آیپد پرو جدید به جای پورت لایتنینگ، USB Type-C خواهد داشت

۲۰ شهریور ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

جدا از کم کردن حاشیه نمایشگر و اضافه شدن Face ID به آیپد پرو بعدی، ممکن است در بخش پورت نیز شاهد یک تغییر بزرگ در این تبلت باشیم. آنطور که ۹To5Mac نوشته، به گفته Ming-Chi Kuo، یک تحلیلگر مورد اطمینان در مورد اپل، آیپد پرو بعدی به جای پورت لایتنینگ از پورت USB Type-C استفاده خواهد کرد.

راستش را بخواهید این موضوع کمی غیر قابل باور خواهد بود که حالا اپل در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفته باشد از پورت لایتنینگ به USB C مهاجرت کند. شخصا فکر می‌کنم منظور از وجود USB Type-C در آیپد بعدی، صرفا کابل لایتنینگ به یو‌اس‌بی سی و شارژر یو‌اس‌بی سی باشد. مخصوصا که به معرفی این محصول نزدیک هستیم و بعید نیست در کنفرانس اپل در چهارشنبه شب، این محصول معرفی شود و تا کنون خبری در رابطه با تغییر پورت در این دستگاه نشنیده بودیم. اما خب Kuo مشخصا گفته پورت اصلی دستگاه تغییر خواهد کرد و با توجه به سابقه وی در لو دادن اطلاعات محصولات اپل، گویا باید این موضوع را بپذیریم. وی همچنین اعلام کرد که در بسته بندی این دستگاه شارژر ۱۸ واتی قرار خواهد گرفت.

اما این قرار نیست تنها تغییر در پورت‌های آیپد پرو جدید باشد. پیش‌تر شنیده بودیم که آیپد پرو‌های جدید قرار نیست پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون داشته باشند و حالا با وجود پورت USB Type-C کاربران نیاز به دانگل تبدیل USB Type-C به جک هدفون خواهند داشت و یا باید از هدفون‌های بلوتوث استفاده کنند. اما خب از بلوتوث که بگذریم، هستند بسیاری از موزیسین‌هایی که از آیپد برای راحتی کار استفاده می‌کنند. آن‌ها قطعا نیاز به پورت هدفون خواهند داشت و حذف و جایگزینی آن با دانگلی برای تبدیل USB Type-C به پورت هدفون، همه چیز را بی‌خود و بی‌جهت پیچیده می‌کند. حذف پورت هدفون از آیفون‌ها به دلیل باز شدن فضای بیشتر برای قطعات داخلی گوشی را می‌شد توجیه کرد اما چنین دلیلی را برای دستگاه بزرگی مثل آیپد نمی‌توانیم قبول کنیم.

کوپرتینویی‌ها می‌توانند آیپد پروهای جدید را در کنفرانس اپل در چهارشنبه شب معرفی کنند اما به نظر می‌رسد این مراسم با وجود سه آیفون جدید و اپل واچ باز طراحی شده آنقدر شلوغ باشد که دیگر جایی برای آیپد پرو باز طراحی شده باقی نماند. بنابراین بعید نیست آیپد پرو جدید در مراسمی دیگر در ماه اوت معرفی شود.

iPhone XR

صحبت از معرفی سه آیفون شد و بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که Kuo عقیده دارد آیفون ۶.۱ اینچی اپل که با نمایشگر LCD عرضه می‌شود، احتمالا به دلیل تاخیر در تولید نمایشگر، کمی دیرتر از مدل‌های OLED و در اواخر ماه سپتامبر یا اوایل ماه اوت عرضه می‌شود. همچنین بلومبرگ اخیرا در مطلبی اعلام کرده که آیفون ۶.۱ اینچی اپل با نام iPhone XR عرضه می‌شود. به نظر شما R در پایان اسم این آیفون اصلا چه معنی خواهد داشت؟ پیش‌تر نام iPhone XC را برای این گوشی نیز شنیده بودیم اما به نظر می‌رسد باید تا چهارشنبه شب و کنفرانس اپل صبر کنیم ببینیم اپل چه نامی برای این محصول انتخاب کرده است.

مک‌بوک ارزان‌تر و یک خبر درباره اپل واچ

Kuo همچنین اعلام کرده اپل درحال تدارک یک نسخه از مک‌بوک معمولی است که به سنسور Touch ID مجهز شده است. البته آنطور که اعلام کرده این نسخه قرار نیست نوار لمسی Touch Bar را داشته باشد و فقط سنسور اثر انگشت به آن اضافه خواهد شد. همچنین در خبری دیگر اعلام کرده که اپل واچ سری ۴ به سنسور الکتروکاردیوگرافی یا ECG مجهز می‌شود و تمام مدل‌های آن نیز پوشش سرامیکی در پشت خود خواهند داشت.

منبع: TheVerge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه