ارسال سریع و امن فایل با سرویس جدید موزیلا

۱۵ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت موزیلا، سازنده‌ی مرورگر فایرفاکس، سرویس جدیدی برای ارسال فایل راه انداخته است. این سرویس جدید، یک وب‌سایت به اسم Send است و کاربران این وب‌سایت می‌توانند فایل‌ها را با امنیت زیادی برای یکدیگر ارسال کنند. سیستم کار وب‌سایت Send کمی شبیه به پیام‌های اسنپ‌چت است: زمانی که فایل به اشتراک گذاشته شده، دانلود شود، از روی سرور کاملا پاک خواهد شد.

زمانی که فایل به اشتراک گذاشته شده دانلود شود، از روی سرور کاملا پاک خواهد شد.

این وب‌سایت برای هاست کردن فایل‌ها به صورت طولانی مدت ساخته نشده و فقط برای اشتراک گذاشتن یک فایل بین دو نفر است.

با اینکه اشتراک گذاری فایل به لطف سرویس‌هایی مثل AirDrop بسیار ساده و راحت شده، ولی هنوز هم ممکن است هنگام ارسال یک فایل، به مشکلات زیادی برخورد کنید. پیوست کردن یک فایل به ایمیل، هنوز هم درگیرهای خود را دارد. با اینکه می‌توانید یک فایل را در سرویس‌هایی مثل Dropbox قرار دهید، ولی باز هم فایل‌تان روی اکانت شما نشسته و فضا اشغال کرده است.

سرویس Send تمام این مشکلات را حل می‌کند. می‌توانید تا یک گیگابایت فایل را از طریق Send ارسال کنید. پس از آپلود فایل، یک لینک به شما داده می‌شود. این فایل، پس از ۲۴ ساعت، یا پس از اینکه یک بار دانلود شود، پاک خواهد شد. در نتیجه ارسال فایل توسط Send فقط ممکن است یک مشکل داشته باشد: اینکه طرف مقابل شما یادش برود فایل را دانلود کند.

موزیلا می‌گوید که فایل‌ها به هنگام آپلود، کدگذاری می‌شوند و حتی خود موزیلا هم نمی‌تواند به فایل شما دسترسی داشته باشد.

 

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه