اولین جاده خورشیدی در آمریکا آزمایش می‌شود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جاده خورشیدی

«سولار رودویز» (Solar Roadways)، استارت‌آپی که پنل‌های خورشیدی برای جاده می‌سازد، به زودی اولین پنل‌های جاده خورشیدی را در ایالت «آیداهو» نصب می‌کند.

شرکت سولار رودویز در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و هدفش این است که پنل‌های خورشیدی را جایگزین جاده‌های آسفالتی کند. این شرکت می‌گوید می‌توانیم درست مثل جاده‌های عادی روی این جاده‌های خورشیدی راه برویم و رانندگی کنیم.

پنل‌هایی که این شرکت ساخته شفاف هستند و چراغ‌های LED رنگارنگ دارند. این چراغ‌ها را می‌توان با کامپیوتر کنترل کرد تا شکل علامت‌ها و خطوط جاده را بگیرند، به این ترتیب دیگر نیازی به نقاشی کردن جاده نیست. این پنل‌ها همچنین المنت‌های حرارتی دارند که مانع از جمع شدن یخ و برف روی سطح جاده می‌شوند.

سولار رودویز می‌گوید: «این پنل‌ها ریزپردازنده‌هایی دارند که آنها را هوشمند می‌کند. به این ترتیب، پنل‌ها می‌توانند با یکدیگر، ایستگاه مرکزی کنترل و وسایل نقلیه ارتباط برقرار کنند. بسیاری از مردم وقتی می‌فهمند پنل‌های ما با شیشه ساخته شده، تعجب می‌کنند. این شیشه‌ها عادی نیستند. پنل‌های سولار رودویز با با شیشه‌های فرموله شده و سکوریت ساخته شده‌اند. این شیشه‌ها می‌توانند وزن کامیون‌ها را تحمل کنند.

پنل‌های جاده خورشیدی علاوه بر اینکه، خودشان را روشن می‌کنند، می‌توانند انرژی مورد نیاز برای تامین برق سرویس‌های بهداشتی اطراف جاده را تولید کنند.

پنل‌های جاده خورشیدی هنوز در مراحل توسعه قرار دارند، اما شهر «سندپوینت» در ایالت آیداهو اولین مکانی است که در آنجا پنل‌های جاده خورشیدی آزمایش می‌شود. این شرکت می‌خواهد پنل‌های جاده خورشیدی را در درازمدت برای بزرگراه‌ها آماده کند.

آزمایش این پنل‌ها در آیداهو فقط شامل ۳۰ پنل می‌شود، اما این پروژه نشان می‌دهد که پنل‌های جاده خورشیدی چیزی فراتر از صرفا یک نظریه هستند.

منبع: Tech Times

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه