ال‌جی G7 ThinQِ؛ اولین تلفن مجهز به کلید گوگل اسیستنت

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ال جی G7 Thinq

ال جی G7 ThinQ احتمالا اولین موبایلی است که به کلید اختصاصی گوگل استیستنت مجهز می‌شود. کابران می‌توانند با استفاده از این کلید از امکانات دستیار صوتی هوشمند گوگل بهره ببرند.

تا امروز خبرهای مختلفی درمورد ال جی G7 ThinQ منتشر کردیم؛ از اسم کمی عجیب گفتیم و به تصاویر لو رفته احتمالی اشاره کردیم. حالا امروز گزارشی منتشر شده که از وجود کلید دستیار صوتی اختصاصی برای این تلفن همراه هوشمند خبر می‌دهد. بنابراین احتمال دارد در گوشی ال جی G7 ThinQ شاهد اضافه شدن کلید ویژه برای استفاده از دستیار صوتی گوگل اسیستنت باشیم.

شنیدن اضافه شدن کلید اختصاصی دستیار صوتی هوشمند ما را به یاد اقدام سامسونگ در طراحی گلکسی S8 و S9 می‌اندازد. همان‌طور که می‌دانید، کلید اختصاصی دستیار هوشمند سامسونگ بیکسبی نام دارد. این کلید به طور اختصاصی برای این دستیار صوتی هوشمند تنظیم شده است. بنابراین کابران نمی‌توانند دستیار صوتی دیگری روی آن تنظیم کنند و سامسونگ فقط اجازه استفاده از بیکسبی یا غیر فعال کردن این کلید را به کاربران خود داده است.

گوگل اسیستنت، سیری، بیکسبی، آمازون الکسا و کورتانا به عنوان مشهورترین دستیارهای صوتی هوشمند شناخته می‌شوند. شرکت‌های سازنده بایستی برای پیشرفت دستیارهای صوتی، کابران بیشتری را به سوی خود جذب کنند تا با دیتای به دست آمده، سرویس خود را پیشرفته‌تر کنند. اقدام سامسونگ در نوع خود حرکت جالبی بود تا با اختصاص دادن یک کلید ویژه برای دستیار صوتی خود، کاربران را به سمت استفاده از سرویس خود سوق دهد. اگر ال جی G7 ThinQ به گوگل اسیستنت مجهز شود، شاهد رقابت جدی‌تری میان این شرکت‌ها هستیم. بنابراین احتمال دارد تا چند وقت دیگر، این دکمه‌های اختصاصی در بخشی از طراحی موبایل‌های آینده نفوذ کند.

بیشتر بخوانید: ۵ تغییر بزرگ در راه گوگل اسیستنت

اختصاص دادن کلید دستیار صوتی هوشمند، بجز منفعت برای شرکت‌های سازنده و تقویت دیتای خود، سود دیگری هم دارد؛ این که کاربران بتوانند به سادگی و در کم‌ترین زمان از این سرویس‌ها بهره ببرند. اگرچه ممکن است برای کاربرانی که از این امکان استفاده نمی‌کنند، این کلیدها ناکارآمد تلقی شوند.

حالا نظر شما درمورد اقدام شرکت‌های سازنده چیست؟ آیا اضافه شدن یک کلید اختصاصی دستیار صوتی به موبایل خود را می‌پسندید؟

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه