تمام انتظارات ما از گوشی شیائومی Mi Mix 4

۲ شهریور ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
می میکس

گوشی‌های سری می میکس شیائومی همواره هیجان‌انگیز هستند زیرا این شرکت جدیدترین نوآوری‌های خود را برای این گوشی عملی می‌کند. نخستین نسل می میکس به داشتن نمایشگر کم‌حاشیه شهرت داشت که حالا به یک مد همه‌گیر بدل شده است. نسل دوم می میکس هم حاشیه‌ها را بیش از پیش کاهش داد و مبتنی بر بدنه سرامیکی بود. نسل سوم این گوشی هم از طراحی کشویی بهره می‌برد و از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

جدیدترین مدل این سری یعنی می میکس ۴ تا ماه آینده معرفی می‌شود و تا حالا شایعه‌هایی در مورد آن منتشر شده است. در این مطلب قصد داریم انتظاراتمان را در مورد این گوشی هیجان‌انگیز مطرح کنیم.

می میکس

بیشترین درصد نسبت نمایشگر به بدنه

مطمئنا می‌دانید که گوشی‌های جدید نسبت به گذشته از نمایشگرهای تقریبا بی‌حاشیه بهره می‌برند. در این میان، امیدواریم شیائومی درصد نسبت نمایشگر به بدنه را از این هم بیشتر کند. می میکس ۳ به لطف داشتن طراحی کشویی، به گفته شیائومی از نسبت نمایشگر به بدنه ۹۳ درصدی بهره می‌برد ولی برخی منابع می‌گویند که این رقم فقط ۸۵ درصد است.

می میکس

گلکسی نوت ۱۰ پلاس

در همین زمینه، می‌توانیم به گوشی‌های زیادی از جمله گلکسی نوت ۱۰ پلاس اشاره کنیم که نسبت نمایشگر به بدنه آن به ۹۰ درصد می‌رسد. اگر این گوشی می‌تواند چنین درصدی را عملی کند، پس شیائومی با نوآوری‌های خود برای می میکس ۴ می‌تواند این درصد را از این هم بیشتر کند. شاید هم این گوشی مانند نسل قبلی بار دیگر مبتنی بر طراحی کشویی باشد که در این صورت، دیگر نیازی به تعبیه حفره نمایشگر نیست.

دوربین بهتر

گوشی‌های سری می میکس با وجود نقاط قوتی که دارند، در زمینه دوربین حرف زیادی برای گفتن ندارند. اگرچه نسل اول و دوم این گوشی در این رابطه چندان همه‌فن‌حریف نبودند، اما شیائومی در نسل سوم آن با تعبیه دوربین دوگانه در پنل جلویی و پشتی نشان داد که از این ضعف خبر دارد و به سمت بهبود آن قدم برداشت. در هر صورت دوربین نسل سوم آن توانست توجهات زیادی را جلب کند.

می میکس

در همین راستا، شیائومی خبر داده که به‌زودی از گوشی مجهز به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی می‌کند و طبق گزارش‌های منتشر شده، ظاهرا این گوشی همان می میکس ۴ خواهد بود. البته مگاپیکسل بالاتر لزوماً منجر به بهبود کیفیت عکس نمی‌شود ولی اگر این موضوع به‌درستی مورد استفاده قرار بگیرد، می‌توان در محیط‌های کم‌نور عکس‌های بهتری ثبت کرد و در ضمن باید به قابلیت‌های چنین سنسوری برای بهبود زوم دیجیتالی هم اشاره کنیم. از آنجایی که گوشی‌های سری می میکس همواره ویترینی برای نوآوری‌های شیائومی هستند، بهره‌گیری آن از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی کاملا محتمل به نظر می‌رسد.

باتری بزرگ و سرعت شارژ بالا

می میکس

اگر مطابق شایعات، می میکس ۴ از تراشه قدرتمند، دوربین همه‌فن‌حریف و نمایشگر بزرگ بهره می‌برد، پس باید یک باتری بزرگ هم برای تأمین انرژی این موارد در نظر گرفته شود. گفته می‌شود این گوشی از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که از سرعت شارژ ۳۰ واتی هم پشتیبانی می‌کند. اگرچه چنین سرعتی مثلا به پای فناوری ۴۰ وات هواوی نمی‌رسد، اما در هر صورت رقم قابل توجهی محسوب می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد گوشی خود را به سرعت شارژ کنند.

بهود نرم‌افزار

می میکس

گوشی‌های سری می میکس از جدیدترین نسخه رابط کاربری MIUI بهره می‌برند. ولی در بازار کشورهای غربی، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از رابط‌های کاربری مشابه اندروید خالص استفاده کنند و MIUI به دلیل اینکه نسبتا سنگین و سرشار از ویژگی‌های مختلف است، در این بازارها با انتقادات زیادی روبرو می‌شود. به همین خاطر امیدواریم از آنجایی که شیائومی همواره در قبال این گوشی رویکرد نوآورانه‌ای اتخاذ می‌کند، برای نرم‌افزار آن هم راهکاری برای جذاب‌تر کردن MIUI در گوشی می میکس ۴ عملی کند.

مقاومت در برابر آب و جک هدفون

می میکس

گوشی‌های سری می میکس علی‌رغم قیمت بالایی که دارند، از مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بهره نمی‌برند. در سال ۲۰۱۹ بسیاری از گوشی‌ها دارای این مشخصه هستند و اگرچه یک ویژگی بسیار حیاتی نیست، ولی در هر صورت خیال کاربران را راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این، امیدواریم شاهد بازگشت جک هدفون باشیم. برای یادآوری باید بگوییم که تنها نسل نخست می میکس مجهز به این مشخصه بود ولی ظاهرا شیائومی برای نسل چهارم آن قصد دارد بار دیگر این ویژگی محبوب را ارائه کند.

دیگر انتظارات از شیائومی می میکس ۴

می میکس

همانطور که گفتیم، در رابطه با می میکس ۴ شایعات زیادی منتشر شده است. به‌عنوان مثال، گفته می‌شود این گوشی از نمایشگر خمیده با رزولوشن ۲K، تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ پلاس، حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. در پنل پشتی، می‌توانیم انتظار تعبیه دوربین سه‌گانه را داشته باشیم که دوربین اصلی مجهز به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد بود و برای دو دوربین دیگر، دوربین‌های اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپی ۱۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که شیائومی به احتمال زیاد مدل ۵G آن را هم معرفی خواهد کرد.

در نهایت باید بگوییم که بیشتر این اطلاعات شایعه‌های منتشر شده هستند و با نزدیک‌تر شدن به زمان، حجم اخبار موثق مربوط به این گوشی افزایش پیدا می‌کند. شما در مورد این گوشی چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: آموزش حذف تبلیغات در گوشی‌های شیائومی

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه