احتمالا سیستم عامل اندروید با پشتیبانی از کامپیوتر Raspberry Pi عرضه می‌شود

۸ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به نظر می‌رسد که برخی از کارمندان گوگل موفق شده‌اند که سیستم عامل اندروید را روی کامپیوتر Raspberry Pi که یکی از کوچک‌ترین و ارزان قیمت‌ترین کامپیوترهای دنیا است، نصب کنند.

گروهی از کارمندان گوگل در پروژه‌ای مستقل توانسته‌اند سیستم عامل اندروید را روی کامپیوتر Raspberry Pi 3 نصب کنند.

این گروه از کارمندان گوگل با استفاده از Android Open Source Project یا (AOSP) توانسته‌اند، سیستم عامل اندروید را روی Raspberry Pi 3 نصب کنند. برنامه‌ی AOSP نسخه‌ای از اندروید به حساب می‌آید که می‌توان آن را روی دستگاه‌های مختلف نصب کرد. این برنامه به شکل متن باز عرضه شده و گوگل بسیاری از کدهای اصلی این سیستم عامل را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است. این افراد چند هفته‌ی پیش چنین کاری را انجام داده بودند و برخی از جزییات کاری که انجام داده بودند را هم منتشر کرده‌اند.

اینکه می‌توان سیستم عامل اندروید را روی کامپیوترهای Raspberry Pi نصب کرد، یک اتفاق هیجان‌انگیز به حساب می‌آید. می‌توان میلیون‌ها برنامه‌ی اندروید را روی این کامپیوتر اجرا کرد و حتی می‌توان برنامه‌ی دیگری هم متناسب با Raspberry Pi ساخت. البته اندرویدی که برای این دستگاه ساخته شده از رابط کاربری بهتری بهره می‌برد تا کاربران بتوانند از این سیستم عامل بهتر روی Raspberry Pi 3‌ استفاده کنند.

این حرکت کارمندان گوگل می‌تواند نشانه‌هایی از عرضه‌ی این سیستم عامل برای کامپیوترهای Raspberry Pi باشد. شاید در آینده مدل مخصوصی از این کامپیوترها با سیستم عامل اندروید هم راهی بازار شوند. این کامپیوتر کوچک و ارزان قیمت در چند وقت گذشته نظر افراد زیادی را به سمت خودش جلب کرده و شرکت‌های گوناگون، محصولات متفاوتی را برای آن عرضه کرده‌اند.

‌‌‌‌

منبع: Ubergizmo

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه