ادامه تولید موتور شانزده سیلندر بوگاتی تا سال ۲۰۳۰

۱۱ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
بوگاتی

موتور ۱۶ سیلندر بوگاتی که با کد W16‌ شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین پیشرانه‌های حال حاضر جهان و قدرت‌بخش خودروهای متعددی از برند بوگاتی است. در حال حاضر محصولاتی همچون بوگاتی شیرون نوآر و بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس از این پیشرانه استفاده می‌کنند. موتور W16 بوگاتی در دهه ۱۹۹۰ میلادی توسعه داده شده و از آن زمان روی خط تولید این شرکت قرار دارد. علاوه بر بوگاتی شیرون اسپرت، از این پیشرانه در خودروهایی همچون بوگاتی EB 118 و EB 218 نیز استفاده شده که محصول سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ بودند.

خودروهای بوگاتی در دهه نود میلادی ابتدا از پیشرانه‌های تنفس طبیعی مرسوم استفاده می‌کردند، ولی بوگاتی در سال ۲۰۰۰ تصمیم گرفت برای بوگاتی ویرون از موتور هشت لیتری W16 استفاده کند. این موتور به چهار توربوشارژر مجهز است و از آن روز تا بحال در محصولات بوگاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پیشرانه با بروزرسانی‌های اخیر، قادر است ۱۵۷۷ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

بوگاتی

موتور ۱۶ سیلندر افسانه‌ای!

پیشرانه W16 بوگاتی از ابتدای حضورش طرفداران زیادی در جهان داشته و بنابراین خودرودوستان پیگیر وضعیت آن هستند. خوشبختانه بوگاتی فعلا قصد بازنشسته کردن این موتور قدرتمند را ندارد و حتی قوانین سختگیرانه آلایندگی نیز نمی‌توانند بر تصمیم بوگاتی تاثیر بگذارند. استیون وینکلمن مدیر عامل بوگاتی در خصوص این تصمیم می‌گوید: حداقل تا پایان دهه سوم قرن ۲۱ میلادی از این موتور استفاده خواهد شد. پیشرانه W16 بوگاتی یک موتور منحصر به فرد است که ارزش آن هیچ‌‌گاه کاهش نخواهد یافت. هیچ خودروساز دیگری در حال حاضر قادر نیست یک موتور ۱۶ سیلندر افسانه‌ای همچون W16 تولید کند و به همین دلیل این موتور منحصر به فرد است. به بیان وینکلمن، مدیر عامل گروه فولکس واگن یعنی هربرت دیس نیز از ارزش واقعی این پیشرانه افسانه‌ای مطلع بوده و بنابراین تمایل به خروج آن از خط تولید ندارد.

بوگاتی

جملات استیون وینکلمن نشان‌دهنده یک حقیقت هستند: جانشین بوگاتی شیرون هم از موتور W16 استفاده خواهد کرد. با این حال نباید انتظار داشت خودرو جدید بوگاتی که محصولی برای استفاده روزمره و معمولی است از این پیشرانه قدرتمند استفاده کند. برای بوگاتی دوم از پیشرانه‌ای کاملا متفاوت بهره گرفته خواهد شد و شاید حتی به جای موتور احتراق داخلی از پیشرانه الکتریکی در این خودرو استفاده شود.

البته به این زودی نباید منتظر رونمایی از جانشین بوگاتی شیرون باشیم، چرا که تولید این ابرخودرو تا سال ۲۰۲۱ میلادی ادامه خواهد یافت و هنوز ۱۰۰ دستگاه از این خودرو قابل خریداری هستند، البته تنها افرادی می‌توانند یکی از این صد دستگاه را سفارش دهند که سه میلیون دلار در حساب بانکی خود داشته باشند!

منبع: MOTOR1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه