اطلاعات کاربران iOS روی سرورهای گوگل ذخیره می‌شوند

۸ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تا به حال به این موضوع فکر کرده اپل برای ذخیره کردن آن همه اطلاعاتی که در iCloud پشتیبانی گرفته‌اید، از چه سرورهایی استفاده می‌کند؟ آیا این شرکت خودش تعداد زیادی سرور راه انداخته است یا اینکه از شرکت‌های دیگر کمک گرفته؟ عکس‌ها، فایل‌ها، شماره‌ها، ایمیل‌ها و اطلاعات میلیون‌ها کاربر سرویس ابری iCloud در سرورهای گوگل ذخیره شده‌اند.

دو سرویس Amazon S3 و Google Cloud به عنوان سرورهای اصلی فایل‌های کاربران اپل معرفی شده است.

این اطلاعات به تازگی در پرونده‌ای که اپل درباره‌ی امنیت سیستم عامل iOS در وب‌سایت خود منتشر کرده، آمده است. پیش از این در این فایل PDF نوشته شده بود که اطلاعات iCloud در سرورهای آمازون و مایکروسافت ذخیره می‌شود، ولی به تازگی این فایل آپدیت شده است و در آن دو سرویس Amazon S3 و Google Cloud به عنوان سرورهای اصلی فایل‌های کاربران اپل معرفی شده است.

این موضوع چندان هم غافلگیر کننده نیست. مدیریت آن حجم دیتا به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست و می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم که اپل به جای راه اندازی سرور از سوی خود، از شرکت‌های دیگر کمک بگیرد.

دو سرویس ابری Google Cloud و Amazon Web Services از بهترین سرویس‌های ابری دنیا هستند. در سه ماهه‌ی پایانی سال گذشته‌ی میلادی سرویس ابری آمازون برای این شرکت ۵.۱ میلیارد دلار درآمد داشته و این رقم در همین مدت زمان برای سرویس‌های ابری گوگل ۱ میلیارد دلار بوده است.

منبع: The Next Web

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه