اسرار تراشه‌های گرافیکی AMD برای توسعه‌دهندگان برملا می‌شود

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کارت گرافیک amd

شرکت AMD برای ارتقای عملکرد کارت‌های گرافیکی‌اش فقط به تراشه‌های سریع وابسته نیست. مسوولان این شرکت فکر می‌کنند که برنامه‌نویسان هم می‌توانند در این زمینه کمک کنند. این شرکت فراخوانی به نام GPUOpen را اعلام کرده و دست را توسعه‌دهنده‌ها باز گذاشته که بیشتر در کارت‌های گرافیکی تحقیق و کاوش کنند و دانش‌شان را به اشتراک بگذارند.

البته کاری که AMD انجام می‌دهد، لزوما از روی سخاوتمندی نیست.

 این شرکت مستندات و کدهای متن باز لازم را در اختیار توسعه‌دهندگان کامپیوتر قرار خواهد داد تا کنترل بیشتری روی کارت گرافیکی کامپیوترها داشته باشند. همچنین توسعه‌دهندگان به جنبه‌هایی از کارت گرافیک که معمولا پنهان نگاه داشته می‌شود، دسترسی خواهند داشت. اگر همه‌چیز درست پیش برود، با این کار، بازی‌ها روی سخت‌افزارهای فعلی بهتر اجرا می‌شوند. علاوه بر این، پروسه‌ی سازگار کردن بازی‌های کنسولی برای کامپیوتر راحت‌تر می‌شود. چرا که توسعه‌دهندگان درک بهتری از ساز و کار این تراشه‌ها به دست خواهند آورد.

این حرکت AMD اقدام مهمی به حساب می‌آید. این شرکت قول داده‌ که پلت‌فرم‌های مختلفی را فراهم کند. البته کاری که AMD انجام می‌دهد، لزوما از روی سخاوتمندی نیست. در حال حاضر این شرکت از طرف انویدیا تحت فشار زیادی قرار دارد. چرا که انویدیا بر بازار پردازنده‌ی گرافیکی غلبه دارد. از طرف دیگر هم، با اینتل رقابت دارد؛ شرکتی که پردازنده‌هایش از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. در واقع می‌توان گفت هدف فراخوان GPUOpen، تا حدودی جذب توسعه‌دهنده‌های بیشتر است تا AMD در این بازار رقابتی جایگاه‌اش را بهتر کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: GPUOpen

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه