اندروید ۸.۱ اوریو برای گلکسی S9 منتشر خواهد شد

۱۴ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بررسی نسخه‌ی اگزینوس گوشی هوشمند گلکسی S9 توسط بنچمارک Geekbench در هفته‌ی گذشته و اطلاعات منتشر شده از سوی تیم توسعه‌ی اندروید نشان می‌دهند که این پرچمدار سامسونگ در حال گذراندن مرحله‌ی آزمایشی برای دریافت اندروید ۸.۱ اوریو است. گلکسی S9 ممکن است اولین گوشی هوشمند سامسونگ باشد که آپدیت اندروید ۸.۱ اوریو را دریافت می‌کند. البته هنوز زمان مشخصی برای انتشار این نسخه اعلام نشده است و تنها اطلاعاتی اجمالی در مورد توسعه‌ی آخرین نسخه‌ی اندروید برای این محصول سامسونگ به سایت‌های خبری رسیده است.

شواهد حاکی از آن است که جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ، گلکسی S9 در حال گذراندن مرحله‌ی آزمایشی برای دریافت اندروید ۸.۱ اوریو است.

از جمله‌ این اطلاعات می‌توان به قابلیت از کار افتادن حسگر اثر انگشت پس از چند لمس توسط انگشت افراد ثبت نشده در حافظه‌ی گوشی اشاره کرد. در مورد مدیریت باتری دیوایس‌های جانبی در اتصال با گوشی مجهز این نسخه هم گفته شده که کاربر می‌تواند میزان دقیق باتری ابزارهای متصل شده توسط بلوتوث به گلکسی S9 را در منوی دسترسی سریع مشاهده کند. مدیریت نوتیفیکیشن‌ها هم در این نسخه قرار است بسیار ساده باشد و فعال کردن و از کار انداختن اعلان‌ها آسان‌تر از قبل در دسترس کاربر قرار خواهد داشت.

اندروید ۸.۱ اوریو در کنار امکانات جدید خود قرار است بخشی از مشکلات نسخه‌های پیش از خود را هم حل کند. از جمله این مشکلات می‌توان به برطرف شدن عدم پخش صدای فایل‌های صوتی در گوشی نکسوس ۵X و اصلاح صدای ویدیو در گوشی‌های پیکسل ۲ و ۲ XL اشاره کرد. مرورگر هم در نسخه‌ی ۸.۱ اندروید اوریو قرار است با امنیت بیشتری همراه بوده و به اپلیکیشن‌های متفرقه این اجازه را می‌دهند تا فعالیت‌های ناشی از وب ویو را بررسی کرده و جلوی فعالیت وب‌سایت‌های آلوده را بگیرند.

انتظار می‌رود سامسونگ به زودی آخرین نسخه‌ی اندروید را برای گلکسی نوت ۸، گلکسی S9 پلاس و همچنین تعدادی از تلفن‌های هوشمند میان‌رده‌ی خود منتشر کند. البته شایعاتی در مورد انتشار این نسخه برای پرچمداران قبلی سامسونگ یعنی گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس هم وجود دارد.

منبع: trustedreviews

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه