اولین تصاویر از نخستین گوشی هوشمند اندرویدی نوکیا منتشر شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر در خاطرتان باشد پیش از این اخبار و شایعه‌های زیادی پیرامون این‌که شرکت نوکیا قصد دارد یک گوشی هوشمند اندرویدی را تولید و در سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی و در بازار عرضه کند، منتشر شده بود. البته این شرکت پیش از این نخستین محصول اندرویدی خود را در قالب یک تبلت با نام N1 معرفی و در برخی کشورها عرضه کرده است.

به‌نظر می‌رسد نوکیا در حال کار روی نخستین گوشی هوشمند اندرویدی خود با نام C1 است. برهمین اساس اولین تصاویر از این محصول به‌بیرون درز کرد.

پیش از این شایعه‌هایی پیرامون این‌که شرکت نوکیا در حال کار روی یک گوشی هوشمند اندرویدی با رابط کاربری Z Launcher است، منتشر شده بود. براساس این شایعه‌‌ها، نام این محصول نوکیا C1 خواهد بود.

امروز دو تصویر در فضای مجازی منتشر شده که به‌نظر می‌رسد مربوط به نخستین گوشی هوشمندی اندرویدی این شرکت یعنی C1 باشد. در این تصاویر ظاهر گوشی C1 بسیار شبیه به تبلت اندرویدی آن‌ها یعنی N1 است.

مسلما سایز صفحه‌نمایش این گوشی  کوچک‌تر از تبلت این شرکت خواهد بود. برهمین اساس انتظار می‌رود شرکت سازنده در این محصول از یک صفحه‌نمایش ۵ اینچی استفاده کند. همچنین احتمالا توان پردازشی این دستگاه از طریق چیپ‌ست Atom شرکت اینتل تامین خواهد شد. از دیگر ویژگی‌هایی که احتمال می‌رود این شرکت در محصول خود قرار دهد باید به ۲ گیگابایت رم، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی برای عکس‌برداری‌های سلفی اشاره کرد.

nokia-c1-1

براساس این مشخصات سخت‌افزاری که کاملا احتمالی هستند، نباید انتظار یک گوشی سطح‌بالا از این شرکت را داشت. به‌نظر می‌رسد نخستین گوشی اندرویدی نوکیا یک محصول میان‌رده با قیمت مناسب خواهد بود.

در حال حاضر شرکت سازنده هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت و تاریخ عرضه‌ی این دستگاه در بازار اعلام نکرده است. پیش از این هم این شرکت نخستین محصول اندرویدی خود یعنی تبلت N1 را در تاریخ ۲۷ آبان سال ۹۳ به‌طور رسمی معرفی کرده بود.

nokia-c1-2

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در روزهای گذشته هم تعدادی تصویر منتسب به نوکیا C1 منتشر شده بود؛ البته پس از چند ساعت اطلاعات جدیدی منتشر شد که براساس آن‌ها مشخص شد تصاویر تقلبی بوده و توسط یکی از طرفداران این شرکت طراحی شده بودند.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    نمردیمو گوشی اسمارت نوکیارم دیدم

  2. Avatar حافظ

    اینکه نوکیا سعی میکنه اصول خودش رو ترک نکنه ستودنیه.به گفته ی دوستمون اگه خیلی وقت پیش اندروید میزد موفقتر(از نظر فروش)بود. ولی به نظر خیلی ها و من اینکه شرکتی سعی کنه تو اصول اولیه خودش ثابت باشه خیلی عالیه(مثه سامسونگ از هر کی یه چیزی کپی نکنه).نوکیا بیشتر از اینکه تو سیستم عامل مشکل داشته باشه تو نو آوری مشکل داره .

    1. Avatar parsa

      دوست عزیز حافظ جان نوکیا میخواست که گوشی اندرویدی تولید کنه ولی به دلیل اینه پنج مهندس معروف نوکیا از ای شرکت رفتند نتونست اون پنج مهندس هم شرکتی به اسم jolla رو رونمای کردند ولی ما ایرانیا ازش بی خبریم

  3. Avatar mediakadeh.ir

    اگه نوکیا از اولش میرفت تو جلگه اندروید موفق تر بود…

    1. Avatar foad

      میشه گفت حق با شماست مدیا جان…
      نوکیا با بحران روبرو شد وگر هیچوقت مجبور نمیشد نام و اعتبار با اون همه تجربه و عظمت رو به مایکروسافت بفروشه…
      اینم باید در نظر بگیریم ک مایکروسافت هم قطب بشمار میره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه