احتمال فروش شرکت شارپ

۳ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت «شارپ» (Sharp) در سال‌های اخیر عملکرد خوبی در بازار نداشته و سوددهی آن تا حدی رسیده که صاحبان‌اش به فکر فروش بخش‌های مختلف این شرکت افتاده‌‌اند؛ گفته می‌شود که در این بین، شرکت «فاکسکان» (Foxconn) اصرار زیادی برای تصاحب شارپ دارد و پیشنهاد ۵٫۱ میلیارد دلاری خودش را برای خرید این شرکت اعلام کرده است.

شارپ یکی از تامین‌کننده‌های اصلی نمایشگرهای اپل است.

شارپ یکی از تامین‌کننده‌های اصلی نمایشگرهای «اپل» (Apple) است و در ضمن فاکسکان هم یکی از تولیدکنندگان اصلی قطعه برای محصولات اپل محسوب می‌شود؛ پس از این منظر با هم مشترکاتی دارند. از طرفی هم مدیر اصلی فاکسکان، «تری گاو» (Terry Gou) در سال ۲۰۱۲ معادل ۳۸ درصد سهام بخش تجاری ال سی دی‌های شارپ را خریده بود.

به موازات فاکسکان، یک شرکت ژاپنی به نام Innovation Network Corporation of Japan هم احتمال می‌رود که اقدام به خرید شارپ کند. هنوز چیزی در مورد قیمت پیشنهادی INCJ مشخص نیست ولی گفته شده که این شرکت قصد دارد مالکیت شارپ را در داخل مرزهای ژاپن نگه دارد؛ مساله‌ای که خیلی به مذاق صاحبان فعلی شارپ هم خوش می‌آید. به علاوه الان INCJ بودجه‌ی قابل توجهی را روی «شرکت نمایشگرهای ژاپن» (Japan Display Inc) سرمایه‌گذاری کرده است؛ فعالیتی که حاصل ادغام هیتاچی، توشیبا و سونی قدیمی بوده است. ضمنا INCJ بسیار مشتاق است تا بخش تجهیزات الکترونیکی توشیبا را هم خریداری کند. با این حساب، شاید INCJ ایده‌ی بزرگ‌تری در سر دارد و می‌‌خواهد با خرید شارپ، در آینده‌ی نزدیک بخش الکترونیکی شارپ و توشیبا را با یکدیگر ادغام کند.

به علاوه، بخشی از قطعات محصولات سامسونگ را هم شارپ تولید می‌کند و در سال ۲۰۱۳ سامسونگ ۳ درصد سهام شارپ را به قیمت ۱۱۱ میلیون دلار خریده بود. اما در این مناقصه تا حالا که خبری از سامسونگ نبوده است.

sharp-bidding-foxconn

منبع: GSM Arena و FT.com

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar #Afshyns

    فکر کنم اپل برای گوشیای نسل بعدی خودش برای نمایشگر های موبایل و غیرش باید دنبال یه شرکت دیگه باشه
    دیگه تجارته .. گمونم توشم پوله که اینکارو میکنن

    1. Avatar سهراب

      با اجازه شما ۳ تا شرکت کیفیت و توان و تکنولوژی لازم تولید نمایشگرهای اپل را با این ادغام SHARP با JDI که بسیار محتمل است دارند.شرکت اپل انتخاب هاش الان محدودتر از گذشته شده است و باید از بینJDI وLG و SAMSUNG انتخاب کنه که طبق خبرها تا حدودی هم قبلا انتخاب کرده و تمایل زیاد به سمت JDI بوده و قرار دادهای احداث کارخانه برای تولید پنل نمایش برای اپل هم امضا شده. شرکت Hon Hai Precision تایوان یا همون Foxconn در سطحی نبوده که بتونه رقابت کنه هم ا ز نظر کیفیت و هم از نظر تکنولوژی ساخت و سعی داشت با تصاحب SHARP به این سطح برسه. با این ادغام JDI هم به حجم تولید بالاتر و هم به تکنولوژی انحصاری IGZO که اختراع SHARP هست دسترسی پیدا میکنه.

  2. Avatar احمد مهرپرور

    واقعا حیف شد محصولات با کیفیت و خوبی را ارائه می کرد

    1. Avatar سهراب

      اتفاقا بسیار خوب شد…چون با سرمایه گذاری این شرکت ژاپنی که سهم عمده اش مربوط به دولت ژاپن هست, محصولات بهتری ارایه خواهد شد. اگر با jdi ادغام بشه میشه کابوس سامسونگ و ال جی در زمینه صفحات نمایش موبایل خواهد شد …..که بسیار محتمل است. ادغام تکنولوژی منحصربفرد IGZO این شرکت در زمینه صفحه نمایش با تکنولوژی بر گرفته شد از شرکت های سونی , هیتاچی و توشیبا که در JDI فعالیت میکنندقدرت بزرگ تولید صفحات نمایش را به سمت این شرکت برمیگرداند و بزرگترین تولید کننده صفحات نمایش جهان خواهد شد. در ضمن برای اپل هم خبر خوبی نیست چو ن تولید کننده اصلی صفحات نمایش اپل این شرکته که با ادغام با دیگر تامین کننده اش یعنی JDI, این شرکت قویتر شده و قدرت چانه زنی بیشتری پیدا میکنه و نمیتواند مثل گذشته بقول معروف بز خری کنه و این دو شرکت را برای کاهش قیمت در برابر هم قرار بده. در کل خبر خوبی برای صنعت ژاپن هست. اگر قبلا ژاپن در مورد تولید حافظه و استوریج و پنل های تلویزیون اینجوری عمل کرده بود و وارد عمل شده بود چه بسا سامسونگ و ال جی وجود خارجی امروز نداشت. جالب بدانید سامسونگ در برهه ای با تاسیس کارخانه های مشترک با سونی توانست زمانیکه این صنعت دچار رکورد شده بود, با حمایت دولت کره, تکنولوژی سونی را در زمینه تولید پنل های LCD کسب کنه و با ارایه تلویزیون های ارزانتر موجب تحمیل ضرر و زیان به سونی بشه چون هزینه تولید در کره کمتر از ژاپن بود.

      1. Avatar علیرضا حبیب زاده

        زیاد بود نخوندم

  3. Avatar محمد

    عاشق شرکت های قدیمی ژاپنی و حس و حالشون برای ارائه محصولات همواره جدید و هیجان انگیزم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه