اجرای بازی‌های PC روی ایکس‌باکس وان

۸ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

یکی از قابلیت‌هایی که مایکروسافت آن‌را روی ویندوز ۱۰ قرار داده است، امکان Stream بازی‌های ایکس‌باکس وان روی تمام پلتفرم‌های ویندوز ۱۰ است. به این شکل بازی‌کننده‌ها می‌توانند بازی‌های ایکس‌باکس وان را روی تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های ویندوز ۱۰ اجرا کنند. 

براساس اطلاعات منتشر شده مایکروسافت قصد دارد قابلیت Stream بازی‌های PC روی ایکس‌باکس وان را برای ویندوز ۱۰ به‌وجود بیاورد.

به‌تازگی فیل اسپنسر رییس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت به این موضوع اشاره کرده که آن‌ها درحال کار روی Stream بازی‌های PC روی ایکس‌باکس وان هستند. البته او اطلاعات زیادی را درباره این ویژگی جدید منتشر نکرد و تنها گفت که آن‌ها سعی دارند ویژگی‌هایی را به محصولات خودشان اضافه کنند که فکر می‌کنند مورد استقبال بازی‌کننده‌ها قرار می‌گیرد.
سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ روز گذشته به شکل رسمی منتشر شد. اگر از جمله افرادی هستید که از ویندوز ۷ و ۸.۱ اصل استفاده می‌کنید، می‌توانید این سیستم‌عامل را به‌صورت رایگان دریافت کنید. ویندوز ۱۰ قابلیت‌های بسیار خوبی را برای بازی کردن به‌همراه آورده و به‌همین دلیل مورد توجه بازی‌کننده‌ها قرار گرفته است. بازی‌کننده‌ها می‌توانند بازی‌های ایکس‌باکس وان را روی ویندوز ۱۰ بازی کنند، از آن‌ها فیلم بگیرند و فیلم‌ها را با افراد مختلف به اشتراک بگذارند.

windows3-10

ترکیب پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان باعث شده که درخواست‌های جدیدی در این‌باره به وجود بیاید. مایکروسافت قصد دارد ویندوز ۱۰ را دراختیار همه قرار دهد و به همین دلیل ویژگی‌های جالبی را در تمام بخش‌ها برای این سیستم‌عامل درنظر گرفته است.
در پاییز امسال آپدیت جدیدی برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود که سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را برای این کنسول به‌همراه می‌آورد. این آپدیت ویژگی‌های جدیدی را به این کنسول اضافه می‌کند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که کنسول ایکس‌باکس وان به عنوان بخشی از طرح «برنامه‌های همگانی» مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ به‌حساب می‌آید. برنامه‌های همگانی به نرم‌افزارهایی گفته می‌شود که روی پلتفرم‌های مختلف ویندوز ۱۰ اجرا می‌شوند و برای استفاده از آن‌ها روی دستگاه‌های گوناگون نیاز به نسخه خاصی از آن برنامه وجود ندارد.
بازی‌های ایکس‌باکس وان را می‌توان به وسیله کنترلرهای مخصوص بازی با PC تجربه کرد، اما اجرای بازی‌های رایانه‌های شخصی روی ایکس‌باکس وان که با ماوس و صفحه‌کلید کنترل می‌شوند، یک چالش بسیار بزرگ را پیش‌روی مایکروسافت قرار می‌دهد. اسپنسر گفته است که آن‌ها با در نظر گرفتن این شرایط در حال اجرا این طرح هستند و سعی دارند این‌کار را بدون مشکل انجام دهند تا بازی‌کننده‌ها تجربه خوبی به‌دست بیاورند.

منبع: Cnet

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه