ارزش نینتندو به لطف Pokémon GO دو برابر شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

برخلاف سایر بازی‌های مجموعه‌ی پوکمون، بازی جدید Pokémon GO را حتی خود نینتندو نساخته است، اما این بازی تاثیر بسیار بزرگی روی این شرکت داشته است؛ طوری که از روز عرضه‌ی بازی Pokémon GO در دو هفته‌ی پیش، ارزش شرکت ژاپنی نینتندو بیش از دو برابر افزایش یافته است. ارزش بازار نینتندو، دیروز ۴۲.۵ میلیارد دلار بود. نینتندو آن‌قدر ارزش پیدا کرده است که سهام این شرکت در روز جمعه، رکورد تبادل در یک روز را در تاریخ ژاپن شکست؛ روز جمعه ۴.۵ میلیارد دلار از سهام نینتندو در بازار بورس توکیو تبادل شدند.

ارزش سهام نینتندو به بالاترین مقدار در ۳۳ سال گذشته رسیده است.

شرکت نینتندو حتی از سونی هم جلو زده است؛ البته منظورمان تمام شرکت سونی است و فقط از شعبه‌ی بازی‌اش نمی‌گوییم. ارزش بازار سونی، ۴۰ میلیارد دلار است.

انتظار داریم پیشرفت‌های نینتندو باز هم ادامه داشته باشد. این شرکت، چند روز پیش خبر از عرضه‌ی مدلی کوچک از کنسول کلاسیک NES را داد. این کنسول هم با بازخورد بسیار خوبی مواجه شده و انتظار داریم فروشی شگفت‌انگیز داشته باشد.

شرکت نینتندو قرار است در بهار سال آینده، کنسول خانگی جدیدی به اسم NX معرفی کند. نینتندو این کنسول خانگی را به این دلیل ساخته که کنسول فعلی‌اش یعنی Wii U با شکست بزرگی مواجه شده است. این شرکت ژاپنی تا همین چند ماه پیش به دلیل وضعیت بد بازی‌ها و کنسول‌های‌اش، روندی رو به افت داشت.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه