الگوهای رمز اندروید قابل پیش‌بینی هستند

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بسیاری از افراد هستند که از رمز عبورهای ساده‌ای مثل ۱۲۳۴۵۶ استفاده می‌کند. این‌طور که پیداست الگوهای قفل اندروید (ALP) هم به همین اندازه قابل پیش‌بینی هستند.

الگوهای رمزی که اکثر افراد برای محافظت از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند بسیار ساده و قابل پیش‌بینی هستند.

یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علم و فناوری به نام Marte Loge، برای تز مقطع کارشناسی ارشدش تعداد ۴۰۰۰ الگو را مورد بررسی قرار داده و پی برد که ۷۷ درصد شرکت‌کنندگان از یکی از چهارگوشه‌ها شروع می‌کردند و الگوی ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان هم از گوشه‌ی بالا سمت چپ شروع می‌شد. این محقق یافته‌های خود را در کنفرانس PasswordsCon در ایالت لاس وگاس ارایه کرد.

او با مطالعه‌ی الگوهایی که شرکت‌کنندگان ایجاد کرده بودند به این نتیجه رسید که اکثر مردم از الگوهای چهار قسمتی (node) استفاده می‌کنند و الگوهای هشت قسمتی بسیار به ندرت استفاده می‌شوند. همچنین، حدود ۱۰ درصد از الگوها به شکل حروف هستند مثل (C، M، یا N) که معمولا هم حرف اول اسم فرزند شرکت‌‌کننده یا هر شخص مهم دیگری هستند.

alp-complexity

در وب‌سایت Ars Technica به این موضوع اشاره شده که محققان باید نگاه عمیق‌تر و دقیق‌تری به الگوهای رمز داشته باشند تا به نتایج قطعی‌تری دست یابند زیرا الگوهای رمز اندرویدی هنوز پدیده‌ی جدیدی به حساب می‌آیند. اگر شما می‌خواهید الگوی رمزتان مطمئن و غیر قابل عبور باشد بهتر است از گوشه شروع نکنید، از تعداد قسمت‌های زیادی استفاده کنید و گزینه‌ی “make pattern visible” را خاموش کنید تا از خود در مقابل سودجویان محافظت کنید. همچنین بد نیست صفحه‌ی گوشی‌تان را تمیز کنید زیرا رد اثر انگشت ممکن است الگوی شما را فاش کند.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه