آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس بهترین دوربین‌های موبایل را از دیدگاه DxOMark دارند

۱ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فروش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از دیروز در تمام دنیا شروع شده‌اند. وب‌سایت تخصصی DxOMark هم نقد و بررسی کامل دوربین این دو گوشی را منتشر کرده است. آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس توانسته‌اند بالاترین امتیاز منتقدان این وب‌سایت را دریافت کنند و به ترتیب در رتبه‌ی اول و دوم قرار بگیرند. پیش از آیفون ۸ و ‌آیفون ۸ پلاس دو گوشی Google Pixel و HTC U11 در صدر لیست بهترین دوربین‌های موبایل از سوی DxOMark قرار داشتند.

طبق نظر DxOMark آیفون ۸ پلاس بهترین حالت پرتره را در بین تمام گوشی‌ها دارد.

گوشی Google Pixel با نمره‌ی ۹۰ برای مدت زیادی از دیدگاه DxOMark بهترین دوربین گوشی را داشت. گوشی HTC U11 هم موفق شده بود همین نمره‌ی ۹۰ را بگیرد. آیفون ۸ پلاس توانسته است با دریافت نمره‌ی ۹۴ بالاتر از هر گوشی دیگری قرار بگیرد. آیفون ۸ هم نمره‌ی ۹۲ را گرفته است.

بر اساس نقد و بررسی وب‌سایت DxOMark آیفون ۸ پلاس بهترین حالت پرتره را در بین تمام گوشی‌ها دارد و کیفیت تصاویر گوشی هم شگفت‌انگیز است. حالت HDR این گوشی هم بسیار خوب عمل می‌کند و بهترین زوم و افکت بوکه را هم در آیفون ۸ پلاس می‌توان پیدا کرد.

از سوی دیگر، رنگ برخی از عکس‌هایی که در نور کم گرفته شده درست از آب در نیامده و ویدیوها هم در نور کم نویز دارند.

دوربین اصلی آیفون ۸ هم دقیقا همان دوربین آیفون ۸ پلاس است، در نتیجه کیفیت عکس‌ها به همان خوبی است. با این حال، قابلیت‌های بوکه و زوم در آیفون ۸ معمولی وجود ندارند.

در ادامه می‌توانید نمراتی که در هر بخش به دو گوشی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس داده شده را ببینید.

 

منبع: GSM Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. علی

    الان برای انتشار این خبر زوده.dxomark ملاک های ارزیابی گوشی هاش رو تغییر داده. اگه به سایتش مراجعه کنید متوجه میشید.و تا الان فقط تعداد محدودی از گوشی ها رو با ملاک های جدیدش دوباره ازمایش کرده که مثلا ایفون ۶ از ۸۲ به ۷۳ و گلکسی اس ۶ اج از ۸۶ به ۸۲ و ایفون ۷ از ۸۶ به ۸۵ کاهش پیدا کرده و گوگل پیکسل از ۸۹ به ۹۰ افزایش پیدا کرده و اچ تی سی یو ۱۱ هم همون ۹۰ مونده و این قسمت خبرتون اشتباه بود که گفتین پیکسل نمره ی ۹۰ رو اورده. پیکسل اول ۸۹ اورد که تو فیلم معرفی این گوشی هم بهش اشاره شده ولی اچ تی سی ۹۰ اورد و بالا تر قرار گرفت ولی با ملاک های جدید، پیکسل با اچ تی سی یو ۱۱ برابر شد.
    اما نکته ی مهم اینه که ایفون های جدید فقط با ملاک های جدید این سایت ازمایش شدن ولی گوشی هایی مثل جی ۶ و اس ۸ هنوز با ملاک های جدید ارزیابی نشدن و گوشی هایی مثل نوت ۸، وی ۳۰ و اکسپریا ایکس زد ۱ اصلا هنوز ارزیابی نشدن بنا بر این بهتر بود تا ارزیابی شدن اون ها صبر میکردین.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه