اولین ارسال تجهیزات به یک کشتی با پهپاد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گزارشات منتشر شده در منبع خبری G-Captain اعلام کرده که شرکت مارسک لاین (Maersk Line) اولین ارسال محموله با پهپاد را انجام داده است. مقصد این محموله یک کشتی روی آب‌های آزاد بود و ارسال بسته بیش‌تر جنبه‌ی آزمایشی داشت.

مارسک لاین یک شرکت دانمارکی است که از سال ۱۹۰۴ آغاز به کار کرده و در عرصه‌های مختلف اقتصادی، حمل‌ونقل و انرژی فعالیت دارد.

این ارسال در بندر کالوندبورگ (Kalundborg) دانمارک انجام شد. در ابتدا قرار بود که پهپاد حرکت خود را از ساحل شروع کند. اما به علت شرایط بد آب‌وهوایی مبدا آن یک قایق یدک‌کش در نظر گرفته شد.

این عملیات بخشی از یک پروژه‌ی اکتشافی بزرگ‌تر برای شرکت مارسک است. این شرکت صاحب بزرگ‌ترین کشتی‌های تانکر دنیا است. لنگر انداختن این کشتی‌های تانکر در بارانداز، یک کار بسیار پرخرج و وقت‌گیر است. به همین دلیل معمولا محموله‌ها و تجهیزات با قایق به این کشتی‌ها ارسال می‌شوند. با این حال باز هم مخارج ارسال تجهیزات، بالاست و هر بار هزاران دلار خرج برمی‌دارد. پهپادها می‌توانند نقش موثری در این میان داشته باشند. آن‌ها قادر هستند بخشی از تجهیزات مانند دارو، نامه یا قطعات را به کشتی‌های تانکر برسانند که این کار به میزان قابل توجهی موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

البته تا تحقق کامل این ایده، راه زیادی باقیست. فعلا تمرکز شرکت بر دقت کارکرد پهپادهاست تا مشکل و خطای مضاعفی به این روند پیچیده‌ی ارسال محموله به یک تانکر در حال حرکت، اضافه نکنند.

«مارکوس کان» (Markus Kuhn)، مدیر بخش تجهیزات شرکت مارسک لاین، در این خصوص به منبع خبری G-Captain گفت: “بسیار اهمیت دارد که هر پهپاد در این پروژه بتواند در شرایط محیطی که در آن پرواز می‌کند، از امنیت کاملی بهره‌مند باشد. این پهپادها باید مورد تایید باشند تا بتوان روی آن‌ها حساب کرد و اکثر کارها ررا بدون ایراد و خطا به سرانجام برسانند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه