آیپد پروی جدید آمده تا جایگزین کامپیوتر ویندوزی قدیمی‌تان شود

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، آیپد پرو ۹٫۷ اینچی، دوازدهمین آیپد معرفی‌شده اپل از ابتدا (سال ۲۰۱۰ میلادی) تاکنون است. به‌طورکلی این تبلت، ویژگی‌های خود را از دو تبلت دیگر این شرکت به ارث برده است. آیپد پرو جدید ازنظر طراحی، اندازه و وزن بسیار شبیه به آیپد ایر ۲ است و به گفته‌ی شرکت اپل، این تبلت از محبوب‌ترین اندازه نمایشگر آیپدها یعنی ۹٫۷ اینچ بهره می‌برد. اما ازلحاظ قدرت سخت‌افزاری و لوازم جانبی، آیپد پروی جدید یک سر و گردن برتر از ایر ۲ است و باید آن را هم پای آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی بدانیم. این در حالی است که پرو ۱۲٫۹ از پرو ۹٫۷ اندکی قدرتمندتر و سریع‌تر است.

اکنون آیپدها متنوع‌تر از همیشه هستند و در سه اندازه‌ی ۷٫۹، ۹٫۷ و ۱۲٫۹ اینچ و با قیمت ۲۶۹ تا ۱۲۲۹ دلار به فروش می‌رسند. صرف‌نظر از نوع و اندازه‌ی آیپدی که انتخاب می‌کنید، آیپدها، جزو بهترین تبلت‌های بازار هستند. اما یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات شرکت اهل کوپرتینو در یک سال گذشته آن است که باوجود آن‌که توانسته‌اند تنوع و تعدد آیپدهای خود را افرایش دهند، اما همچنان با مشکل کاهش فروش دست‌وپنجه نرم می‌کنند. فروش آیپدها نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که اگر بخواهیم به‌تنهایی و بدون انجام هیچ مقایسه‌ای، نگاهی به فروش آیپدها بیندازیم، درمیابیم که فروش آن‌ها هرگز بد نبوده است. همچنین آمارها گواه بر آن دارند که فروش آیپدها در مقطعی بیشتر از سرفیس‌های مایکروسافت بوده است.

iPad_Pro_9.7_Targets_01

حالا بیایید تا نیم‌نگاهی به جدیدترین آیپد این شرکت داشته باشیم و ببینیم که این دستگاه چگونه می‌تواند به فروش تبلت‌های اپل کمک کند؟ آیا اپل برای رسیدن به این مهم، قصد دارد کاربران جدیدی را هدف قرار دهد؟

باوجود آن‌که آیپد پرو ۹٫۷ اینچی تقریبا از هر تبلت ۱۰ اینچی دیگری بهتر است، اما بهبودهای زیادی نسبت به آیپد قبلی نداشته است. این نخستین و مهم‌ترین تحلیلی است که می‌توان در مورد این محصول داشت. حقیقت آن است که این موضوع ممکن است برای اپل گران تمام شود و کاربران آیپدهای قدیمی، تمایلی به ارتقای تبلت خود نداشته باشند. برخلاف دارندگان تلفن‌های هوشمند که هر سال یا هر دو سال یک بار، گوشی هوشمند خود را به‌روز می‌کنند، دارندگان آیپدها، تبلت‌های خود را به مدت طولانی نگه می‌دارند و به این زودی‌ها به فکر خرید آیپد جدید نمی‌افتند. به‌عنوان‌مثال اگر شما در سال ۲۰۱۱ میلادی یک آیپد ۲ خریده باشید، مداد جدید آیپد پرو یا کیبورد آن نمی‌تواند شما را متقاعد به پرداخت هزینه‌ی ۶۰۰ دلاری برای جایگزینی آیپد خود با یک آیپد جدید کند. حقیقت آن است که ضخامت کم‌تر، قدرت پردازشی بیشتر و نمایشگر باکیفیت‌تر آیپد پرو نسبت به آیپد ۲ هنوز کاربران را مجاب به ارتقای تبلت خود نکرده است. البته دقیقا همین حرف‌ها را می‌توان در مورد آیپد مینی این شرکت هم به کار برد. آمارها حکایت از آن دارند که محبوب‌ترین آیپد مینی تولید شده تاکنون، آیپد مینی نسل اول است. این در حالی است که بعد از معرفی این تبلت، سه آیپد مینی دیگر نیز در طول این ۴ سال معرفی و به بازار عرضه شدند.

iPad_Pro_9.7_Targets_03

اکنون که به‌خوبی متوجه شدیم که آیپد پروی جدید نمی‌تواند تبلت آینده‌ی بسیاری از صاحبان آیپدهای قدیمی باشد، مطمئنا این سوال در ذهنتان شکل می‌گیرد که پس این تبلت ایده‌آل اپل برای چه کسانی مناسب است؟ بگذارید برای پاسخ به این سوال مهم، یک فلاش‌بک کوچک و کوتاه به مراسم چند شب پیش اپل بزنیم. فیل شیلر، معاون ارشد بازاریابی اپل، در مراسم رونمایی آیپد پروی جدید گفت که اپل از معرفی این تبلت دوست‌داشتنی دو هدف بزرگ داشته است. نخست آن‌که نمایشگر ۹٫۷ اینچ، محبوب‌ترین اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش بین تمام آیپدها است. اما دلیل مهم‌تر آقای شیلر که با بحث ما همخوانی دارد، بحث کامپیوترهای قدیمی ویندوزی است. شیلر در ابتدا به بیان آمار عجیبی پرداخت و گفت که هم‌اکنون بیش از ۶۰۰ میلیون کامپیوتر در دنیا وجود دارد که از عمر استفاده‌ی آن‌ها ۵ سال می‌گذرد. او این اطلاعات را بسیار ناراحت‌کننده دانست. اما جناب شیلر، از بیان یک حقیقت بزرگ چشم‌پوشی کرد و آن هم آنکه هم‌اکنون تعداد زیادی آیپد فعال وجود دارد که از عمر آن‌ها هم پنج سال می‌گذرد. بنابراین بسیار واضح است که اپل به دنبال آن است که تعداد زیادی از صاحبان کامپیوترهای قدیمی ویندوزی (به‌خصوص بخش IT شرکت‌های بزرگ) را به سمت خرید آیپد پروی جدید تشویق و ترغیب کند.

البته دلایل زیادی را می‌توان متصور شد که چرا همچنان مردم عادی در حال استفاده از کامپیوترهای قدیمی‌شان هستند. اما شاید مهم‌ترین دلیل آن مربوط به کارایی خوب و قابل‌قبول کامپیوترهای قدیمی آن‌ها باشد. ازنظر این افراد، تمام کارهایی که با کامپیوتر قدیمی‌شان نظیر وب‌گردی و تماشای فیلم انجام می‌دهند، با کامپیوترهای جدید تفاوتی ندارد. گرچه فروش آیپد پرو به این قشر افراد، اتفاق بسیار خوش‌آیند و سودآوری برای اپل به‌حساب می‌آید، اما به نظر نمی‌رسد که اپل تمام تمرکزش را روی این دسته افراد گذاشته باشد.

iPad_Pro_9.7_Targets_02

پس مشتریان اصلی آیپد پرو اپل چه افرادی هستند؟ همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از کامپیوترهای قدیمی ویندوزی در محیط‌های کسب‌وکار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کامپیوترها معمولا با برندهایی چون Dell یا HP هستند و زمان زیادی از عمرشان می‌گذرد. اپل می‌خواهد تمرکز خود در مورد فروش آیپد پرو را روی بازارهای تجارت و سرمایه بگذارد. این شرکت علاقه‌ی بسیار زیادی دارد تا روزی را ببیند که تمام کاربران شرکت‌ها از آیپد پروهای ۹٫۷ یا ۱۲٫۹ اینچی استفاده می‌کنند. شاید به خاطر همین باشد که اپل دوست دارد این تبلت‌های خود را به‌عنوان دستگاه‌هایی برای بهره‌وری معرفی کند و آن‌ها را با قلم و کیبورد قابل جدا شدن همراه می‌کند.

به لطف توانایی‌ها و قابلیت‌های آیپد پروی ۹٫۷ اینچی، اپل به دنبال جذب مشتری‌های جدید است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تبلت، فناوری «ضد انعکاس» (Anti Reflective) نمایشگر است که فیل شیلر زمان زیادی صرف بیان این قابلیت در مراسم رونمایی‌اش کرد. همچنین شرکت اپل در حال فروش آداپتور USB برای آیپدهای خود است که با شبکه Ethernet کار می‌کند. مطمئنا کاربران عادی از وصل کردن کابل شبکه به آیپد خود حس خوبی ندارند و شاید هرگز این کار را انجام ندهند. اما اپل این وسیله‌ی جانبی را برای کاربران محیط‌های تجارت طراحی کرده تا به‌راحتی بتوانند شبکه‌ی اینترنت دفتر کار خود را به آیپد متصل کنند.

اما این موضوع هرگز به معنای آن نیست که اپل کاربران عادی را فراموش کرده است. اپل دوربین و اسپیکرهای آیپد پروی جدید را نسبت به آیپد ایر ۲ ارتقا داده و رنگ جدید رزگلد (صورتی) را هم به سه رنگ سنتی آیپدها اضافه کرده است. مطمئنا اپل از فروش یک دستگاه به تمام کاربران دنیا و با نیازها و کارایی‌های مختلف، بسیار خوشحال می‌شود.

اگر قبلا این حقیقت برای کاربران روشن نبود، اکنون از هر چیز شفافی شفاف‌تر است. اپل، آینده‌ی آیپدها را در اتاق‌های کنفرانس، شرکت‌های هواپیمایی و کارهای حرفه‌ای می‌بیند. اما مسئله‌ی اصلی اینجاست که چقدر دنیای تجارت به این موضوع روی خوش‌نشان می‌دهد.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶ دیدگاه
  1. عماد محسنيان

    جناب Ali S من فقط منظورم از این جمله این بود که اپل رهبر دنیای تکنولوژی است و هرکاری بکنه، بلافاصله شرکت های دیگه هم از روی آن اسکی می رند. مثل سامی جون شما !!!
    🙂

    1. رضا

      اپل مدل فشن دنیای تکنولوژی است و رهبر آن…. چیزی که مد میکنه, بقیه ازش نسخه برداری میکنند. البته بعضی برندها مثل سونی همیشه اصالت خودشون را حفظ کردن و همین حرص بقیه را درآورده وگرنه مینیمال ترین طراحی ها متعلق به سونی است. حتی بهتر از اپل…..

    2. Ali S

      شما حواستون نیست همین که الان آیپد شما فلش داره قبلا گلکسی تب اس داشت
      و اینکه شما فکر میکنید قراره که دوربین برامده رو سامسونگ ازاپل کپی کنه! اینو به کی بگم من

    3. Ali S

      شما حواستون نیست همین که الان آیپد شما فلش داره قبلا گلکسی تب اس داشت
      و اینکه شما فکر میکنید قراره که دوربین برامده رو سامسونگ ازاپل کپی کنه! اینو به کی بگم من؟

  2. هامون

    شخصا گوشی ها و لپتاپ های اپل رو ترجیح نمیدم و به نظرم با اینکه خیلی خوب هستن ولی قیمتشون نسبت به امکاناتشون خیلی خیلی بالاست! ولی در مورد تبلت های این شرکت باید اینو بگم که واقعا بهترینن و کاملا ارزش خرید دارن نسبت به قیمتشون!!

  3. عماد محسنيان

    شک ندارم که سامسونگ هم تو نسل بعدی تبلت هایش از دوربین برآمده و فلش LED و رنگ رزگلد استفاده میکنه.
    ببینید من کی گفتم.

    1. Ali S

      دوست عزیز آقا عماد ، نباید فکر کنید که فلش led و دوربین برامده و رنگ رز گلد اختراعی از سوی اپله، اگه این طور باشه فلش led که روی galaxy tab s هم فلش داشت ، رنگ های مخصوص بانوان هم که از زمان s3 سامسونگ بودند، راجب دوربین برامده چی بگم؟! اونو که از اول سامسونگ داشته ببخشید به اپل که بدهکار نیست بابت اون؟
      آدم بعضی نظرات رو میخونه فشارش میوفته میره تو کما!!!
      لطفا ثبت شود

  4. rad007

    خرید موبایل از کمپانی اپل با آن قیمت های غیر واقعی و به درد نخور اشتباه بزرگی است که متاسفانه خیلی ها در دنیا انجام می دهند!!! ولی انصافاً تبلت های اپل عالی هستند و واقعاً ارزش خرید بالایی دارند

    1. هومن رحيمي

      خب شما آیفون نخر و برو سراغ آیپدش.
      نمیخواد بر علیه گوشی های اپل تبلیغات کنی و ذهنیت کاربران رو خراب کنی.
      مرسی دیجی جان.

  5. محمد

    خخخخخخخ
    یه سیستم دارم ماله چهار سال پیش حداقل سه برابر این توان داره و همه نوع کاری میشه باش کرد
    این آیپد بیشتر به درد وبگردی رو تخت خواب یا بازی بچه ها میخوره 🙂

    1. Ali S

      من یه سیستم دارم مال ۷ سال پیشه الان دارم باهاش need for speed بازی میکنم!
      تبلتی که قابلیت مکالمه نداشته باشه، به درد جرز دیوار می خوره

      1. آرمین

        ای زنده باد……

  6. کاوه ارسلان

    خیلی بعید می دونم که کاربرانی که ایر ۲ دارند، این تبلت رو بگیرند.
    پرو ۹.۷ تنها مناسب برای کساییه که می خواهند نخستین آیپد زندگی شون رو بگیرند.
    یا علی.

  7. مهدی

    یعنی دقیقا چشم انداز آقای گیتس رو انتخاب کردن؟
    یک کامپیوتر بر روی هر میز و در هر خانه!

  8. آموزش خیاطی

    واو عالیه

    1. آرمین

      غول دنیای تبلت Google Pixel C Tablet است. الان هم با اندروید N که دیگه تبدیل به سیستم عامل فول مالتی تسک با قابلیت مالتی ویندوز و پنجره آزاد داره میشه. برعکس ios روی تبلت ها , در اندروید N صفحه به بیش از دوقسمت, مثلا چهار قسمت و برای چهار برنامه قابل تقسیم است. از دیگر ویژگی های اندروید N, امکان تبدیل و اجرای برنامه ها کاملا به شکل پنجره ای است که پنجره ها قابلیت جابجایی و تغییر اندازه دارند؛ یعنی بصورت پنجره ای مثل سیستم عامل ویندوز. البته قابلت نمایش پنجره ای چندگانه برنامه ها با دستوراتی قابل فعال سازی است. خلاصه اینکه, اندرویدN قویترین سیستم عامل و با هدف جاگزینی کامل سیستم عامل مایکروسافت ویندوز, طراحی شده است.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه