اطلاعات جدید از گوشی سرفیس فون مایکروسافت لو رفت

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تا کنون اطلاعات و شایعات مختلفی از گوشی «سرفیس فون» (Surface Phone) شرکت مایکروسافت به بیرون درز کرده‌اند. این گوشی به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۷ راهی بازار می‌شود و مایکروسافت قصد دارد ویژگی‌های جدیدی روی آن قرار دهد. براساس شایعات جدید، سنسور تشخیص اثر انگشت این تلفن همراه هوشمند زیر شیشه‌ی صفحه نمایش قرار گرفته و به صورت یک دکمه‌ی فیزیکی ساخته نشده است.

در حال حاضر اکثر سنسور‌های تشخیص اثر انگشت در پشت گوشی‌ها قرار می‌گیرند یا روی دکمه‌ی خانه در جلو دیده می‌شوند. روش جدید مایکروسافت باعث می‌شود که فضای بیشتری روی گوشی ایجاد شود و بتوان از فضایی که دکمه‌ی تشخیص اثر انگشت اشغال می‌کند برای کارهای دیگر استفاده کرد. به طور مثال می‌توان یک گوشی باریک‌تر تولید کرد.

براساس پتنت جدیدی که مایکروسافت ثبت کرده این سیستم روی سرتاسر صفحه نمایش گوشی اعمال می‌شود و زمانی که انگشت کاربر روی شیشه قرار می‌گیرد، سنسور تشخیص اثر انگشت فعال می‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا این ایده در مدل نهایی گوشی سرفیس فون استفاده می‌شود یا خیر.

شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که سرفیس فون در مدل‌های مختلفی راهی بازار می‌شود که یکی از آن‌ها بسیار سطح بالا هستند. به احتمال زیاد از جدیدترین تراشه‌ی اسنپ‌دراگون و مقدار رم بسیار زیاد برای این تلفن همراه هوشمند استفاده خواهد شد.

در ادامه می‌توانید تصاویر غیر رسمی منتشر شده از این گوشی را مشاهده کنید:

surface-phone-concept-renders-by-behance-1 Surface-Phone-concept-renders-by-Behance (2) surface-phone-concept-renders-by-behance-3 surface-phone-concept-renders-by-behance-4 surface-phone-concept-renders-by-behance-5 surface-phone-concept-renders-by-behance-6 surface-phone-concept-renders-by-behance-7

منبع: mspoweruser

‌‌‌‌‌

Drone_Footer

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. حامد

    خیلی عالیه…
    خداییش مایکروسافت داره می ترکونه با سرفیساش…
    تو بحث نرم افزارشم با محیط یونیورسال و دات نت core و زامارین به زودی توی موبایل و اینترنت اشیا و هولولنز مثل دسکتاپ انقلابی راه میندازه.

  2. جعفر

    یکی دو روز پیش گفتید سال ۲۰۱۸ میاد الان میگید ۲۰۱۷ بالاخره این گوشی کی میاد بازار؟

  3. عباس

    طرف میاد گیر میده که چرا روی سرفیس صفحه نمایش با کیفیت گذاشتن؟ آخه کی میاد روی ۱۲ اینچ فیلم نگاه کنه؟باید پرسید صفحه با کیفیت ۱۲ اینچ فقط برای فیلم دیدن خوبه؟ مثلا به درد طراح و گرافیست نمیخوره؟ یه گیر دیگه هم داده که باطری اش مشکل داره. نگفته چه مشکلی داره. تا اونجا که من میدونم هشتاد درصد محصولات رده بالای بازار هم تو رده تبلت ها و هم تو رده موبایلها از نظر شارژدهی خیلی نظر کاربرها رو جلب نمیکنن.
    من که تو صفحه همین دیجی کالا درباره سرفیس چیز بدی نخوندم.یعنی نظرات منفی درصد بالایی نداشت. قبول دارم که مایکروسافت نباید زیاد تو تبلیغاتش به اپل گیر بده. ولی احتمالا تو بازار آمریکا و کشورهای هدف یه اتفاقاتی افتاده که باعث شده مایکروسافت این شکلی تبلیغ بسازه. گرچه در هر حال کارشون قابل دفاع نیست.
    دو تا ویندوزفون دارم. یکی اش یک سال و نیم هست که کار میکنه، اون یکی سه ساله که کار میکنه. ضعف اپلیکیشن رو قبول دارم. جالبه که خیلی از دوستان میان و میبینن گوشهای من بعد از مدتهای طولانی کارکرد نه نیاز به روت دارن و نه کند میشن. بعد که از من مشورت میخوان تا ویندوزفون بخرن پشیمونشون میکنم. چون حوصله ندارم بهشون توضیح بدم نمیتونن با بلوتوث برنامه دریافت کنن یا چرا اشتراک گذاری فایلها با برنامه ای مثل share it براحتی اندروید نیست. (گرچه خیلی هم مشکل نیست.) چرا تلگرامش مثل تلگرام اندروید نیست یا مثلا چرا همراه بانکهاش به تنوع اندروید نیست.
    خلاصه اینکه خیلی از محدودیتهایی که در ظاهر محدودیت هستن رو حتی آیفونها هم دارن، اما برای اپل محدودیت حساب نمیشه، کلاس داره محدودیت برای اپل داران،ولی برای ویندوزفون ضعف و محدودیت حساب میشه. همین رو هم که بگی سریع موضع میگیرن که حداقل اپل برنامه های خیلی خوبی داره و ویندوزفون نداره. ما هم بخاطر همین قیاس نمیتونیم از ویندوز دفاع خاصی بکنیم. در مجموع میخوام بگم عمده ایراداتی که متوجه مایکروسافت هست بیشتر به انتظار مقایسه ای کاربرها بر میگرده که حق هم دارن.
    من تقریبا تمام نیازهام با ویندوزفون برطرف میشه. آدم دور از تکنولوژی هم نیستم. شاید جاهایی اذیت هم شدم. ولی بی انصافیه که بخوام با غلتک از روی ویندوزفون رد بشم. به نظرم عمده ایراد به خود مایکروسافت برمیگرده. چون ایده ویندوز ده و یکپارچه برای به ثمر نشستن نیازمند زمان خیلی زیادی بود و هست.سطح توقع کاربرها خیلی بالا رفت، رها کردن ویندوز ۸.۱ و رفتن به وادی یه ایده ای که خیلی راه میخواست تا به ثمر برسه واقعا ریسک بود. همین ویندوزفون ۸.۱ رو میتونست با آپدیتهای منظم به قابلیتهایی برسونه که حداقل تو بحث امکانات با اندروید رقابت کنه. ولی خب بازار رو تا حد زیادی به اندروید واگذار کرده بود و جاه طلبی شون وادارشون کرد برن سمت یه ایده کاملا خام. هنوزم که هنوزه بعضا باگها و ایرادهای عجیب غریبی تو ویندوز ده دیده میشه. ولی ایده و جاه طلبی شون رو خیلی دوست دارم. دوستانی که از لایسنسهای اصلی ویندوز ده روی گجتهای مختلف مثل تلفن همراه و پی سی استفاده میکنن منظورم رو بهتر درک میکنن.شرح امکاناتی که در اختیار کاربرها میذاره از حوصله اینجا خارجه. در هر حال اگر گجتی رو به هر دلیلی نمیپسندیم قضاوت خودمون رو بقیه تسری ندیم.
    ضعف هاش رو هم قبول دارم که صد البته باید به دوستانی که توقعاتی رو از گجت خودشون دارن پاسخگو باشه و ویندوز و ویندوزفون هم اگر نتونه نیاز رو پاسخ بده خب خریداری اش اشتباهه.

  4. احمد

    نهایت یک تبلت با قیمت پایه ی ۳.۵ میلیون تومانی تازه اونم بدون کیبرد – سرفیش اینقدر داغ می کند که ادم می ترسد روش یک ران ساده بگذارد . باتریش که کلی مشکل دارد – گفتند تو ابدیت جدید ویندوز ۱۰ درست می شد که نشد و بعد معلوم شد مشکل از تراشه ی skylake اینتل – صفحه اش خیلی درخشان و با کیفت – اما اخه کی توی ۱۲ اینچ می یاد فیلم می بینید . بدتر از اینکه شرکت ماکروسافت اصلا تو تبلیغش میاد با مک بوک ایر مقایسه می کند – اخه اون کجا و این کجا- ماکروسافت باید به همون نرم افزار زدنش بچسبد – حداقل اعتبارش تو سخت افزار خراب نکند

  5. سامان

    مایکی بیخود زور میزنه و نمیخواد شکست مطلقی در رده ابزار های قابل حمل مثل گوشی و تبلت خورده… خدایی چه رویی داره این مایکی…

  6. سالار

    ویندوز به درد نمیخوره فقط iOS و بس

  7. شهاب

    آقا این که پردازندش اینتله.
    تو اون عکسه که کنارش مانیتوره نوشته

  8. احمد

    مثل سرفیش هاش فقط تبلیغ الکی نباشد

    1. حسن

      سرفیس ها الکی نیستن که !!!
      نهایت یه تبلت هستن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه