نقد و بررسی اپلیکیشن Water Drink Reminder؛ یادآور نوشیدن آب

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
نقد و بررسی اپلیکیشن یادآور نوشیدن آب Water Drink Reminder

همان‌طور که می‌دانید به‌طور میانگین حدود ۶۰ درصد از بدن هر انسانی را آب تشکیل می‌دهد. بنابراین کاملا واضح است که چرا نوشیدن آب کافی به‌ویژه در فصل گرما یکی از مهم‌ترین عوامل در حفظ شادابی و سلامتی است. بسیاری از ما به دلیل مشغله‌های مختلف نوشیدن آب را فراموش می‌کنیم و متاسفانه مادران هم همه‌جا در کنارمان حضور ندارند تا این موضوع را یادآوری کنند! ولی ازآنجاکه گوشی موبایل تقریبا در کل شبانه‌روز کنار ماست، شاید یک اپلیکیشن خوب بتواند در غیاب مادر از عهده‌ی این کار برآید. خوشبختانه اپلیکیشن‌های زیادی در این زمینه وجود دارد و ما امروز قصد داریم یکی از بهترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. با دیجی‌کالا مگ و نقد و بررسی اپلیکیشن سلامتی «واتر درینک ریمایندر» (Water Drink Reminder) برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی همراه باشید.

۰۱ -نقد و بررسی اپلیکیشن سلامتی Water Drink Reminder

اپلیکیشن Water Drink Reminder هر روز نوشیدن آب کافی را به شما یادآوری کرده و باعث می‌شود عادت خود را در این زمینه تصحیح کنید.

خوشبختانه استفاده از اپلیکیشن Water Drink Reminder بسیار آسان است. اگر برای اولین بار این اپلیکیشن را اجرا کنید در اولین گام لازم است وزن و زمان خواب و بیداری خود را به آن اعلام کنید. البته در صورت نیاز می‌توانید بعدها این مقادیر را از بخش تنظیمات اپلیکیشن تغییر دهید. اپلیکیشن سلامتی Water Drink Reminder از وزن برای محاسبه‌ی میزان آب روزانه‌ی مورد نیاز بدن و از زمان خواب و بیداری برای تنظیم یادآوری‌ها استفاده می‌کند. در همین صفحه امکان تعیین واحدهای استاندارد برای وزن و حجم هم وجود دارد. طبیعتا کاربران ایرانی بهتر است واحدهای میلی‌لیتر و کیلوگرم را برگزینند.

۰۲ -نقد و بررسی اپلیکیشن سلامتی Water Drink Reminder

پس از تایید کردن مقادیر به صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن وارد خواهید شد. در بالای این صفحه نواری با عنوان Drink Target دیده می‌شود که میزان پیشرفت شما را در نوشیدن آب روزانه نسبت به میزان لازم برای بدنتان نشان می‌دهد. البته میزان آب لازم برای بدن به جز وزن از عوامل دیگری از جمله دمای هوا و میزان فعالیت بدنی هم تاثیر می‌گیرد. اپلیکیشن سلامتی Water Drink Reminder این موضوع را فراموش نکرده است. کافی است روی این نوار ضربه بزنید تا پنجره‌ای برای انجام این تنظیمات باز شود. از گزینه‌ی اول این پنجره می‌توانید برای تغییر وزن استفاده کنید. گزینه‌ی دوم اجازه می‌دهد میزان هدف را برای نوشیدن روزانه‌ی آب با توجه به عوامل متفرقه نظیر توصیه‌ی پزشک به میزان دلخواهی کم یا زیاد کنید. دو گزینه‌ی بعدی هم به تناسب وضعیت آب‌وهوا و میزان فعالیت بدنی که انتخاب می‌کنید میزان آب مورد نیاز روزانه را افزایش می‌دهند.

۰۳ -نقد و بررسی اپلیکیشن سلامتی Water Drink Reminder

حال که میزان آب مورد نیاز روزانه‌ی خود را تنظیم کرده‌اید می‌توانید استفاده از این اپلیکیشن را آغاز کنید. اپلیکیشن سلامتی Water Drink Reminder به‌صورت پیش‌فرض در بازه‌ای که به‌عنوان زمان خواب و بیداری اعلام کرده‌اید هر یک ساعت با ارسال یک پیام یادآوری (Notification) نوشیدن آب را به شما یادآوری خواهد کرد. البته می‌توانید تنظیمات مربوط به یادآوری را هم به دلخواه خود تغییر دهید. برای این کار کافی است در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن روی آیکن زنگوله در بالای سمت راست ضربه بزنید. در بالای این صفحه می‌توانید حالت یادآوری‌ها را از بین چهار گزینه‌ی مختلف انتخاب کنید. حالت اول (از سمت چپ) یادآوری را به‌طور کامل خاموش خواهد کرد. حالت دوم پس از این که میزان آبی که نوشیده‌اید از هدف روزانه فراتر برود ارسال یادآوری را متوقف خواهد کرد. در حالت سوم پس از رسیدن به هدف نیز یادآوری ارسال خواهد شد ولی بدون صدا خواهد بود و در حالت چهارم یادآوری به‌صورت خودکار در کل بازه ارسال می‌شود. بخش بعدی مربوط به نوع یادآوری‌هاست. در این بخش می‌توانید بازه و فاصله‌ی میان ارسال یادآوری‌ها را تغییر دهید یا به‌جای استفاده از حالت خودکار به‌صورت دستی زمان‌هایی را برای ارسال یادآوری تعیین کنید. گزینه‌های دیگر هم امکان تغییر تنظیماتی نظیر نوع صدای مربوط به یادآوری، بلندی صدا و استفاده از ویبره یا چراغ LED را فراهم می‌کند.

۰۴ - نقد و بررسی اپلیکیشن سلامتی Water Drink Reminder

برای استفاده از امکانات پایش اپلیکیشن سلامتی Water Drink Reminder کافی است هر بار که آب می‌نوشید با زدن دکمه‌ی بعلاوه‌ی زرد رنگ در پایین صفحه‌ی اصلی مقدار حدودی آن را با انتخاب یکی از گزینه‌ها به اپلیکیشن اعلام کنید. با این کار این مقدار به آب مصرفی روزانه‌ی شما اضافه شده و کمک می‌کند از رسیدن به هدف روزانه مطمئن شوید. این اپلیکیشن چهار ویجت در اندازه‌های مختلف هم دارد که می‌توانید با اضافه کردن آن‌ها به صفحه هوم گوشی خود علاوه بر دیدن وضعیت مقدار آب مصرفی نسبت به میزان هدف روزانه به‌سرعت نوشیدن آب خود را در اپلیکیشن ثبت کنید. یکی از امکانات بسیار خوب دیگر این اپلیکیشن پشتیبانی آن از ساعت‌های هوشمند اندرویدی است. بدین ترتیب اگر شما صاحب یک ساعت هوشمند با سیستم‌عامل Android Wear باشید علاوه بر دریافت کردن یادآوری‌ها روی آن می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن مکملی که روی ساعت هوشمندتان نصب می‌شود میزان آب مصرفی را بدون نیاز به لمس گوشی به اپلیکیشن اعلام کنید.

۰۵ - نقد و بررسی اپلیکیشن سلامتی Water Drink Reminder

اپلیکیشن سلامتی Water Drink Reminder تاریخچه‌ی نوشیدن آب شما را به‌طور کامل ذخیره می‌کند. برای دسترسی به این تاریخچه کافی است با زدن سه خط موازی در سمت بالای چپ صفحه به منوی اصلی اپلیکیشن وارد شوید و گزینه‌ی Drink Log را انتخاب کنید. همچنین امکان گرفتن گزارش هفتگی، ماهانه یا سالانه‌ی میزان نوشیدن آب در قالب یک نمودار خطی وجود دارد. برای این منظور می‌توانید از منوی اصلی گزینه‌ی Drink Report را انتخاب کنید. درصورتی‌که تغییرات وزن خود را هم به‌صورت مرتبط بروزرسانی کرده باشید امکان گرفتن گزارش تغییرات وزن با ورود به بخش Weight Report هم وجود دارد. گفتنی است که اگر جزو کاربران اپلیکیشن Google Fit باشید، اپلیکیشن سلامتی Water Drink Reminder به‌صورت پیش‌فرض وزن شما را با گوگل فیت همگام خواهد کرد.

۰۶ - نقد و بررسی اپلیکیشن سلامتی Water Drink Reminder

با ورود به بخش تنظیمات (Settings) اپلیکیشن سلامتی Water Drink Reminder از منوی اصلی می‌توانید به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید یا گزینه‌های مختلف دیگری را تغییر دهید. برای مثال حتی در صورت نیاز می‌توانید حجم لیوان‌های پیش‌فرض موجود در اپلیکیشن را ویرایش کنید. همچنین در بخش تنظیمات امکان گرفتن نسخه‌ی پشتیبان از پایگاه داده‌ی اپلیکیشن روی اکانت گوگل یا حافظه‌ی داخلی گوشی وجود دارد.

۰۷ - نقد و بررسی اپلیکیشن سلامتی Water Drink Reminder

در نهایت به اصلی‌ترین اشکال این اپلیکیشن یعنی بنرهای تبلیغاتی می‌رسیم که البته با توجه به رایگان بودن آن تا حدی قابل توجیه است. ولی چیزی که چندان توجیه‌پذیر نیست قرار دادن بنر تبلیغاتی درست زیر دکمه‌ی بعلاوه‌ی زردرنگ پایین صفحه است که باعث شد ما بارها به‌صورت اتفاقی آن را لمس کرده و از اپلیکیشن خارج شویم. با توجه به این‌که تولیدکننده‌ی اپلیکیشن از کلیک خوردن لینک تبلیغاتی کسب درآمد می‌کند می‌توان این موضوع را یک راهکار هوشمندانه‌ی نه‌چندان منصفانه تلقی کرد.

Pros

  • رابط کاربری ساده و آسان
  • امکان شخصی‌سازی کامل پیام‌های یادآوری
  • ثبت تاریخچه‌ی میزان نوشیدن آب روزانه
  • امکان گرفتن گزارش هفتگی، ماهانه و سالانه
  • ویجت‌های متنوع
  • پشتیبانی از Google Fit
  • امکان گرفتن نسخه پشتیبان از پایگاه داده‌ها
  • پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند اندرویدی

Cons

  • بنرهای تبلیغاتی زیاد و مزاحم
  • گرافیک نه چندان جذاب رابط کاربری

دانلود از گوگل پلی

دانلود از کافه بازار

Digikala Mag Telegram Channel

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. بهنام

    اگه این اپلیکیشن نبود همه از تشنگی می مردیم(چون آدم یادش نمی مونه که آب بخوره)!!!

  2. بهارک

    سلام دیجی کالای عزیز.من خیلی خوشم اومد منتها گوگل استور اجازه دانلود کردنش رو بهم نمیده.میگه برای کشور شما در دسترس نیست. 🙁

  3. shahabmp

    حرکت هوشمندانه ای بود دیجی جان، لایک داره خدایی، نوشیدن مداوم آب در فصل تابستان برای سلامتی واقعا مهم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه