خط تولید کامپیوتر مک پرو اپل به چین منتقل می‌شود

۸ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مک پرو

در سال ۲۰۱۳ زمانی که بیشتر خطوط تولید محصولات اپل به چین منتقل شده بود، این شرکت اعلام کرد کامپیوترهای دسکتاپ رده‌بالا، مانند مک پرو، را در تگزاس آمریکا می‌سازد. زمانی که بعد از مدت‌ها انتظار، در جدیدترین کنفرانس WWDC نسل جدید این کامپیوتر معرفی شد، یکی از سوالاتی که خبرنگاران مطرح کردند این بود که آیا محصول موردنظر در آمریکا تولید می‌شود یا نه.

اپل در این رابطه اظهارنظری مطرح نکرد ولی طبق گزارشی که به تازگی وال استریت ژورنال منتشر کرده، ظاهرا کمپانی Quanta Computer در خارج از شهر شانگهای در کشور چین، دست به تولید مک پرو می‌زند. اپل این گزارش را تکذیب نکرده که نشان می‌دهد حقیقت دارد و فقط سخنگوی این شرکت توضیحات بیشتری در مورد فرایند تولید محصولات اپل ارائه داده است.

مک پرو

سخنگوی اپل در بیانیه خود نوشته: «همانند تمامی محصولات ما، نسل جدید مک پرو هم در کالیفرنیا طراحی و مهندسی شده و شامل اجزایی از چندین کشور مختلف از جمله آمریکا است.» در بخش دیگری از بیانیه می‌خوانیم: «ما به پشتیبانی از کارخانجات تولیدی در ۳۰ ایالت آمریکا افتخار می‌کنیم و سال گذشته ۶۰ میلیارد دلار با بیش از ۹۰۰۰ تامین‌کننده در سرتاسر ایالات متحده آمریکا هزینه کردیم. سرمایه‌گذاری و نوآوری ما از بیش از ۲ میلیون شغل در آمریکا پشتیبانی می‌کند و مونتاژ نهایی تنها بخشی از فرایند تولید است.»

این گزارش در زمان حساسی برای روابط بین آمریکا و چین منتشر می‌شود چرا که جنگ تجاری بین این دو کشور توسط ترامپ تا حد زیادی تشدید شده است. اپل از مدت‌ها قبل از تاثیر بالقوه تعرفه‌ها بر روی قطعات و فروش بین‌المللی محصولات خبر دارد. تیم کوک که در سال گذشته با ترامپ ملاقات داشته، به او گفته که چنین تعرفه‌هایی «حرکت نادرستی» بوده‌اند.

منبع: TechCrunch

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه