آیفون ۶s ، سه‌برابر مقاوم‌تر از آیفون ۶

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سال گذشته اپل تحولی در طراحی آیفون‌های‌اش ایجاد کرد و برای اولین بار آیفون ۴.۷ اینچی را به‌همراه یک فبلت ۵.۵ اینچی آیفون عرضه کرد. اما در همان روز‌های ابتدایی عرضه‌ی این محصول بسیاری از کاربران با پدیده‌ی خم شدن این گوشی‌ها مواجه شدند.

یکی از شبکه‌های یوتیوب، ویدیویی از تست خم ‌شدن آیفون ۶s و مقایسه‌ی آن با آیفون ۶ تهیه کرده که مقاومت سه برابری آیفون ۶s را نشان می‌دهد.

 این نقص در طراحی، بحث و مشاجره‌های بسیاری را در اینترنت به راه انداخت. البته مشکل خم شدن در فروش دستگاه‌های اپل هیچ تاثیری نداشت و گزارش‌های مالی این شرکت نشان می‌دادند که اپل در بازار گوشی‌های هوشمند هنوز هم جایگاه‌اش را حفظ کرده است.
بدون شک اپل از مشکل خم شدن به‌طور سطحی نمی‌گذرد و درصدد حل آن برمی‌آید. به‌همین خاطر هم برای طراحی آیفون ۶s و آیفون ۶s پلاس از آلیاژ متفاوتی از آلومینیوم استفاده کرده که از آلومینیوم فعلی مستحکم‌تر است و در مقابل فشار مقاومت بیشتری دارد؛ و البته که نسبتا گران‌تر هم هست. سری ۷۰۰۰ آلومینیومی که در آیفون ۶s به کار رفته از همان جنسی است که در اپل واچ از آن استفاده شده است.

اخیرا ویدیویی در یکی از شبکه‌های یوتیوب منتشر شده که در آن میزان مقاومت آیفون ۶s در مقابل نیروی وارد شده مورد آزمون قرار گرفته و با آیفون ۶ مقایسه شده است. این ویدیو نشان می‌دهد که آیفون ۶ با اعمال نیروی ۱۳.۶ کیلوگرم خم می‌شود. این در حالی است که آیفون ۶s توان مقاومت در برابر نیروی ۳۶ کیلوگرم را دارد که نشان می‌دهد بدنه‌ی آیفون ۶s سه برابر مستحکم‌تر از آیفون قبلی شده است.

iphone-6s-bend-test-2 iphone-6s-bend-test-23-630x337

منبع: YouTube

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه