کنن و نسخه کرک رو نصب و با ShareIt اون رو با هیجان و لذت بالا برای همدیگه ارسال میکنن …

    3. علي

      من برنامه نویس هستم و ایفون ۶s پلاس دارم و کاااملاا با اقای امین محمدی در قسمت دوم حرفشون موافقم .
      ایفون با فریم ریت تقریبا ثابت و extra quality اجرا میشه ولی در اندروید به نسبت سخت افزارتون میتونید مقدار shadow . Texture . و … رو به شکل دستی تنظیم کنن که این فوقالعادست و کاش ایفون هم این گونه بود .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه