افتتاح مرکز هوش مصنوعی سامسونگ در روسیه

۱۰ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سامسونگ

شرکت سامسونگ الکترونیکس مرکز هوش مصنوعی خود را در شهر مسکو روسیه افتتاح کرد. گشایش این مرکز قدمی جدید در تایید پیشگامی سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی و توسعه توانمندی‌های کاربرمحور در این عرصه است.

این مرکز بصورت خاص در حوزه‌های دید کامپیوتری و الگوریتم‌های بنیادین پلتفرم هوش مصنوعی تحقیق خواهد کرد. توسعه هوش‌ مصنوعی در رشته‌هایی مانند رباتیک، کمک راننده هوشمند و دیگر پروژه‌های آینده‌نگرانه سامسونگ نیز در این مرکز انجام خواهد شد. ریاست این مرکز بر عهده دکتر دمیتری وتروف خواهد بود که مدیریت آزمایشگاه سامسونگ در مرکز یادگیری عمیق و گروه‌ تحقیقی روش‌های بیزی در HSE را هم برعهده دارد.

اولتاک کیم، مدیر سامسونگ در جمهوری‌های مشترک‌المنافع می‌گوید «سامسونگ همواره در معرفی محصولات و راهکارهایی برای تغییر روش تعامل مردم، پیشگام بوده است. ما روسیه را یکی از بزرگترین هاب‌های جهان در حوزه علوم فنی می‌دانیم و به همین دلیل هم آن را برای افتتاح مرکز جدید هوش مصنوعی خود انتخاب کردیم. تیمی از بزرگ‌ترین دانشمندان و متخصصان حوزه IT در این مرکز به سامسونگ کمک خواهند کرد تا فناوری‌های رباتیک و هوش مصنوعی خود را به سطحی جدید برساند».

با توجه به رشد دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا (IoT) حوزه کابردهای مبتنی بر AI هم با سرعتی بالا در حال تغییر است. بر اساس پیش‌بینی متخصصان سامسونگ، دستگاه‌های قابل اتصال به اینترنت اشیا که مجهز به هوش مصنوعی باشند در سال‌های آینده امکان تولید انبوهی از داده‌ها را خواهند داشت. با پردازش همین داده‌ها، دستگاه‌ها خواهند توانست خدمات خود را بصورت کاملا شخصی و مطابق با نیازهای کاربران عرضه کنند.

پرفسور وتروف می‌گوید «در حال حاضر هوش مصنوعی یکی از آینده‌دارترین شاخه‌های فناوری است. افتتاح مرکز هوش مصنوعی سامسونگ در روسیه به ما امکان خواهد داد تا به توسعه این صنعت و استفاده از دستاوردهای ریاضیاتی روسیه در تحقیقات تخصصی و کاربردی کمک کنیم».پیش از این و در ماه می نیز سامسونگ دو مرکز جدید هوش مصنوعی خود را در کمبریج انگلستان و تورنتوی کانادا افتتاح کرده بود.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه