استیون هاوکینگ: انسان برای زنده ماندن باید به سیارات دیگر مهاجرت کند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

“انسان‌ها ممکن است خودشان را با ساخته‌های‌شان به کشتن بدهند.” این حرفی است که فیزیکدان معروف، پروفسور «استیون هاوکینگ» اخیرا زده است. این فیزیکدان انگلیسی می‌گوید که ویروس‌های ساخته شده، جنگ اتمی و گرم شدن کره‌ی زمین، خطراتی هستند که انسان‌ها را نابود خواهد کرد.

استیون هاوکینگ چند وقت پیش هم در مصاحبه‌ای گفته بود که بهتر است دنبال بیگانگان نگردیم وگرنه نابود می‌شویم.

هاوکینگ هم‌چنین به این موضوع اشاره می‌کند که با پیشرفت علم و تکنولوژی، خطرات بیشتری هم به دست انسان بوجود می‌آیند. پروفسور هاوکینگ این صحبت‌ها را در یکی از سخنرانی‌های خود کرده است. او می‌گوید انسان فقط در حالتی می‌تواند زنده بماند که در دنیاها و سیاره‌های دیگر شروع به زندگی کند.

او در سخنرانی‌اش گفته است: “با اینکه شانس نابودی سیاره‌ی زمین در یک مدت مشخص می‌تواند بسیار کم باشد، اما به مرور زمان زیاد می‌شود و در هزار سال یا ده‌ها هزار سال آینده به موضوعی حتمی تبدیل می‌شود. تا آن زمان باید به دیگر ستاره‌ها رفته باشیم، تا نابودی زمین به معنای نابودی نژاد انسان نباشد.”

با این حال، هاوکینگ می‌گوید که به این زودی‌ها نخواهیم توانست در فضا زندگی کنیم: “حداقل در صد سال آینده در فضا زندگی نخواهیم کرد، پس باید در این مدت زمان بسیار مراقب باشیم.

استیون هاوکینگ چند وقتی است که دیدگاه خوبی به وقایع اطراف‌اش ندارد. او و عده‌ای از دانشمندان چند وقت پیش بیانیه‌ای برای جلوگیری از ساخت هوش مصنوعی امضا کردند، چون معتقد بودند که هوش مصنوعی از انسان قوی‌تر می‌شود و نژاد ما را نابود خواهد کرد. هاوکینگ فقط هوش مصنوعی را هدف خود قرار نداده است؛ این دانشمند انگلیسی چند وقت پیش هم در مصاحبه‌ای گفت که بهتر است دنبال بیگانگان نگردیم، چون اگر وجود داشته باشند، در اولین حرکت‌شان انسان را نابود می‌کنند.

با تمام این اوصاف، هاوکینگ می‌گوید که او خوش‌بین است: “ما نمی‌توانیم جلوی پیشرفت را بگیریم، یا روند آن را برگردانیم. بنابراین باید خطرات را بشناسیم و آن‌ها را کنترل کنیم. من خوش‌بین هستم و معتقدم که می‌توانیم.”

منبع: The Guardian

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶ دیدگاه
  1. مهدی

    واقعا بعضی از دوستان برای جامعه خطرناکند، ایشان یه دانشمندن با یکسری نظرات، من دلیلی نمیبینم اگه کسی باهاش مخالفه بهش بی احترامی بکنه،خوب ایشان اگر به قوله شما به خدا اعتقادی نداره پس شیطانپرستم نمیتونه باشه.یکسری دوستان توقع دارن کلا همه دنیا مثل اونا فکر کنن.

  2. محمد

    این ویروس ها که بی درمان نیستند تا موقعی که چنین ویروس هایی به وجود بیان علم انقدر پیشرفت میکنه که نمیذاره نه رباتی و نه ویروسی بتونه زمین رو از انها بگیره گرم شدن زمین تقصیر انسان هاست پس خود انسان ها هم میتوانند اون رو درست کنن

  3. علی

    کلا ما انسانها موجودات مخربی هستیم. هر جا پا بذاریم چیزی جز خرابی نداره. چه در این سیاره آبی. چه در سیاره ادموند. تنها راهش هم اینه که از فکر کردن دست بکشیم. و مانند دیگر موجودات زندگی کنیم.

  4. محمد

    واقعا نظر برخی از دوستان نا امید کنندست مثلا یه دوستی فرمودن که “انقد فیزیک خونده زده به سرش” یا دوست دیگری که گفتن “خدا لعنت کنه این مرده شیطان پرست رو” خب دوستان لطفا یه مقدار منطقی تر فکر کنین و انقد الکی توهین نکنید

  5. علی

    خدا لعنتش کنه این مرد شیطان پرست رو

  6. جواد

    تو قرآن ما ۱۴۰۰ سال پیش کفته که قیامتی هست و … حالا این شخص میگه برای جلوگیری از نابودی به سیاره دیگر باید رفت … با کمی تامل واقعا جای تاسف داره … دیجی کالا هم یه خورده از علم های قرآن بگی بهتر از این حرف های دانشمندان …

  7. مهرداد

    متاسفانه کسانی که امروز سیاره داره غیر قابل سکونت می کنند اول کسانی هستند که پا به سیاره قابل سکونت هم میذارن(قابل سکونت شده)
    این عملاً باید اینطور باشه” انسان برای بقا باید دیگر سیارات را تسخیر کند!”
    انسان امروزی با بر هم زدن تعادل عرضه و تقاضا و بهرکشی فرا توان زمین و برانگیختن طمع و حرس بشریت باعث این بحران شده حالا این بشر منتقل بشه سیاره دیگه اونجا رو زمین دیگه میکنه .
    امیدوارم تا اون زمان تکنولوژی بشر بقدری پیشرفته باشه که همین زمین خاص رو پاک و رفع بحران کنه به کمک عموم جوامع .

  8. hadi

    انقدر فیزیک خونده که زده به سرش

  9. مصطفی

    بله ایشون درست میگن با این وضعی که داره پیش میره در آینده زمین جای زندگی نخواهد بود و این است دستاورد انسان متمدن و مدرن! نابودی محیط زیست!

  10. LORD.SAJAD

    قطعا راس میگه اگر یکی از این ویروس های در حال آزمایش در سطح جهان پخش شه میدونید چه اتفاقی ممکنه بیافته؟ اگر هوش مصنوعی به دوره تکامل برسه و قادر به فکرکردن و تصمیم گیری شود اونوقت فرقی باما نخواهند داشت و چه بسا از ما بهتر شوندیا اگر بیگانگان از آنچه که ما تصورمیکنیم قدرتمندتر باشند چه اتفاقی برای یشریت میافتد

  11. دریا

    واقعا آقای هاوگینگز نماد یک انسان کامل هستند . فکر کنید برای هر کسی این همه بلا نازل می شد کلا روحیه و تلاشش را کنار می گزاشت و تسلیم سرنوشت می شد ولی ایشان تا آخرین لحظات عمر در حال تلاش و حرکت هستند .بدون آنکه برایشان فرقی بکند .کاش ما هم پند بگیریم و زمان و انرژی خود را بیهوده نکشیم .انسانیت یعنی خدمت کردن ، حرکت کردن ، دانش را گستردن

    1. ( Ali S(asobhani99@gmail.com

      عاشق این مرد هستم . ایشون همیشه الگوی من بوده و هستند . تیم کوک و استیو جابز باید جلوی این دانشمند برجسته لنگ بندازند

    2. ا.ش.

      با سلام.
      حتما شما وجه مثبت شخصیت آقای هاوکینگ رو مورد توجه قرار دادید که قابل تحسین هم هست، و گرنه ایشون تلاش زیادی کردند اثبات کنند این جهان(هستی)، خالقی نداره. جایی که اشاره می کنند. قبل از نقطه ی آغاز هستی زمان وجود ندارد، و از آنجا نتیجه می گیرند که در بی زمانی نمی تواند خالقی وجود داشته باشد. ( چیزی که در فلسفه‌ی اسلامی حل شده‌است. زمان خود هم مخلوق خداوند است).

    3. امیرحسین

      واقعا ادمی الهام بخش هست استیون هاوکینگ

    4. بنده

      لطفا جوگیر نشوید اینها انگلیسی هسنتن یه طرف را نشون میدن از اون طرف میزنن .اون بیچاره با اون اصلا معلوم نیست با اون دستگاهش آب ونونش را به زور تهیه می کنه . کسی چه میدونه کی به جاش نظر میده؟ آنها میخوان بگن ما انگلیسی هستیم و آقاییم ، آقای همه شما!…

    5. جواد

      انسانیت یعنی تزکیه نفس
      انجام واجبات و ترک گناه
      بالا بردنه علم و معرفت و ایمان
      و
      .
      .
      .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه