انویدیا GTX 1060 را رسما رونمایی کرد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همانطور که انتظار داشتیم، انویدیا از کارت گرافیک GTX 1060 رونمایی کرده است. این کارت گرافیکی در عین اینکه قیمت پایینی دارد، قدرت بالایی به خریداران‌اش ارایه می‌دهد. کارت GeForce GTX 1060 قرار است در روز نوزدهم ماه جاری میلادی، با قیمت ۲۴۹ دلار عرضه شود.

کارت GeForce GTX 1060 از یک کارت Radeon RX 480 قوی‌تر است.

عملکرد یک کارت GTX 1060 بالاتر از یک کارت GTX 980 است، اما این کارت در حالی ۲۵۰ دلار قیمت‌گذاری شده است که یک کارت GTX 980 در ابتدای عرضه‌اش ۵۴۹ دلار قیمت داشت. مدل‌هایی از GTX 1060 که توسط شرکت‌هایی غیر از انویدیا تولید می‌شوند، ۲۵۰ دلار قیمت خواهند داشت، اما مدلی که خود انویدیا می‌فروشد، یعنی همان Founders Edition، سیصد دلار قیمت‌گذاری شده است.

کارت GTX 1060 با فرکانس پایه‌ی ۱۵۰۶ عرضه می‌شود، اما می‌توان این مقدار فرکانس را تا ۱۷۰۸ هم بالا برد. البته چیپ‌های جدیدی که انویدیا در کارت‌های گرافیکی سری پاسکال استفاده کرده است، توانایی اورکلاک شدن تا ۲ گیگاهرتز را هم دارند. حافظه‌ی گرافیکی این کارت جدید انویدیا ۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 است.

کارت جدید انویدیا در حالت اصلی‌اش سه خروجی Display Port 1.4، یک پورت HDMI 2.0b و یک پورت DVI دارد. مقدار گرمای تولیدی این کارت هم ۱۲۰ وات است. کارت GTX 1060 از SLI پشتیبانی نمی‌کند؛ یعنی نمی‌توانید چند کارت از این سری را به هم متصل کنید.

کارت GeForce GTX 1060 از یک کارت Radeon RX 480 قوی‌تر است؛ طوری که عملکرد آن ۱۵ درصد بالاتر است و با استفاده از سیستم Multi-Projection انویدیا می‌تواند عملکردی ۲۵ درصد بهتر در هدست‌های واقعیت مجازی دارد.

GTX-1060---1 GTX-1060---2 GTX-1060---3

‌‌‌‌‌‌‌

منبع: WCCFtech

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. جواهری

    سلام.دوستان کسی میتونه راهنمایی کنه که کارت گرافیکهای کدوم شرکت بهتره و بر مبنای ای ام دی یا جیفورس؟از طرفی اصلا تفاوت های بین این دوتا چی هست و نقاط قوت و ضعفشون چیه؟با تشکر

    1. بهنام

      فقط جیفورس

  2. سعید

    اقدام بسیار بجایی بود. گیمینگ رو به اضمحلال واقعا نیاز به این تحول نرخ ارزش دربرابر قیمت نیاز داشت تا بتونه در مقابل کنسول خودشو حفظ منه. منکه تو اولین روز عرضه خریدارشم.
    امیدوارم اینتل هم کمی های رده بالاشو ارزونتر کنه.

  3. Farshad

    عجب غولیه نصبت به قیمتش از gtx 980 با اون قیمت قوی تره خیلی مقرون به صرفه هست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه