در اختتامیه پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، بهترین بازی‌های سال معرفی شدند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شب گذشته در مرکز همایش‌های برج میلاد مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران برگزار شد. در این مراسم که با حضور اهالی صنعت بازی‌سازی کشور برگزار شد، بازی‌های برتر سال در سبک‌های مختلف معرفی شدند.

 

شب گذشته در جریان اختتامیه پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، بهترین بازی‌های سال در سبک‌های مختلف معرفی شدند.

 

اجرای موسیقی زنده بازی‌های ایرانی و خارجی، نمایش ویدیویی‌هایی از صحبت‌های بازی‌سازان و داوران داخلی و خارجی و به‌نمایش در آمدن تریلرهایی از بازی‌های ایرانی که در سال آینده منتشر خواهند شد، از دیگر بخش‌های این مراسم به حساب می‌آمدند. مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس شورای فرهنگ عمومی، رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال، بازی‌سازان ایرانی و اهالی رسانه برگزار شد.

binyad-milad-tower

در قسمت‌های پایانی این مراسم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحبت‌هایی به این موضوع اشاره کرد که:” نمی‌توانیم به بهانه مضرات احتمالی بازی‌های رایانه‌ای از جمله خشونت از تولید آن‌ها غفلت کرده و استعدادهای داخلی را نادیده بگیریم. بازی‌های رایانه‌ای تاثیرات فراوانی بر خلاقیت افراد به ویژه کودکان دارند و از آنجایی که دنیای کودکان امروز با انواع فناوری‌ها درآمیخته است، بهره‌گیری از فناوری‌های مختلف به ویژه بازی‌های رایانه‌ای استاندارد می‌تواند خلاقیت آن‌ها را افزایش دهد.”
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت:” بسیاری از مردم جهان تشنه آشنایی با فرهنگ شرق و خانواده پرور ایران هستند و رویدادی مانند مراسم امشب می‌تواند مقدمه‌ای برای ساخته شدن صدها بازی رایانه‌ای با تکیه بر مولفه‌های فرهنگی و تاریخی ایران باشد.”
وی بازار پررونق را عاملی برای تشویق تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود:” امروزه بازی‌های رایانه‌ای با توجه به رشد کاربران آن‌ها یکی از بزرگ‌ترین سرگرمی‌های دنیا محسوب می‌شوند و می‌توانیم از این موضوع برای تولید و ترویج بازی‌هایی که با محتوای ایرانی و اسلامی است استفاده کنیم.”
جنتی در ادامه گفت:”با توجه به تشکیلاتی که در وزارت ارشاد داریم و همچنین نشریه‌ای که با عنوان «اقتصاد خلاق» منتشر کرده‌ایم، در وزارتخانه توجه ویژه‌ای به معقوله اقتصاد خلاق شده است و امیدواریم که بازی‌های رایانه‌ای نیز به بخشی از این مجموعه تبدیل شده و مورد حمایت دولت قرار بگیرد.”

binyad-milad-tower-1

در طول برگزاری مراسم اختتامیه، بازی‌های مختلفی در سبک‌ها و قسمت‌های گوناگون این جشنواره موفق به دریافت جایزه و کسب عنوان بهترین بازی سال شدند. بازی‌های زیر در شب گذشته موفق به دریافت جایزه از سوی این جشنواره شدند. در این لیست تمام بازی‌هایی که نامزد دریافت جایزه شدند، قرار گرفته‌اند؛ اما بازی برنده با رنگ قرمز مشخص شده است.

ژانر اکشن:
شمشیر تاریکی آخرین جنگاور
شمشیر تاریکی
اسپاد

ژانر اکشن ماجراجویی:
راز روشن
دوران افتخار
فرار از زندان
جنون سیاه

ژانر استراتژی مدیریتی:
نبرد آدون
هشت خوان
فوتکاردیا

ژانر سکوبازی:
خاله قزی

ژانر ماجراجویی:
مموراندار
شهر بختک‌ها
علیمردان‌خان و ملاقات با مرلین جادوگر
قتل در کوچه‌های تهران ۲- ۱۳۹۴
۴۱۱۴۸- اپیزود دوم

ژانر ورزشی:
ویراژ
شوفر

ژانر ساده:
فیتیل‌ران
خوش‌نفس
موتوری
ما قهرمان نیستیم
کیپری
رینگ‌مانیا
مگنیس

دستاورد موسیقی:
جنون سیاه
شمشیر تاریکی آخرین جنگاور
مموراندا
بختک‌سیتی
خاله قزی

دستاورد صداگذاری:
خاله‌قزی
جنون سیاه
قتل در کوچه‌های تهران ۲- ۱۳۹۴
دستاورد بازینامه
نبرد حران
مبارک
بردیا
شهربراز

دستاورد هنری:
مموراندا
جنون سیاه
شمشیر تاریکی
شمشیر تاریکی آخرین جنگاور
خاله قزی
رینگ‌مانیا
موتوری

دستاورد فنی:
شمشیر تاریکی
شمشیر تاریکی آخرین جنگاور
نبرد آدون
هشت خوان
جنون سیاه
دوران افتخار
دستاورد طراحی بازی:
شمشیر تاریکی
شمشیر تاریکی آخرین جنگاور
فرار از زندان
کیپری
بازی موبایل سال ایران:
شمشیر تاریکی

 

منبع: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه