انتشار به‌روزرسان برای حل مشکل داغ کردن پرچم‌دار سونی

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ماه گذشته شرکت سونی اذعان داشت که چیپست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ که در گوشی‌های سونی اکسپریا +Z3 به کار رفته موجب داغ شدن بیش از حد گوشی می‌شود.

شرکت سونی به‌تازگی به‌روزرسان جدید برای رفع مشکل داغ کردن گوشی اکسپریا +Z3 را منتشر کرد.

با وجودی که این چیپست تاکنون مسوول بروز این مشکل در دستگاه‌های مختلفی بوده، (از میان آنها می‌توان HTC One M9 و شیائومی را نام برد) اما کوالکوم هنوز مسئولیت این وضعیت را به گردن نگرفته است. هرچند سونی به‌روزرسان نسخه‌ی ۲۸.۰.A.7.24 را برای رفع این مشکل منتشر کرده است. حجم آن تقریبا ۷۰ مگابایت است و اگر در منطقه‌ی شما قابل دسترسی باشد، می‌توانید آن را روی گوشی خود نصب کنید.

Sony1

دقیقا مشخص نیست که این به‌روزرسان چگونه مشکل داغ کردن را حل می‌کند. ساده‌ترین راه حل این است که سرعت پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی کمی پایین آورده شود. اما این کار فقط پاک کردن صورت مسئله است و سونی می‌توانست راه چاره‌ی بهتری ارایه دهد. گوشی HTC One M9 هم مشکل مشابهی داشت و به‌روزرسانی‌ که برای‌اش منتشر شد تا حدودی میزان داغ شدن آن را کاهش داد (اما به طور کامل این مشکل را حل نکرد) که در نتیجه‌ی آن امتیازهای گوشی HTC در بنچمارک‌ها کاهش یافت. این شرکت به‌روزرسان دیگری هم برای M9 منتشر کرده بود تا این دستگاه‌ را به هنگام شارژ شدن خنک‌تر نگاه دارد. با توجه به کلنجار این شرکت‌های نا‌م‌دار با اسنپ‌دراگون ۸۱۰ به نظر می‌رسد رفع مشکل داغ کردن این چیپست کار آسانی نیست.

منبع: GSMArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه