اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک لو رفت

۱۶ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فیسبوک

در چند وقت گذشته فیسبوک سر و صدای زیادی به راه انداخت. ماجرای این شرکت بر سر استفاده غیرقانونی اطلاعات شخصی کاربران برای فعالیت‌های سیاسی، باعث شد که انتقادهای زیادی به این شبکه اجتماعی وارد شود و حتی خیلی‌ها اکانت خودشان در فیسبوک را حذف کنند. موضوع از این قرار بود که گفته می‌شد فیسبوک با آگاهی قبلی اطلاعات نزدیک به ۵۰ میلیون کاربر خودش را در اختیار سازمانی به نام کمبریج آنالیتیکا قرار داد و این سازمان هم به وسیله این اطلاعات در جریان انتخابات آمریکا برای دونالد ترامپ تبلیغات کرد. حالا در جدیدترین گزارش‌های منتشر شده مشخص شده که میزان اطلاعات لو رفته کاربران بسیار بیشتر از چیزی بوده که قبلا گفته می‌شد. براساس جدیدترین خبرها، اطلاعات نزدیک به ۸۷ میلیون نفر کاربر فیسبوک در اخیتار شرکت کمبریج آنالیتیکا قرار گرفته بود. لازم به ذکر است که تا قبل از این اتفاق فیسبوک به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در بین آمریکایی‌ها به حساب می‌آمد.

این خبر توسط یکی از مدیران ارشد فیسبوک اعلام شد. او به این موضوع اشاره کرده که اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک که بیشتر آن‌ها در آمریکا فعالیت می‌کردند در اختیاز سازمان کمبریج آنالیتیکا بوده است.

رسوایی اخیر فیسبوک باعث شد که افرادی مانند ایلان ماسک، حساب کاربری خودشان در این شبکه اجتماعی را حذف کنند.

گفته شده از این تعداد ۷۰ میلیون نفر در کشور آمریکا بوده‌اند و ۱.۱ میلیون نفر در کشور فیلیپین و ۱ میلیون نفر هم در کشور اندونزی قرار داشتند. براساس اطلاعات منتشر شده افرادی که اطلاعات آن‌ها در اختیار سازمان کمبریج آنالیتیکا قرار گرفته بود، از چند روز دیگر رسما توسط فیسبوک با خبر خواهند شد تا بتوانند از میزان لو رفتن اطلاعات‌شان با خبر شوند.

منبع: ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar یونس

    دیگه آبروش رفت
    خدا رو شکر اینجا فیلتره :-))

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه