ارتباط قانونی شدن مصرف ماریجوانا و افزایش تصادفات رانندگی مرگبار

۱۴ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ماریجوانا

هدایت خودرو هنگامی که شما تحت تاثیر هر نوع دارو باشید، کار اشتباهی است. حتی صحبت کردن با راننده در حین حرکت یا ترغیب کردن وی به انجام حرکات نمایشی نیز می‌تواند موجب ایجاد سانحه برای او شود. در کنار تمام این مسایل، پژوهشی جدید نشان داده پس از قانونی شدن مصرف ماریجوانا در برخی ایالات آمریکا، تصادفات ناشی از مصرف مواد مخدر در این ایالات افزایش قابل توجهی داشته‌اند.

پژوهش یاد شده در ایالت واشنگتن صورت گرفته، جایی که از سال ۲۰۱۲ مصرف ماریجوانا به عنوان استفاده تفریحی قانونی تلقی شد. در این تحقیق نتایج تصادفات این ایالت ۵ سال پیش از قانونی شدن مصرف ماریجوانا و پنج سال پس از آزاد شدن مصرف ماریجوانا مورد بررسی قرار گرفتند. در طی این تحقیق مشخص شد تعداد رانندگی که تحت تاثیر تتراهیدروکانابینول، ماده اصلی موجود در ماریجوانا هستند به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

ماریجوانا مصرف قانونی

قبل از سال ۲۰۱۳ و پیش از قانونی شدن مصرف ماریجوانا، ماده تتراهیدروکانابینول تنها در ۸.۸ درصد از رانندگانی که تصادفات مرگبار داشتند مشاهده شد. این رقم پس از قانونی شدن مصرف این ماده مخدر در ایالت واشنگتن افزایش قابل توجهی داشته و به ۱۸ درصد رسیده است. در آماری دیگر، پیش از قانونی شدن مصرف ماده مخدر ماری جوانا به طور متوسط ۵۶ راننده در این ایالت تحت تاثیر این ماده قرار داشتند. این رقم پس از آزاد شدن مصرف ماریجوانا به ۱۳۰ راننده افزایش پیدا کرده است. پژوهش دومی قضاوتی در خصوص دخیل بودن مصرف این ماده مخدر در تصادفات نمی‌کند، بلکه فقط به تعداد رانندگان تحت تاثیر این ماده مخدر در سطح ایالت می‌پردازد. مصرف ماریجوانا هم‌اکنون به صورت تفریحی در یازده ایالت آمریکا قانونی شده و انتظار می‌رود این رقم در طی سال‌های آتی افزایش یابد.

ماریجوانا

منبع: motor1

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه