ابزاری که FBI با آن آیفون را هک کرده بود، لو رفت

۱۷ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل و سازمان FBI، سال گذشته حسابی با یکدیگر سر باز کردن قفل یک آیفون دعوا کردند. این موضوع هم سر و صدای زیادی به پا کرد. افراد بسیاری طرف اپل را گرفتند و گفتند که این شرکت نباید قفل آیفون را برای FBI باز کند و عده‌ی دیگری هم می‌گفتند که برای حفظ امنیت، اپل باید با مسوولان همکاری کاملی داشته باشد.

هکری که این ابزار را عرضه کرده، گفته است چنین ابزارهایی نباید ساخته شوند، چون در نهایت به دست افراد می‌افتند و هر کسی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

لپل معتقد بود که باز کردن قفل یک آیفون برای سازمان FBI و در اختیار قرار دادن ابزار باز کردن قفل آیفون‌ها به این سازمان، امنیت اطلاعات مشتریان آن‌ها را به خطر می‌اندازد. در نهایت، سازمان FBI از یک شرکت هک کمک گرفت و آیفون مورد نظرش را بدون دخالت اپل باز کرد.

به نظر می‌رسد که شرکت Cellebrite، شرکتی که ابزار هک آیفون را برای FBI ساخته بود، خودش هک شده است. هکری که Cellebrite را هک کرده هم بخشی از این ابزار را در اختیار عموم قرار داده و سعی کرده است هشداری به سازمان FBI بفرستد. داده‌هایی که در اینترنت منتشر شده‌اند، مربوط به ابزاری هستند که امکان باز کردن قفل آیفون‌هایی مثل iPhone 5c و برخی از گوشی‌های اندرویدی را فراهم می‌کند.

هکری که این ابزار را عرضه کرده، گفته است چنین ابزارهایی نباید ساخته شوند، چون در نهایت به دست افراد می‌افتند و هر کسی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. این هکر به این موضوع اشاره کرده است که استفاده از ابزار هک ساخته شده، توانایی هک زیادی هم نمی‌خواهد و بسیار راحت است.

شرکت Cellebrite هفته‌ی پیش گفته بود که هک شده است، اما طبق گفته‌ی آن‌ها در این هک فقط اطلاعات تماس مشتریان به بیرون درز کرده بود.

منبع: Digital Trends

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه