ادوبی بالاخره حکم مرگ پلتفرم Shockwave را امضا کرد

۲۰ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ادوبی

ادوبی با اعلام این خبر بسیاری از کاربران را بعد از چندین سال به یاد پلتفرم Shockwave انداخت. طبق اعلام این شرکت، از تاریخ ۹ آوریل (۲۰ فروردین) نسخه ویندوز پلیر Shockwave دیگر در دسترس نخواهد بود. از آنجایی که در سال‌های اخیر محتواهای تعاملی موجود در وب به بهره‌گیری از HTML5 و WebGL روی آورده‌اند، دیگر کمتر کسی از این پلتفرم استفاده می‌کند. قرارداد مشتریان سازمانی این پلتفرم در سال ۲۰۲۲ به اتمام می‌رسد و تا آن زمان آن‌ها می‌توانند از Shockwave استفاده کنند.

این پلتفرم مولتی‌مدیا سال‌ها قبل برای برنامه‌های تعاملی مورد استفاده می‌گرفت.

سال‌ها پیش از حضور اپلیکیشن‌های تحت وب، این پلتفرم مولتی‌مدیا برای برنامه‌های تعاملی مورد استفاده می‌گرفت. کاربران قدیمی که از سایت‌های بازی‌های مبتنی بر مرورگر مانند Miniclip و Newgrounds استفاده می‌کردند به‌خوبی با این پلتفرم آشنایی دارند.

فرایند تعطیلی Shockwave از چند سال قبل آغاز شده است. برنامه ادوبی Director، ابزاری برای ویرایش و خلق محتوای Shockwave، و نسخه macOS این پلفرم در سال ۲۰۱۷ تعطیل شدند. از آنجایی که ادوبی اعلام کرده Flash را در سال ۲۰۲۰ تعطیل می‌کند، به‌زودی دیگر اثری از این پلتفرم‌های به جا مانده از دوران اولیه وب دیده نخواهد شد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Jinchuuriki

    واقعا چه دورانی طلایی بود

  2. Avatar SSCP

    ای هی
    در دنیا اومد گل
    چقدر ناراحت کننده

    مرگ بر ادوب با حذفش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه