اطلاعات بیشتری از چیپ‌ست موبایل ال‌جی منتشر شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مثل پردازنده‌های کامپیوتری، شرکت‌های زیادی نیستند که چیپ‌ست موبایل می‌سازند؛ حتی از بین این شرکت‌ها هم فقط سامسونگ، کوالکام یا اپل هستند که می‌توانند چیپ‌ست‌هایی قدرتمند و بدرد بخورد بسازند. شرکت‌هایی مثل مدیاتک یا هوآوی هم از هسته‌های Cortex شرکت ARM برای خودشان چیپ‌ست‌هایی ساخته‌اند، اما نتوانسته‌اند برای خودشان بازاری پیدا کنند. شرکت ال‌جی هم مشغول ساخت یک چیپ‌ست موبایل به اسم NUCLUN 2 است و به تازگی توانسته‌ایم اطلاعات بیشتری از این چیپ‌ست بدست بیاوریم.

تصور می‌کنیم ال‌جی فعلا مشغول امتحان و بررسی چیپ‌ست موبایل خود باشد.

در آخرین بنچمارک‌هایی که از NUCLUN 2 دیده‌ بودیم، این چیپ‌ست عملکردی بهتر از چیپ‌ست Exynos 7420 شرکت سامسونگ داشت. بنچمارک جدیدی که از چیپ‌ست ال‌جی منتشر شده، تغییراتی را در آن به تصور می‌کشد. برای مثال، امتیاز پردازش در حالت چند هسته‌ای پایین آمده. امتیاز عملکرد این چیپ‌ست در حالت‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب ۱۳۰۲ و ۳۲۷۸ است؛ در حالی که امتیازهای NUCLUN 2 در همین دسته‌ها، در بنچمارک قبلی برابر با ۱۷۹۶ و ۵۳۹۲ بود.

هم‌چنین در بنچمارک جدید می‌بینیم که NUCLUN 2 به جای هشت هسته،‌شش هسته دارد.

lg_chip-635x424

تصور می‌کنیم ال‌جی فعلا مشغول امتحان و بررسی چیپ‌ست موبایل خود باشد و هیچکدام از این اطلاعات، از نتیجه‌ی نهایی خبر ندهند. شنیده‌ایم که اینتل چیپ‌ست NUCLUS 2 را می‌سازد و این چیپ‌ست معماری ۱۴ نانومتری دارد.

منبع: WCCFTech

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه