دوربین آیفون XS مکس در DxoMark‌ از هواوی P20‌ پرو شکست خورد

۲۹ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
دوربین آیفون XS مکس

شرکت DxoMark که به آزمایش و امتیاز دهی به دوربین‌ها و مخصوصا در چندسال اخیر به دوربین‌های موبایل مشهور است، به تازگی جدیدترین گوشی اپل یعنی آیفون XS مکس را بررسی کرده و به آن امتیاز ۱۰۵ داده که با این حساب بعد از هواوی P20 پرو با امتیاز ۱۰۹، بهترین دوربین در گوشی‌های هوشمند متعلق به این گوشی است. از آن‌ جایی که دوربین آیفون XS مکس با آیفون XS کاملا یکسان است، یعنی آیفون XS هم همین امتیاز را دریافت می‌کند.

دوربین آیفون XS مکس که در زمان معرفی تصور می‌شد فرق چندانی با آیفون X نداشته باشد، حالا نشان داده به واسطه سنسور بزرگ‌تر، کاملا نسبت به نسل قبلی آیفون‌های اپل پیشرفت داشته است. برای مقایسه، آیفون X توانسته بود امتیاز ۹۷ را از DxoMark دریافت کند. جدول امتیازی دوربین گوشی‌های هوشمند حالا به شکل زیر در آمده است:

DxoMark درباره دوربین این گوشی نوشته:

نقطه قوت این گوشی (آیفون XS مکس) بیشتر در زمینه کیفیت فوق العاده فیلم‌برداری در نور روز قابل مشاهده است. تصاویر ضبط شده با دوربین این گوشی در نور روشن روز، دامنه دینامیکی خیلی عالی را ثبت می‌کند، رنگ‌ها شفاف هستند و جزئیات به دقت ثبت می‌شوند. علاوه بر این، لرزشگیر تصویر فوق العاده است و لرزش‌ها را به حداقل می‌رساند که به این ترتیب دوربین آیفون جدید، به بهترین گزینه برای فیلم‌برداری با موبایل بدل شده است.

در بررسی‌های تخصصی این گوشی نیز، یکی از برجسته‌ترین نقاط قوت آن دوربین ذکر شده که مخصوصا در نور روز عکس‌هایی فوق العاده را ثبت می‌کند. میزان روشنایی تصویر ثبت شده توسط دوربین این گوشی در نور روز به قدری مناسب است که نه تنها همه جزئیات به خوبی ثبت می‌شوند بلکه رنگ‌ها نیز دوست داشتنی هستند.

یک نقطه ضعفی که در دوربین این گوشی پیدا شده، کیفیت تصاویر دوربین دوم دستگاه است که از لنز تله دو برابری استفاده می‌کند. آنطور که DxoMark نیز متوجه شده، میزان نویز بیشتر و جزئیات کمتر این دوربین نسبت به دوربین تله رقبا، مشهود است. پیشرفت بعدی زمانی است که از فلش برای عکس‌برداری استفاده می‌کنید. در چنین شرایطی که معمولا نور نیز کم است، میزان نویز کم بوده و جزئیات Shadow و کانتراست به خوبی در عکس‌هایی که با فلش گرفته می‌شوند، به دست آمده است.

DxOMark در نهایت درباره این گوشی گفته:

آیفون XS مکس یکی از بهترین دوربین‌های موبایلی را دارد که ما تاکنون بررسی کرده‌ایم. در نور کم، میزان روشنایی نویزها در عکس کمی بیشتر از دیگر گوشی‌های رده بالا بوده و در بخش زوم نیز این گوشی از رقبای خود به خصوص Huawei P20 Pro عقب افتاده است. به طور کل اگر این مشکل شما را اذیت نمی‌کند، محصول جدید اپل، مطمئنا انتخاب خوبی برای هر عکاسی موبایلی به حساب می‌آید.

شما درباره این امتیاز این گوشی چه فکر می‌کنید؟ شما را نمی‌دانیم اما ما برای پرچمدار جدید هواوی یعنی Mate 20 Pro هیجان زده هستیم تا ببینیم آیا این گوشی می‌تواند بالاخره هواوی P20 پرو را در این آزمایش شکست دهد یا خیر.

منبع: Peta Pixel

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Fary

    به نظر من هم باید هم منتظر امتیاز میت ۲۰ موند هم امتیاز پیکسل ۳ ، امیدوارم میت ۲۰ بتونه جایگاه اولو بدست بیاره فعلا که به جز پی ۲۰ پرو و ایکس اس مکس رقیب دیگه ای نذاره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه