انویدیا دیگر پردازنده‌ی موبایل نمی‌سازد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طی نمایشگاه کامپیوتکس امسال، انویدیا سری کارت‌های گرافیک جدیدش به اسم GTX 1080 را برای عد‌ه‌ای از خبرنگاران به نمایش گذاشت. این سری کارت‌های گرافیک جدید، به تازگی به بازار عرضه شده‌اند و از سوی کاربران کامپیوتر هم مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند. «جن سون هوانگ»، مدیرعامل انویدیا، مصاحبه‌ای در کامپیوتکس داشته و درباره‌ی تصمیم‌های آینده‌ی شرکت‌اش صحبت کرده است.

مدیرعامل انویدیا می‌گوید روی بازاری تمرکز خواهند کرد که در آن، می‌توانند خودشان را از رقبا جدا کنند.

در مصاحبه، از مدیرعامل انویدیا، که معمولا به اسم «جنسن» (Jensen) خطاب می‌شود، درباره‌ی پردازنده‌های این شرکت برای موبایل و کنسول‌های دستی پرسیده شد. جنسن هم در پاسخ گفت که علاقه‌ای به ادامه‌ی ساخت پردازنده‌های تگرا (Tegra) ندارند: “ما دیگر علاقه‌ای به آن بازار نداریم. هر کسی می‌تواند گوشی هوشمند بسازد. ما هم از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم، اما می‌گذاریم دیگران آن‌ها را بسازند.”

انویدیا حتی سال گذشته گفته بود که می‌خواهد بخش ساخت مودم‌های‌اش را هم تعطیل کند. مودم‌های LTE که این شرکت می‌ساخت، در پردازنده‌های موبایل‌اش به کار گرفته می‌شدند.

مدیرعامل انویدیا می‌گوید روی بازاری تمرکز خواهند کرد که در آن، می‌توانند خودشان را از رقبا جدا کنند و بهترین کارشان را ارایه دهند. برنامه‌ی آینده‌ی این شرکت، ساخت معماری‌های بزرگ کامپیوتری است که می‌تواند باعث شود آن‌ها یک سر و گردن بالاتر از دیگران قرار بگیرند.

منبع: Ubergizmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه