امتیاز دوربین مدل ۵G گلکسی S10 برابر با هواوی P30 پرو است

۲۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گلکسی اس 10

ساعاتی قبل سایت تخصصی DxOMark گزارش نقد و بررسی دوربین مدل ۵G گلکسی اس ۱۰ را منتشر کرد. طبق این بررسی، سایت مذکور نمره ۱۱۲ را به دوربین این گوشی اعطا کرده که برابر با نمره بهترین دوربین موجود در گوشی‌های هوشمند یعنی هواوی P30 پرو است.

در کل، دوربین‌های اصلی مدل ۵G گلکسی اس ۱۰ مشابه مدل پلاس و معمولی این گوشی است. تمام آن‌ها از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به دیافراگم متغیر، دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. اما مدل ۵G در پنل پشتی خود دارای سنسور ToF است که منجر به بهبود کارایی اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده و حالت بوکه می‌شود. به همین خاطر، دوربین این گوشی موفق شده نسبت به گلکسی اس ۱۰ پلاس سه امتیاز بیشتر کسب کند.

در این نقد و بررسی، از بین نکات قوت این دوربین به مواردی مانند فوکوس خودکار، فلش و نوردهی اشاره شده و تمام این موارد امتیازهای بالای ۹۰ دریافت کرده‌اند. حالت بوکه امتیاز ۷۰ را دریافت کرده که مشابه هواوی P30 پرو و ۵ امتیاز بالاتر از گلکسی اس ۱۰ پلاس محسوب می‌شود.

هواوی P30 پرو

هواوی P30 پرو

در نهایت در بخش عکس‌برداری، دوربین این گوشی موفق به اخذ نمره ۱۱۷ شده و در زمینه‌ی فیلمبرداری که فوکوس خودکار و لرزشگیر آن مورد ستایش قرار گرفته، امتیاز ۱۰۰ دریافت کرده است.

بافت ویدیو دوربین مدل ۵G گلکسی اس ۱۰ هم با اخذ امتیاز ۷۰ در برابر امتیاز ۵۸ هواوی P30 پرو قرار دارد اما گوشی هواوی در زمینه‌ی زوم حرف بیشتری برای گفتن دارد و نمره ۹۵ آن در برابر نمره ۷۴ اس ۱۰ قرار گرفته است. البته چنین موضوعی کاملا طبیعی است زیرا P30 پرو از زوم ۵ برابری اپتیکال پشتیبانی می‌کند ولی زوم اپتیکال مدل ۵G اس ۱۰ تنها دو برابر است.

این یعنی این دو گوشی از بهترین دوربین‌های موجود بهره می‌برند اما از لحاظ قیمت چه تفاوت‌هایی دارند؟ اگرچه سامسونگ هنوز قیمت مدل ۵G اس ۱۰ را برای بازارهای بین‌المللی اعلام نکرده، اما قیمت پایه آن در کره جنوبی ۱۲۲۵ دلار است که این مدل از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. اما هواوی P30 پرو در آمریکا با قیمت ۸۹۹ دلاری به فروش می‌رسد که این مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar فروشگاه اينترنتی

    در نهایت بین این دو مدل بخوبی قابل مشاهده است که جریانی رقابت آمیز در بر گرفته است و هر کدام با توجه به کیفیت نوع تولید خود بر رقابت قرار گرفته اند

  2. Avatar صادق صابری

    انچه که کاملا مشخصه، رقابت شدید این دو برند در تولید پرچم دارهاست، اگر نگاهی به تاریخچه این شرکت بندازیم، رشد قابل محسوس هواوی رو می بینیم،

    گوشی های سامسونگ تنها بدلیل استفاده از پنل های سوپر امولد، باعث شدن قشر زیادی از جامعه رو طرف خودشون بکشونن، در حالی کانفیگ بهتر محصولات هواوی رو خیلی ها بدلیل نداشتن چنان صفحه نمایشی نادیده میگیرن.

    من خودم هواوی میت ۱۰ دارم و برتری اون رو در مقابل هم رده های خودش احساس میکنم

    به نظر من هواوی تا سه سال اینده جایگاه سامسونگ رو ازان خودش می کنه

  3. Avatar reza

    انتخابم پی ۳۰ مطنئن بهتره کارایش
    الان دونفر میان میگن سرت از چی میشه و از سامسونگ طرفداری بیخود میکنن بدون اینک پیشرفت هواوی رو ببینن انگار کارخونه سامسونگ مال باباشونه
    البته دی جی خودتم سام رو بیشتر طرفداری میکنی البته برا فروش بیشترته

    1. Avatar شاهین زارعی

      نه برعکس . دیجی کالا تقریبا یک ساله تمرکزشو رو گوشی های چینی گذاشته

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه