اولین تصاویر از Dev kit ایکس‌باکس اسکورپیو منتشر شدند

۲۴ فروردین ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

مایکروسافت نمی‌خواهد چیزی درباره‌ی کنسول جدیدش، یعنی کنسولی که فعلا آن را به اسم رمز «پروژه‌ی اسکورپیو» می‌شناسیم، مبهم باشد. این شرکت هفته‌ی گذشته با متخصصان فنی صنعت گیم تمام و کمال درباره‌ی سخت‌افزار ایکس‌باکس اسکورپیو صحبت کرد و دیروز هم تصاویری از Dev kit ایکس‌باکس اسکورپیو را منتشر کرده است.

این Dev kit به کلیدی دارد که می‌تواند کنسول را در حالت «ایکس‌باکس وان»، «ایکس‌باکس وان اس» و «ایکس‌باکس اسکورپیو» قرار دهد.

کنسول‌های Dev kit، همانطور که از نام‌شان پیداست، برای بازی‌سازان ساخته می‌شوند و قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بیشتری از یک کنسول که در بازار فروخته می‌شود، دارند. در نگاه اول به Dev kit ایکس‌باکس اسکورپیو، می‌توانیم ببینیم که این کنسول شبیه به مدلی بزرگ‌تر از ایکس‌باکس وان اس طراحی شده است. قسمت بالایی این دستگاه پر از کلید است و در قسمت پایینی آن پورت‌ها و درایو بلو-ری قرار گرفته است.

همانطور که در تصویر می‌بینید، یک صفحه‌ی نمایش OLED هم در پایین این کنسول قرار داده شده است که داده‌هایی مثل میزان فریم در ثانیه را برای توسعه دهندگان بازی‌های ایکس‌باکس نمایش می‌دهد. مایکروسافت می‌گوید که پورت‌های این کنسول، با مدل نهایی ایکس‌باکس اسکورپیو یکسان خواهد بود. البته یک کارت شبکه هم روی این Dev kit قرار دارد که اطلاعات دیباگ را منتقل می‌کند.

بازی‌سازان روی Dev kit ایکس‌باکس اسکورپیو هم‌چنین به سخت‌افزاری حتی قوی‌تر از کنسول نهایی دسترسی خواهند داشت. در حالی که ایکس‌باکس اسکورپیو قرار است ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم داشته باشد، Dev kit این کنسول ۲۴ گیگابایت رم دارد و هارد داخل آن هم یک ترابایت حافظه‌ی SSD است.

توسعه‌دهندگان بازی‌های ایکس‌باکس روی این Dev kit به کلیدی دسترسی دارند که می‌تواند کنسول را در حالت «ایکس‌باکس وان»، «ایکس‌باکس وان اس» و «ایکس‌باکس اسکورپیو» قرار دهد.

می‌توانید مطمئن باشید که مدل نهایی ایکس‌باکس اسکورپیو با این Dev kit از نظر ظاهری تفاوت خواهد داشت؛ مخصوصا که سخت‌افزار داخل این کنسول، از ایکس‌باکس اسکورپیو قوی‌تر است. البته کم و بیش می‌دانیم که ایکس‌باکس اسکورپیو احتمالا ظاهر زیبای ایکس‌باکس وان اس را به یدک خواهد کشید.

هنوز چیزی از اسم نهایی ایکس‌باکس اسکورپیو، قیمت یا زمان عرضه‌اش نمی‌دانیم، اما مطمئن هستیم که در نمایشگاه E3 تمام این اطلاعات مشخص خواهند شد. پس تا خرداد صبر می‌کنیم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

می‌توانید از دو لینک زیر، با سخت‌افزار ایکس‌باکس اسکورپیو بیشتر آشنا شوید:

ایکس‌باکس اسکورپیو؛ هیولای تازه‌ی مایکروسافت

ایکس‌باکس اسکورپیو به زبان ساده

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar سعید عزیزی

    نمیتونم دل از ps4 بکنم طرحش واقعا قشنگ تره و بنظرم ps4 بهتره حالا نظر شخصی زیاد مهم نیست سلیقه ای هست بیشتر

  2. Avatar افشین

    شبیه این دستگاه ویدیو های خیلی قدیمیه که توش از اون فیلم های خیلی بزرگ میذاشتی و ۵ دقیقه صبر میکردی تا شروع به پخش فیلم کنه !
    طراحیش خیلی ساده اس و خطوط تیز خیلی به کار رفته ! طراحی ۳۶۰ و one حتی از playstation هم بهتر بود ! این چرا اینجوری شده !؟

    1. Avatar سهیل

      فکر کنم معنی Dev kit رو کلا نمیدونید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه