سایت‌های مطرح در مورد آیپد پرو ۹٫۷ اینچی چه می‌گویند؟

۱ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

آیپد پروی ۹٬۷ اینچی، جدیدترین بازیگر اپل در صحنه‌ی نمایش تبلت‌ها است. اپل از این بازیگر که توانایی‌های زیادی دارد، انتظار دارد تا کمک زیادی به این شرکت کند تا همچنان بیشترین سهم فروش تبلت‌ها را داشته باشد. همچنین اپل به‌وسیله‌ی این تبلت امید دارد تا کاربران جدیدی را به سمت خود جذب کند. این تبلت اپل که از رونمایی رسمی آن زمان زیادی نمی‌گذرد، چهار روز پیش، ‌فروش جهانی‌اش آغاز شد. قیمت پایه‌ی این محصول ۵۹۹ دلار است که مربوط به مدل وای-فای و با ظرفیت ۳۲ گیگابایت است و گران‌ترین مدل‌اش مربوط به مدل LTE با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت می‌شود که قیمتی برابر با ۱۰۲۹ دلار دارد. بنابراین باید بگوییم که آیپد پروی ۹٬۷ اینچی در مقایسه با محصول رونمایی شده‌ی اپل در روز ۲ فروردین یعنی آیفون SE، دستگاه ارزانی به‌حساب نمی‌آید. اما صرف‌نظر از قیمت این محصول، به جرات باید آیپد پروی ۹٫۷ اینچی را بهترین تبلت ۱۰ اینچی موجود در بازار بدانیم. البته نظرات متفاوتی در مورد این محصول وجود دارد و عده‌ای حتی از عنوان برترین آیپد تولیدشده تاکنون از آن یاد می‌کنند.

حال ما در این فرصت قصد داریم مروری کوتاه بر خلاصه‌ای از نقدهای مهم نوشته شده در مورد آیپد پروی ۹٫۷ اینچی داشته باشیم. پس اگر می‌خواهید مهم‌ترین نقطه نظرات در مورد این تبلت اپل را از دست ندهید، با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

    ‌

verge

آقای Dieter Bohn نویسنده‌ی معروف سایت The Verge، نقد خود در مورد آیپد پرو ۹٫۷ اینچی را با یک نقل‌قول مستقیم از شخص اول شرکت اپل آغاز و به پایان می‌رساند. این نقل‌قول چیزی جز این نبود: «ما معتقدیم که آیپد به بهترین شکل، بیانگر آینده‌ی کامپیوترهای شخصی است.» در ادامه او به حلاجی این جمله‌ی آقای تیم کوک پرداخته و گفت که تفاوت زیادی بین محصولی که تنها بیانگر آینده‌ی دنیای کامپیوترهای شخصی است و محصولی که عنوان آینده‌ی کامپیوترها را یدک می‌کشد، وجود دارد.

او درنهایت نقد خود را به این صورت به پایان رساند که آیپد پرو ۹٫۷ اینچی گرچه کامپیوتر ایده‌آلی نیست، اما به‌طور تحسین‌برانگیزی آیپد فوق‌العاده‌ای است. البته اگر فکر می‌کنید که ویژگی‌هایی که سبب شده تا اپل از پسوند «Pro» برای این محصول به کار ببرد، به کارتان نمی‌آید (مانند پردازنده‌ی قدرتمند، پشتیبانی از کیبورد و مداد اپل) می‌توانید در عوض، آیپد ایر ۲ را تهیه کنید؛ تبلتی که همچنان ارزشمند و بی‌نظیر است و قیمت کمتری نسبت به آیپد پرو ۹٫۷ اینچی دارد.

‌‌‌

mashable

Lance Ulanoff در سایت انگلیسی‌زبان Mashable از تعبیر «بهترین آیپد تولید شده» در مورد آیپد پروی ۹٫۷ اینچی استفاده کرده است. او در بخش انتهایی نقد خود اذعان می‌کند که اپل، قیمت جدیدترین آیپد ۹٫۷ اینچی‌اش را نسبت به آیپد ۹٫۷ اینچی قبلی افزایش داده است. اما از نظر او، این افزایش قیمت همچنان ارزش این را دارد که کاربران، آیپد پرو ۹٫۷ اینچی را تهیه کنند. او با مقایسه‌ی آیپد پرو ۹٫۷ با رقبایش به این نتیجه رسید که پرداخت هزینه‌ی ۵۹۹ دلار برای این تبلت، کاری کاملا منطقی است. اما ایشان در مورد اینکه آیا این تبلت می‌تواند جانی تازه به روح تبلت‌ها ببخشد، شک و شبهه دارد. اما در مورد یک چیز کاملا مطمئن است؛ آن‌هم این‌که پرو ۹٫۷ بهترین آیپد تولید شده تاکنون است.

‌‌‌‌‌‌

cnet

از طرز نمره‌دهی آقای Scott Stein در مورد جدیدترین آیپد اپل می‌توان متوجه شد که او چه علاقه‌ی زیادی به این محصول دارد. نویسنده‌ی سایت CNET در هر سه بخش طراحی، امکانات و عملکرد، امتیاز بالای ۹ (از ۱۰) را به این تبلت داد تا به همگان بگوید که آیپد پروی ۹٫۷ اینچی فاصله‌ی بسیار کمی تا سقف انتظاراتش از بهترین تبلت دنیا دارد. در مجموع او به این تبلت امتیاز ۹ داد و نشان «منتخب دبیران» (Editors’ Choice) را به آن اعطا کرد. در ادامه نویسنده‌ی CNET به این موضوع پرداخت که اگر هم اکنون هیچ تبلتی نداشته باشد و بخواهد تبلتی تهیه کند، قطعا تنها انتخابش آیپد پرو ۹٫۷ اینچی خواهد بود.

البته باوجود این همه تعریف و تمجید، Stein با بیان توضیحی کوتاه به همگان نشان داد که واقعا منتقد منصفی است و تمام حقایق و جوانب حول این محصول را به‌خوبی می‌بینید و درک می‌کند. او معتقد است که انعطاف‌پذیری تبلت‌های سرفیس بیشتر از آیپد پرو است و اپل راه طولانی‌ای برای رسیدن به این انعطاف‌پذیری دارد. در نهایت او انتظار دارد که اپل بتواند در مدل‌های بعدی آیپد پرو روحی تازه به iOS بدمد و انعطاف‌پذیری آن را بالا ببرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌   ‌‌‌

Business-Insider

نظر آقای Steve Kovach، نویسنده‌ی سایت Business Insider، در مورد آیپد پروی ۹٫۷ اینچی بسیار به نظر نویسنده‌ی CNET نزدیک است. او بدون هیچ شک و شبهه‌ای آیپد پروی ۹٫۷ اینچی را بهترین آیپد تولید‌شده از سوی شرکت اپل می‌داند و در نقد خود می‌نویسد: «آیپد پروی ۹٫۷ اینچی دستگاه بی‌نظیری است. اگر هم‌اکنون آیپدی دارید که از عمر آن حداقل سه سال می‌گذرد و به فکر آپگرید بزرگی هستید، آیپد پرو ۹٫۷ اینچی دستگاهی است که حتما باید آن را بخرید.»

علاوه بر این، او در مطلب خود به بحث جالب‌تری می‌پردازد. او بحث سنتی جایگزینی تبلت‌های هیبریدی با لپ‌تاپ‌ها را مطرح می‌کند و در کوتاه‌ترین کلام می‌گوید که «آیپد پرو ۹٫۷ اینچی نمی‌تواند جایگزین خوبی برای لپ‌تاپتان باشد.» اما با این وجود، او این حقیقت را انکار نمی‌کند که آیپد پرو ۹٫۷ اینچی می‌تواند برای برخی افراد، نقش کامپیوتر نخست را بازی کند. نویسنده‌ی Business Insider، مادرش را مثال می‌زند که بیش از هر دستگاه دیگری از تبلت آیپد ۲ خود در طول ۵ سال اخیر استفاده کرده است. ایشان (به مزاح) بیان می‌کند که آخرین باری که مادرش از لپ‌تاپ استفاده کرده را به یاد نمی‌آورد و نهایت کاری که با تبلت خود انجام می‌دهد، چک‌کردن ایمیل‌ها، شبکه‌های اجتماعی و انجام بازی Candy Crush است. بنابراین او از سخنان خود، این جمع‌بندی را می‌کند که آیپد پروی ۹٫۷ اینچی می‌تواند برای افرادی مثل مادرش، تنها و بهترین کامپیوتر باشد.

اما آقای Kovach همچنان خرید آیپد پرو ۹٫۷ اینچی را به‌جای خرید لپ‌تاپ به اکثر کاربران توصیه نمی‌کند و می‌گوید که اگر به دنبال دستگاهی هستید که بتوانید با آن کار‌های حرفه‌ای انجام دهید، بهتر است لپ‌تاپ بگیرید.

‌‌‌

WSJ

خانم Johan Stern از سایت وال‌استریت ژورنال، نظری کم‌وبیش مشابه با دیگر نویسندگان سایت‌های تکنولوژی دارد. گرچه او معتقد است که آیپد پروی ۹٫۷ اینچی می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ‌ها باشد، اما او هرگز این محصول را جایگزین نهایی لپ‌تاپ‌‌ها نمی‌داند. Stern بر این باور است که آیپد پروی ۹٫۷ اینچی نوع جدیدی از کامپیوترها است که ساده‌تر از لپ‌تاپ‌هاست و امکان جابجایی راحت‌تری دارد.

      ‌‌‌‌

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar مهسا

    من آیپد پرو ١٣ اینچی رو دارم و از هر لحاظی که بگید نامبروانه با تعداد بسیار زیادی از نرم افزارهای کاربردی باعث شده از استفاده لپ تاپ بی نیاز بشم
    تصمیم داشتم آیپد جدید رو برای بیرون از خانه و حمل آسان خریداری کنم اما راستش وقتی متوجه شدم از رم دو گیگا بایتی در این آیپد استفاده شده کمی دو دل شدم اما رم دو گیگ اپل در مقابل رمهای عددی که فقط رو کاغذ نوشته میشه ارزشش خیلی بالاتر از تبلتهای دیگه ست و فلش دوربین و ماژول برجسته هم زیبایی خاصی به بدنه آیپد جدید بخشیده

    1. Avatar سهراب

      منم نسخه ٩.٧ گرفتم واقعا خوبه خیلى راضیم قبول دارم حرفتونو

  2. Avatar دانلود آهنگ جدید

    سلام
    ممنون از دیجی کالا بابت این مطالب آموزنده و بسیار مفید.

  3. Avatar محسن

    خیلی عالی بود.ممنون از سایت خوبتون

  4. Avatar حمید

    ایا می تونید بگید قیمتش در صورت ورود به بازار ایران چقدر میشه؟

  5. Avatar حسين اكبري

    من با این نظر که آیپد پرو ٩.٧ بهترین تبلت ١٠ اینچی دنیاست،کاملا موافقم ولی واقعا بهترین آیپد تولید شده تا الآن نیست.
    بهترین آیپد پرو ١٣ اینچی است و بس…

  6. Avatar سعید ترکمانی

    کار جالبی بود… ای کاش برای همه ی گوشی ها و تبلت ها چنین کاری را انجام می دادید.
    ممنون.

  7. Avatar ترانه

    خیلی مطلب خوبی بود. اگه واقعا انقدی که کارشناسای مختلف میگن خوب باشه، واقعا ارزش خرید داره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه