اسپیکر هوشمند سامسونگ با Bixby می‌آید

۱۷ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دستیار صوتی Bixby شرکت سامسونگ که با گلکسی اس ۸ معرفی شد؛ یکی از ایده‌های بزرگ این شرکت به حساب می‌آید که تنها به گوشی ختم نمی‌شود. این دستیار صوتی قرار است روی همه دستگاه‌های سامسونگ نصب شود. از تلویزیون هوشمند گرفته تا یخچال و ماشین لباسشویی و هر چیزی که فکرش را بکنید. با در نظر گرفتن این موضوع اصلا جای تعجب نیست که این شرکت کره‌ای قصد داشته باشد یک اسپیکر هوشمند تولید کند. محصولی که برای رقابت با آمازون، گوگل و اپل ساخته خواهد شد. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که در حال حاضر دستیار صوتی الکسا شرکت آمازون که در ابتدا با بلندگوی هوشمند اکو معرفی شد، روی گوشی‌های Mate 9 و HTC U 11 هم نصب شده است.

اپل چند وقت پیش اسپیکر هوشمند HomePod را معرفی کرد و مایکروسافت با همکاری شرکت‌های مختلف بلندگوهای هوشمند با دستیار صوتی کورتانا معرفی و راهی بازار کرد. گوگل هم که با Google Home سر و صدای زیبادی به راه انداخت. حالا شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که اسپیکر هوشمند سامسونگ هم با اسم رمز Vega شناخته می‌شود و از دستیار صوتی Bixby برای ان استفاده شده است.

در جدیدترین آمار گفته شده که ۳۶ میلیون آمریکایی از اسپیکرهای هوشمند استفاده می‌کنند که این مقدار در مقایسه با سال ۲۰۱۶ دو برابر شده است. این بلندگوها میتوانند اطلاعات مختلفی مثل وضعیت آب و هوا،  نتایج بازی‌های ورزشی و ارزش سهام را اعلام کند. حتی با این بلندگوها می‌شود موسیقی هم گوش کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های این بلندگوهای هوشمند کنترل سایر لوازم هوشمند خانه است.

اینکه سامسونگ چقدر می‌تواند در این بازار موفق عمل کند، مشخص نیست؛ اما شرایط بازار نشان می‌دهد که چنین دستگاه‌هایی فعلا مورد توجه مردم قرار گرفته‌اند.

منبع: Wall Street Journal
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه