اپل ممکن است آداپتور MageSafe برای مک‌بوک‌های جدید عرضه کند

۲۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
آداپتور مگ سیف

به نظر می‌رسد شرکت اپل قصد دارد در آینده‌ی نزدیک محصولات خود را تنها با درگاه ارتباطی USB Type-C به بازار عرضه کند. در این میان لپ‌تاپ‌های این شرکت که با نام مک‌بوک شناخته می‌شوند، جدی‌ترین گزینه برای این تصمیم به شمار می‌روند. در حالی که این اتفاقی طبیعی در مسیر پیشرفت محصولات ساخت شرکت اپل محسوب می‌شود، بسیاری از کاربران لپ‌تاپ‌های اپل از حذف یکی از بهترین اختراعات این شرکت ابراز نگرانی کرده‌اند. «مگ سیف» (MagSafe) نامی است که اپل برای آداپتورهای برق لپ‌تاپ‌های مک‌بوک انتخاب کرده بود. تکنولوژی مگ سیف سالهاست که به خاطر امنیت و سادگی در نحوه‌ی استفاده مورد تایید کاربران این شرکت است.

مک‌بوک‌های جدید شرکت اپل که تنها به درگاه‌های USB Type-C مجهز شده‌اند برای اتصال به شارژرهای امن قدیمی به یک آداپتور مگ سیف نیاز دارند. به تازگی مشخص شده حق تولید انحصاری این آداپتورها دو سال پیش توسط اپل ثبت شده است.

در حال حاضر شرکت‌های متفرقه‌ی زیادی ساخت رابط بین کانکتور MagSafe و درگاه USB Type-C را آغاز کرده‌اند، اما از آغاز تولید لپ‌تاپ‌هایی که تنها به درگاه USB Type-C  مجهز بودند، بسیاری از کاربران مک‌بوک امید داشتند شرکت اپل هم به زودی ساخت گونه‌ی استاندارد این رابط را در برنامه‌ی کار خود قرار دهد. حالا خبری مبنی بر بررسی این موضوع توسط شرکت اپل منتشر شده است. انتظار می‌رود اپل به زودی رابط‌های استاندارد ساخت خود را به بازار ارائه کند یا حداقل حق ساخت آن را به صورت انحصاری ثبت و ساخت آن را به یک شرکت معتمد خود واگذار کند.

اخیرا خبری در مورد ثبت یک اختراع در اوایل سال ۲۰۱۶ توسط شرکت اپل منتشر شد که نشان می‌دهد این شرکت امریکایی به دنبال انحصاری کردن ساخت آداپتوری است که با کاربران اجازه می‌دهد شارژرهای مجهز به MagSafe را از طریق درگاه USB Type-C به مک‌بوک خود متصل کنند. رابطی شبیه آنچه که در تصویر مشاهده می‌شود آداپتور طراحی شده توسط اپل به مک‌بوک متصل شده و کانکتور MagSafe از بیرون به آن وصل می‌شود. در صورت تولید انبوه این آداپتور، مک‌بوک‌های جدید هم قادر به بهره‌گیری از ویژگی‌های ایمنی کابل‌های MagSafe  خواهند بود. البته ثبت این حق اختراع الزاما دلیلی برای تولید قطعی این رابط توسط شرکت اپل نخواهد بود، اما همین مرحله هم می‌تواند امید تولید رسمی آن را بالاتر ببرد.

البته برخی از کاربران به استفاده از این رابط ایراد گرفته و می‌گویند این سیستم یکی از درگاه‌های USB Type-C را هدر می‌دهد. یکی از مواردی که اپل از آن برای جلب کاربرانش استفاده می‌کند استفاده از درگاه‌های USB-C و Thunderbolt 3 است که می‌تواند یک درگاه را برای چند کار متنوع به خدمت بگیرند. به عنوان مثال، این درگاه‌ها می‌توانند به صورت همزمان مک‌بوک را به یک مانیتور خارجی و منبع تغذیه متصل کنند. در صورتی که گذشته‌ای نه چندان دور، کاربر برای تنظیماتی اینچنینی نیاز به چندین کابل و رابط مختلف داشت.

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه