انتشار گزارش مالی ال جی: شرایط بحرانی تجارت موبایل این شرکت

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تجارت موبایل ال جی

ال‌جی نتایج مالی سه ماهه‌ی چهارم مالی‌اش را اخیرا منتشر کرده است. شرکت ال‌جی الکترونیکس همچنان برای سر پا نگاه داشتن تجارت موبایل خود مجبور است به بخش تجاری لوازم خانگی برقی و دستگاه‌های تلویزیون تکیه کند.

تجارت موبایل این شرکت کره‌ای باز هم نتوانست سود عملیاتی حاصل کند.

براساس این گزارش، در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۵، این شرکت تعداد ۱۵٫۳ میلیون دستگاه گوشی موبایل را به فروش رساند. این رقم نسبت به سه ماهه‌ی قبلی ۱۲ درصد افزایش داشته، اما در مقایسه با سال گذشته با اندکی کاهش مواجه بوده است. ال جی در کل سال توانست ۵۹٫۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد. در سال ۲۰۱۴ این رقم ۵۹٫۱ میلیون دلار بود؛ یعنی امسال ۶۰۰ هزار تعداد دستگاه بیشتری به فروش رفته است. ولی همچنان به هدف ال جی برای فروش ۶۰ میلیونی نرسیده.

با وجود افزایش کلی میزان فروش، درآمد حاصل اندکی کمتر شده؛ بدین معنی که به طور میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند این شرکت در ۲۰۱۴ نسبت به سال ۲۰۱۵ کمتر بوده است. این اولین باری است که ال جی بیش از ۱۰ میلیون گوشی مجهز به شبکه‌ی ارتباطی LTE فروخته. احتمالا دلیل این موضوع فروش خوب ال جی V10 در بازار آمریکای شمالی باشد. در ظرف ۴۵ روز تعداد ۴۵۰ هزار دستگاه V10 فروخته شد.

تجارت موبایل این شرکت کره‌ای باز هم نتوانست سود عملیاتی حاصل کند. در سه ماه گذشته، ال جی ضرر عملیاتی به ارزش ۳۶ میلیون دلار را برای تجارت موبایل‌اش گزارش داد. مسوولان این شرکت درباره‌ی سوددهی این بخش تجاری در سال ۲۰۱۶ چیزی نگفتند، اما به این نکته اشاره کردند که سال میلادی جاری دو گوشی هوشمند پرچم‌دار معرفی خواهند کرد. همچنین کاهش تقاضا برای تلویزیون در بازار جهانی و رشد کندتر بازار گوشی هوشمند را دلیل کاهش درآمد کل‌شان از ۵۱ میلیارد دلار به ۴۸ میلیارد دلار اعلام کردند.

البته دیگر بخش‌های تجاری LG اوضاع خوبی دارند. بخش لوازم خانگی ۱۷۷ میلیون دلار سود داشته. همچنین بخش تجاری تلویزیون و قطعات خودرو هم سود خوبی داشت، اما روی هم رفته این شرکت ضرر ۱۱۷ میلیون دلاری را گزارش داد. ال جی امیدوار است تقاضا را برای تلویزیون‌های بالارده افزایش دهد که شامل تلویزیون‌های ۴K Super UHD می‌شود. همچنین این احتمال وجود دارد که ماه آینده، گوشی ال جی G5 در کنگره‌ی جهانی موبایل معرفی شود.

منبع: Korea Herald

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. پدرام

    به به ….ال جی جان تو هم رو به فنایی والا… کره ای دیگر در استانه پوکیدن…. فعلا بازار برای کپی بازهایی مثل گوشی های حبابی خوبه… کپی کردن و پول دراوردن …چون کپی کردن هزینه تحقیق و توسعه نداره. البته بگما همین حبابی و شیایوپین یک کم تو بازار اروپا و امریکا پا بگیرن و گرم بشن , چنان اپل و شرکت های صاحب ادعا دمارش را در بیارند که بذاره در بره…فعلا میخوان پول در بیاره تا در لحظه مناسبش بخاطر تقلب هاش بیچارش کنند و پول هایی که دراورده را از گلوش بکشند بیرون… دیگه بالاتر htc نیست که با اون همه سابقه تو موبایل, اپل و مایکروسافت و… چپ و راست بهش حمله کردند و قرار داد های سنگین جور واجور نحمیلی باهاش بستند و امروز وضعش را اینجور کردند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه