انویدیا و ادوبی به دنبال شبیه‌سازی نقاشی به صورت واقعی هستند

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از زمان ساخت تبلت‌ها، افراد زیادی از این صفحه‌های نمایش بزرگ برای طراحی و نقاشی دوبعدی استفاده کرده‌اند. حتی به لطف مایکروسافت یا گوگل و هدست‌های واقعیت مجازی شبیه به HoloLens، امکان نقاشی سه‌بعدی هم در فضایی بزرگ فراهم شده‌ است. با این حال، هر قدر هم که روی صفحه‌ها یا محیط‌های مجازی تمرین کنید، هیچ‌کدام به خوبی نقاشی واقعی نیستند.

شرکت ادوبی می‌خواهد تجربه‌ی نقاشی واقعی روی بوم را به صورت مجازی فراهم کند. ادوبی با همکاری شرکت بزرگ انویدیا، پروژه‌ای بزرگ به اسم Project Wetbrush را به پا کرده است. در قالب این پروژ٫، قرار است نقاشی واقعی به صورت سه‌بعدی شبیه‌سازی شود. با استفاده از پروژه‌ی ادوبی، نقاشان می‌توانند در محیطی سه‌بعدی، روی سطوح دو‌بعدی نقاشی کنند.

Adobe-3D-art-635x200

انویدیا در توضیح پروژه‌شان گفته است که می‌خواهند تمام مشخصه‌های نقاشی واقعی، مثل ضخامت قلم‌ها، جریان رنگ یا گرانروی را به واقعی‌ترین حالت ممکن شبیه‌سازی کند. حتی بافت بوم‌ها و نحوه‌ی پخش رنگ روی آن‌ها هم بازسازی خواهد شد. زمانی که برای خشک شدن رنگ لازم است هم در نرم‌افزار ادوبی و انویدیا شبیه‌سازی می‌شود.

در حالی که شاید در ابتدا تصور کنید خریدن خفن‌ترین تجهیزات بازی انویدیا برای کشیدن یک نقاشی مجازی گران به نظر برسد، اما مطمئنا در بلند مدت، قابلیت‌هایی که Project Wetbrush در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد، قیمت آن را توجیح خواهند کرد.

می‌توانید در ادامه، ویدیویی از این پروژه ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: WCCFTech

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه