مدل جدید رنج روور Evoque آینه عقب ترکیبی خواهد داشت

۲۲ مرداد ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت جگوار لند روور یا به اختصار JLR، به تازگی جدیدترین مدل رنج روور Evoque، که یک خودروی SUV در کلاس کوچک به حساب می‌آید، را معرفی کرد. مدل ۲۰۲۰ از خودروی Evoque مثل هر خودروی دیگری که هر سال شامل بروزرسانی می‌شود، ویژگی‌های جدید و معمول بازار خودروها را دریافت کرده اما در این بین، یک ویژگی بیشتر از همه جلب توجه می‌کند. این خودرو می‌تواند به آپشن آینه عقب ترکیبی مجهز شود که درواقع هم آینه است و هم نمایشگری که تصویر دوربین عقب را نمایش می‌دهد.

شرکت JLR اسم این ویژگی را ClearSight Rear View Mirror انتخاب کرده است. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، در این خودرو راننده می‌تواند با کشیدن دکمه آینه به سمت بالا، نمایشگر و دوربین با زاویه ۵۰ درجه را فعال کند.

شرکت‌های خودرو سازی همیشه روی این ایده که از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده کنند، سرمایه گذاری کرده‌اند و بسیاری در تلاشند تا دوربین‌ها را جایگزین آینه‌ها کنند. در این مورد نیز شرکت JLR ایده‌ای که بسیاری می‌توانند به صورت جداگانه برای خودروی خود تهیه کنند را به صورت یک آپشن از ابتدا در اختیار خریداران می‌گذارد. جایگزین کردن آینه‌های کناری با دوربین هنوز در ایالات متحده قانونی نیست و از این رو شرکت‌ها هنوز این ایده را به صورت گسترده استفاده نمی‌کنند اما اینکه برای آینه عقب هم آینه داشته باشیم و هم دوربین، غیر قانونی نیست و از این جهت این خودرو با این ویژگی هم در آمریکا و هم در اروپا، عرضه خواهد شد.

مدل جدید Evoque اولین خودروی شرکت JLR به حساب می‌آید که یک خودروی هایبرید غیر شارژی است. این یعنی باتری ۴۸ ولتی این خودرو به وسیله نیروی ترمز کردن شارژ می‌شود. در مجموع این باتری می‌تواند حدود ۵۰ اسب بخار به قدرت موتور ۴ سیلندری خودرو بیافزاید. نوع کارکرد باتری و موتور الکتریکی در کنار موتور بنزینی این خودرو به این صورت است که در هنگام شتاب گرفتن، باتری به کمک موتور اصلی می‌آید و در هنگام ترمز کردن، این باتری شارژ می‌شود.

JLR همچنین ادعا می‌کند که این اولین خودروی این شرکت خواهد بود که می‌تواند به کمک هوش مصنوعی، حالت‌های رانندگی مورد دلخواه راننده را تشخیص داده و یاد بگیرد و از سیستم پخش دستگاه گرفته تا حالت‌های مختلف رانندگی را برای کاربر تعیین می‌کند.

مثل دیگر خودروهای JLR، در Evoque جدید نیز شاهد پشتیبانی از اپل کارپلی و گوگل اندروید آتو هتسیم. ویژگی‌های دیگری مثل نمایشگر دوگانه برای کنترل سیستم سرگرمی یا اینفوتینمنت نیز در این خودرو وجود خواهد داشت. همچنین برای این سیستم بروزرسانی‌های نرم‌افزاری عرضه می‌شود. یک اپلیکیشن موبایلی نیز برای ارتباط با خودرو وجود دارد که دارندگان این خودرو می‌توانند از آن استفاده کنند. در نهایت، ۶ پورت USB نیز درون نقاط مختلف این خودرو قرار داده شده تا سرنشینان نیز بتوانند به سادگی از آن استفاده کنند.

منبع: TheVerge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امیر مسعود

    دوست گرامی این قراره ۲۰۲۰ لانچ بشه شما به چک کن توی یوتوب بررسی تویوتا رو ۴ ۲۰۱۹
    که این قابلیت روی ماشین نصب هست روی مدل بیس نه به عنوان اپشن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه